HS: Taistelu huumeluukkua vastaan
https://www.hs.fi/feature/art-2000011730165.html
Hesarin huumemyönteinen linja jatkuu, vika on näemmä yhteiskunnan:
"luukkujen tyhjentämisestä ja käyttäjien häädöstä. Kyse on myös inhimillisistä tragedioista, joiden lopputulos voi olla surkea.
Luukkujen väki on usein jo savustettu yhteiskunnan ulkopuolelle.
Eihän sellaisella ihmisellä ole enää hirveästi hävittävää. Heiltä on jo viety ihmisarvo, hoidot on ajettu alas ja heille vaaditaan kovempia rangaistuksia, Perälä sanoo.
Yhteiskunta saa siis katsoa myös peiliin.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
"Lopeta nyt toi säälittävä moskova-spämmi. Joka helvetin ketjuun pitää tunkea."
Johtuisko se siitä että teitä moskovarahoitteisia spämmijöitä on jokseenkin joka ketjussa levittämässä moskovan maksamaa sanomaa ja raivoamassa jos joku huomaa teidän olevan paikalla, doh.
Niin että suomalaiset on siis niin tyhmiä, että tarvitaan ulkopuolinen tekijä masinoimaan jotain tollasta roskaa. Luuletko tosiaan että jollain on intressejä johonkin näin typerään keskusteluun. Nuku välillä ja muista ottaa lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
"En väittänyt minulla olevan argumenttia. En pidä asiaa sinänsä todistettuna suuntaan enkä toiseen, mutta ilmeisenä pidän sitä, että nykyinen linja on erittäin huono minimoimaan huumeiden aiheuttamaa kärsimystä. Peräänkuulutan lähinnä sitä, että jos pidämme huumeiden aiheuttamaa kärsimystä ongelmana, jota haluamme helpottaa niin asiaan olisi syytä suhtautua analyyttisesti ja todiste-/tutkimuslähtöisesti sen sijaan, että lukittaudumme näkemykseen joka parhaiten vastaa pelkoihimme tai ideologiaamme."
Et semmoiset liirum-laarum spinnit sitten siihen väliin.
Joo ei tuo sanoja pyörittäen miksikään muutu että huumeiden ongelma on käyttäjien riehuminen, ja tuo ei ainakaan vähene jos aineet vapautetaan ja käyttö lisääntyy. Toinen fakta on se, että tälle palstalle ilmestyi vuosia sitten täysin systemaattinen pro-huume spämmiporukka joka luultavasti saa rahansa moskovasta kun spämmi vaan jatkuu ja jatkuu
Sanoin, että asiaan olisi syytä suhtautua analyyttisesti ja todistelähtöisesti - oletko tästä samaa vai eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
"Ihan luonto-ohjelmassa olen nähnyt kuinka villinä eläneet eläimet syövät päihdyttäviä kasveja. Esimerkiksi vuorikauriit söivät sammalta joka päihdytti niitä. Vastaavaa käytöstä on monilla muillakin eläimillä."
Tunnetusti eläimillä on myös immuniteetteja joidenkin aineiden vaikutuksiin toisin kuin vaikka ihmisillä. Ja ihmiset sietää joitain aineita enemmän kuin jotkut eläimet. Esim. kofeiini ei ole niin paha ihmiselle kuin se olisi jollekin koiralle tai kissalle.
Jep, tai sitten jokin muu evoluution muokkaama mekanismi käsitellä päihdyttäviä aineita. Esim. Tilhillä on kokoonsa suhteutettuna yksi suurimmista maksoista mitä eläinlajeilla on havaittu. Tästä johtuen käyneiden marjojen syöminen ei aiheuta juurikaan päihtymystä niille. Lumihankeen pihlajasta mätkähtelevät tilhet kärsivät enemmän ylisyömisestä kuin päihtymyksestä.
Ja tosiaan, kuten jo aiemmin kirjoitin, vaikka eläimet syövät päihdyttäviä aineita, syömisen motivaattorina ei ole päihtyminen vaan jokin muu syy.
Meillä meni puoli vuotta aktiivista valitusta ja poliisien soittelua, että päästiin huumeluukusta eroon.
Jos nisti nisteilisi omssa asunnossaan, ei minulla olisi mitään ongelmaa, mutta siinä tulee aina muille asukkaille kurjuutta.
Kellarista varastettiin kaikki millä oli mitään arvoa, häiritsevää tappelua ja huutoa ja porraskäytävän sotkemista. Epämääräistä ja uhkaavaa väkeä rappukäytävässä. Huumeneuloja pihalla ja ovien vieressä pusikoissa.
Eniten kyllä kiukutti se jatkuva mölyäminen ja huuto ja sotkeminen.
Asunto saatiin tyhjäksi, niin rauha laskeutui.
Tulis varmaan tukittua narkin lukko kun on ulkona.
"Sanoin, että asiaan olisi syytä suhtautua analyyttisesti ja todistelähtöisesti - oletko tästä samaa vai eri mieltä?"
Joku chatgpt - ympäripyöreä sanablokki ilman sisältöä ei sisällä mitään analyyttistä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni puoli vuotta aktiivista valitusta ja poliisien soittelua, että päästiin huumeluukusta eroon.
Jos nisti nisteilisi omssa asunnossaan, ei minulla olisi mitään ongelmaa, mutta siinä tulee aina muille asukkaille kurjuutta.
Kellarista varastettiin kaikki millä oli mitään arvoa, häiritsevää tappelua ja huutoa ja porraskäytävän sotkemista. Epämääräistä ja uhkaavaa väkeä rappukäytävässä. Huumeneuloja pihalla ja ovien vieressä pusikoissa.
Eniten kyllä kiukutti se jatkuva mölyäminen ja huuto ja sotkeminen.
Asunto saatiin tyhjäksi, niin rauha laskeutui.
Olisi pitänyt voida kiikuttaa suoraan laitokseen viimeistään tokasta kiinnijäämisestä. Ei noita voi asuttaa ihmisten ilmoille.
Huumeita on käytetty muinaisista ajoista lähtien. Kieltolait ovat 1900-luvun keksintö.
https://historianet.fi/yhteiskunta/arkielama/paa-sekaisin-7-000-vuotta
Vierailija kirjoitti:
Ei näiden kanssa voi keskustella. "Sä oot huumemyönteinen, sä oot nisti" on argumentoinnin taso.
Ei uskoisi että ovat tosissaan.
No mistä sinun mielestäsi sitten pitäisi keskustella, ylistää niitä huumeita?
On järkyttävää että esim peukun käyttö on räjähtänyt pk-seudulla ja muuallakin. Tuota paskaa ei pitäisi KENENKÄÄN vetää mutta näin täällä Suomessa. Ja te haluatte kamaa vielä helpommin saataville.
Vierailija kirjoitti:
"Sanoin, että asiaan olisi syytä suhtautua analyyttisesti ja todistelähtöisesti - oletko tästä samaa vai eri mieltä?"
Joku chatgpt - ympäripyöreä sanablokki ilman sisältöä ei sisällä mitään analyyttistä.
En edes yrittänyt tarjota mitään vastauksia ja tein sen mielestäni selväksi. Varsinkaan en kuvittele, että yksikään tähän keskusteluun osallistuva kykenisi tarjoamaan "oikeat vastaukset" asiaan ja osoittamaan ne oikeaksi.
Sanoin, että asiaan olisi syytä suhtautua analyyttisesti ja todistelähtöisesti - oletko tästä samaa vai eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Tulis varmaan tukittua narkin lukko kun on ulkona.
Auttaisi varmasti tosi paljon. Ovesta kun ei mitenkään pääse sisälle jos ei lukko toimi. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näiden kanssa voi keskustella. "Sä oot huumemyönteinen, sä oot nisti" on argumentoinnin taso.
On järkyttävää että esim peukun käyttö on räjähtänyt pk-seudulla ja muuallakin. Tuota paskaa ei pitäisi KENENKÄÄN vetää mutta näin täällä Suomessa. Ja te haluatte kamaa vielä helpommin saataville.
Muuntohuumeet ovat seuraus huumeiden kieltolaista. Kun ns. oikeat huumeet ovat kiellettyä niin muuntohuumeilla kierretään kieltoa. Näitä muuntohuumeita tulee aina vain lisää. Näin se kieltolaki toimii käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa muutoksia huonoon huumepolitiikkaan niin siitäkin haukutaan huumemyönteiseksi. Kun huumeiden käyttö ja haitat ovat kasvaneet kymmeniä vuosia niin vaatii melkoisen aivoloikan siihen että muutoksen haluaminen olisi huumemyönteisyyttä.
M-1965 kirjoitti:
Meidän porraskäytävässämme huumediilerin omistama yksiö lähti vasta kun asunto huumetuomioiden yhteydessä kertyneiden korvausvastimusten vuoksi meni myyntiin. Sitä ennen ralli porraskäytävässä jatkui vuosia.
Lopulta (perättömät) muistutuslaput porraskäytävän kameravalvonnasta siirsivät diilauksen tapahtumaan läheisillä parkkipaikoilla jolloin tyyppi singahti asunnostaan ulos aina puolen tunnin välein toimittamaan tavaraa.
Ilmiantoja tyypistä tehtiin useita eikä lopulta poliisin käynti tyhjentämässä huoneistoon rakennettu marihuana-viljelmäkään pysäyttänyt toimintaa.
Ymmärrän toki käyttäjien ahdinkoa kun olen nähnyt miten nuoresta miehestä tuli ennenaikaisesti vanha papparainen silmät mustana laahustavan tyttöystävänsä kanssa. Se ahdinko ei saa olla perusteena olla puuttumatta huumekauppaan talossa.
Minun yläkerrassa oli huumeluukku ja alakerran, siis ykköskerroksen, ikkunan takana käytiin huumekauppaa.
Noi tyypit yritti tulla parvekkeen oven ikkunasta läpi.
Oli vielä sitä aikaa, kun vuokranantaja oli minun puolellani ja tarjosi minulle uuden asunnon. Homma ratkesi niin, että vuokranantaja antoi minulle lennosta uuden asunnon. Koska huumeveikkojen häätäminen olisi kestänyt useita kuukausia, ehkä jopa puoli vuotta.
Vuokranantaja oli reilu, mutta onko niin reiluja vuokranantajia enää? Tosin minäkin kuuntelin niiden nistien mekastusta yhteensä kolme vuotta tai siis elin, korvatulpat päässä. Itse olin niin hyvä vuokralainen, että vuokranantaja ei päästänyt menemään vaan tarjosi uuden kämpän tilalle eli minulle tuli asunnonvaihto samalla vuokranantajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuntohuumeet ovat seuraus huumeiden kieltolaista. Kun ns. oikeat huumeet ovat kiellettyä niin muuntohuumeilla kierretään kieltoa. Näitä muuntohuumeita tulee aina vain lisää. Näin se kieltolaki toimii käytännössä.
Totuus: Kaikkiin huumeisiin tulee nopeasti Toleranssi ja siksi pitää kehittää uusia, aina vain vahvempia ja vahvempia huumeita. Kieltolaki ei liity asiaan mitenkään vaan ne voitot, joita diilerit saa huumeita myymällä ja se, että käyttäjät tarvitsee huumeita, joihin ei vielä ole toleranssia.
Miten huumeiden laillistaminen auttaa siihen että naapureiden elämä on helvettiä kun asuvat huumeluukun vieressä?
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Meidän porraskäytävässämme huumediilerin omistama yksiö lähti vasta kun asunto huumetuomioiden yhteydessä kertyneiden korvausvastimusten vuoksi meni myyntiin. Sitä ennen ralli porraskäytävässä jatkui vuosia.
Lopulta (perättömät) muistutuslaput porraskäytävän kameravalvonnasta siirsivät diilauksen tapahtumaan läheisillä parkkipaikoilla jolloin tyyppi singahti asunnostaan ulos aina puolen tunnin välein toimittamaan tavaraa.
Ilmiantoja tyypistä tehtiin useita eikä lopulta poliisin käynti tyhjentämässä huoneistoon rakennettu marihuana-viljelmäkään pysäyttänyt toimintaa.
Ymmärrän toki käyttäjien ahdinkoa kun olen nähnyt miten nuoresta miehestä tuli ennenaikaisesti vanha papparainen silmät mustana laahustavan tyttöystävänsä kanssa. Se ahdinko ei saa olla perusteena olla puuttumatta huumekauppaan talossa.
Minun yläkerrassa oli huumeluukk
Prosessi on kiusallisen hidas ja yleensä häiriköinti on jatkunut jo pitkään ennen kuin huumeluukun asukas häädetään, tämän jälkeen painajainen jatkuu vielä puolisen vuotta. Siinä ajassa ehtikin hyvin tuhoamaan lisää asuntoa ja taloa tai vaikka polttamaan koko paskan, kun millään ei ole kuitenkaan mitään väliä. Jos naapurina ei tätä enää jaksa, ei ole muita vaihtoehtoja kuin muuttaa itse pois. Tällaista ei sata varmasti tarvitse sietää missään muualla kuin Suomessa. Ja tämä alueella, jossa asuntojen hinnat kestävät vertailun maailman metropoleihin.
Kannabiksen keinotekoinen huume-status monimutkaistaa nykytilannetta - turhaan. Saksan malli suomeen kiitos?
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen keinotekoinen huume-status monimutkaistaa nykytilannetta - turhaan. Saksan malli suomeen kiitos?
Keinotekoinen? Kaikki huumeet pois ja diilerit työleirille johonkin saareen.
Oletko sinä päihdemyönteinen, jos vastustat alkoholin kieltolakia?