Paljonko on soveliasta tinkiä kerrostaloasunnosta nykyisessä markkinatilanteessa?
Täällä ei käy mikään kauppa, mutta pyynnit ovat jämähtäneet vanhoille lukemille. Aina toisinaan tulee 0..20% hinnan pudotuksia.
Sijaintina on syrjäsuomalainen yliopistokaupunki.
Paljonko on maksimi sovelias tinkivara? -15%
Kommentit (508)
MODE MODE HERÄÄ JO JOS ET YMMÄRRÄ NUMEROITA MENE KYMPPI LUOKALLE TAKAISIN
Oletteko sijoittajia, jotka tingitte paljon? Yksityishenkilönä etsin itselleni kivaa asuntoa, joka tuntuu omalta. Kun se löytyy, niin ei silloin tingitä, jottei jää luuta käteen.
Sijoittajanahan on aika sama, minkä asunnon ostaa, jos taloyhtiö on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin myydä tämän Espoon rivitalokämpän pois heti kun kuopus muuttaa pois. Muutan mökille Saloon asumaan ja otan jonkun halvan vuokrayksiön jostain Helsingin seudulta koska mökille ei saa kirjoja ja välillä pitää olla enemmän toimistollakin. Loppuaika sitten etätöitä mökiltä luonnon rauhassa.
Riippuu paikkakunnasta ja mökistä, että saako miten helposti siirrettyä vakituisen osoitteen sinne.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko sijoittajia, jotka tingitte paljon? Yksityishenkilönä etsin itselleni kivaa asuntoa, joka tuntuu omalta. Kun se löytyy, niin ei silloin tingitä, jottei jää luuta käteen.
Sijoittajanahan on aika sama, minkä asunnon ostaa, jos taloyhtiö on hyvä.
Minä tingin ENITEN juuri silloin, kun olen ostamassa itselleni asuntoa. En ole koskaan asunut ahtaasti (alle 45 neliömetrin kaksio oli pienin) ja kun ostan pysyvää kotia, se on perheasunto. Vähintään 2 makuuhuonetta, olohuone, erilliskeittiö (johon mahtuu iso ruokapöytä), kylpyhuone, erillis-wc ja iso parveke. Tällainen asunto on melko kallis. Tingin hinnasta kovasti.
Sijoituskäyttöön ostettava vuokrayksiö tai pieni kaksio on halpa ostos. Minun ei tarvitse tinkiä kovasti. Jos asunto miellyttää minua, ostan sen. Vuokraan asuntoja sillä periaatteella, että vuokraan vain hyviä kämppiä missä voisin itsekin asua (väliaikaisesti).
Joku muu voi ostaa pommikuntoisen vuokrakämpän ja tarjota sitä persaukiselle vuokralaiselle. Kela maksaa kaiken (takuuvuokra, kuukausivuokra) ja jos vuokralainen hajottaa kämpän, niin ei tule isot tappiot. Kämppä oli pommikuntoinen jo ostohetkellä. Vuokralaisen hoiti purkuhommat loppuun. Häätö päälle, vuokralainen ulos, ja kämppä remonttiin. Nythän se kannattaa rempata, kun saa vakuutusyhtiöltä korvaukset vuokralaiset aiheuttamista tuhoista. :D
hullu se nyt jos ei puolta tarjoa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin myydä tämän Espoon rivitalokämpän pois heti kun kuopus muuttaa pois. Muutan mökille Saloon asumaan ja otan jonkun halvan vuokrayksiön jostain Helsingin seudulta koska mökille ei saa kirjoja ja välillä pitää olla enemmän toimistollakin. Loppuaika sitten etätöitä mökiltä luonnon rauhassa.
Riippuu paikkakunnasta ja mökistä, että saako miten helposti siirrettyä vakituisen osoitteen sinne.
Helposti sai meillä osoitteen siirrettyä kesämökille. Talo on vakituiseen asumiseen rakennettu ja yli 100 vuotta vanha. Ikkunasta näkyy kaunis metsämaisema ja järvi (Suur-Saimaa). Lähin naapuri on alle sadan metrin päässä, mutta lähisukulainen. Ei tarvita pidempää hajurakoa.
kaupustelijat ja vuokran antajat elävät markka aikaa eli 6 kertaisesti pyynnöistä pois. näin minä olen lääviä ostanut. yhden jopa kaisaltakin nikotteli ja teko itkua pyrskähteli seuraavana päivänä tehtiin kaupat varmuudeksi oli oma tuomari paikalla.
Jos 20 prosentin tinkiminen aiheuttaa negatiivisen reaktion myyjäpuolelta, niin peli on selvä. Minä en osta asuntoa. Myyjällä ei nuppi kestä vakavaa kaupantekoa. Hänelle pitäisi kaikki olla kivaa ja mukavaa. Sellaista kiinteistökuninkaan tai kiinteistökuningattaren märkää päiväunta.
jetrot ja kaisat lyövät ylä femmoja taas joku pöljä osti. 50-60% hinnasta pois. ei todellakaan ole meidän nyky ostajien vika jos joskus ovat yli hintaa maksaneet se on voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän niitä pakkomyyntejä alkaa tulla. Asuntolainojen nollakorot kääntyivät nousuun jo aiemmin. Hintakupla puhkesi joten asuntojen hinnat (Helsingin parhailla alueilla) putosivat 20 prosenttia. Osa ihmisistä (asuntovelallisista) käyttää lyhennysvapaita ja toivoo, että korot kääntyisivät laskuun ja asuntojen hinnat nousuun. Not gonna happen. Mitäs sitten, kun lyhennysvapaat on käytetty ja rahat loppu? Asunto on pakko myydä tappiolla. Et saa samaa hintaa minkä itse maksoit kun ostit kämppäsi hintakuplan aikaan.
Nyt on ostajan markkinat. Moni myyjä on vaarassa menettää kotinsa (pakkomyynti) koska pankki vaatii asuntolainojen lyhennystä. Erityinen ongelma on se, että uudisasuntojen ostajilla on suuret lainat. Asunto oli kallis (velaton ostohinta) ja hinnan päälle tuli vielä massiivinen taloyhtiölaina.
Uudiskohteen taloyhtiölaina on piru
Siihen venäläisen ruletin peluuseen ei kannata kenenkään lähteä missään asiassa.
Juuri ap. kaltaisten tyyppien takia asunnon myyjät käyttävät kiinteistövälittäjää, joka karsii jo ensi metreillä ap. kaltaiset, eivätkä pääse häiriöimään. Asuntokaupoissa ehdoista sovitaan jo ennen sopimuksen allekirjoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Jos 20 prosentin tinkiminen aiheuttaa negatiivisen reaktion myyjäpuolelta, niin peli on selvä. Minä en osta asuntoa. Myyjällä ei nuppi kestä vakavaa kaupantekoa. Hänelle pitäisi kaikki olla kivaa ja mukavaa. Sellaista kiinteistökuninkaan tai kiinteistökuningattaren märkää päiväunta.
Luuletko olevasi uniikki lumihiutale asuntokaupoilla?
Ei myyjälle ole väliä, vaikka vedät herneen nenään. Aina on uusia ostajia, jos hinta vastaa markkinoita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi myyt? Onko se huonossa ympäristössä vai liian iso?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hylkäsin erään kerrostaloasunnon 5 vuotta sitten. Kohde oli uusi ja vasta remontoitu, joten siinä on suuri velkaosuus (taloyhtiölaina). Sanoin välittäjälle ihan suoraan että kämppä on ylihinnoiteltu, keskeneräinen (remontissa pihistelty, viimeistelytyöt jätetty kesken) ja velkapommi. Palataan asiaan sitten kun hintapyyntö putoaa vähintään 25 prosenttia.
Tilanne nyt: asunto on yhä myymättä.
= Eli sinua ei kiinnostanut se asunto tarpeeksi ja silti katkerana yhä mietit sitä :D. Ihan hyvä, ettei myyjä myynyt sinulle.
Jos myyjä on saanut asunnon vuokrattua hyvälle vuokralaiselle, niin hyvä. Jos asunto on ollut 5 vuotta tyhjä, niin ikävää myyjälle.
*tarvitsemme lisätietoja*
Tinkiminen on kaupankäyntiä. Ei sellaista kuin oikea % prosentti voi sanoa kukaan etukäteen. Tarjoat sen mukaan mikä on arvoinen tuo on sinulle. Tarjoa toki ensin vähän alle sen, jotta voitte jatkaa kaupankäyntiä. Jos joku vetää herneitä nenään, niin kohde ei ollut sitten sinulle tarkoittettu sillä rahalla ja tällä ajan hetkellä.
Erittäin yksinkertaista ja mahdoton neuvoa ulkopuolisten.
Mieti haluatko ostaa sen asunnon. Voit tinkiä, mutta myyjän ei tarvitse myydä. Jos oikein kovasti tinkaat ja olet v-mäinen, niin myyjä ei välttämättä myy sinulle vaikka maksaisit pyyntihinnan. Nimittäin, ostaja joka yrittää kovasti tinkiä viestii, että hänestä on ongelmia myös kaupanteon jälkeen.
moni as oy menee konkkaan jos talo puretaan jää osakkaille vielä velkaa purku kustannuksista. ihan jätteiden lajittelusta lähtien kannattaa seurata talon asioita.
Vierailija kirjoitti:
Mieti haluatko ostaa sen asunnon. Voit tinkiä, mutta myyjän ei tarvitse myydä. Jos oikein kovasti tinkaat ja olet v-mäinen, niin myyjä ei välttämättä myy sinulle vaikka maksaisit pyyntihinnan. Nimittäin, ostaja joka yrittää kovasti tinkiä viestii, että hänestä on ongelmia myös kaupanteon jälkeen.
Tuo on totta. Hankala ihminen on hankala vähän joka paikassa. Kriittinen hyomaa virheitä joka nurkassa. Pihi on pihi kaikessa. Jne.
FORSSASSA MYYDÄÄN ASUNTOJA 5-20000E YHTIÖ VELAN HINNALLA KUNHAN PÄÄSEVÄT EROON. NÄIN TULEE MUUALLAKIN KÄYMÄÄN. ASUNTOJA LIIKAA.