Apua vailla. Televisio ei toimi!!
Mulla on Sony Bravia tv, vuosimalli 2013 eli ei äly-tv. Ostin uuden kaukosäätimen kun entinen pimeni. (kaikkiin Sony malleihin sopiva) Toimi uudella noin viikon ja sitten alkoi reistailla. Ei takuuta. Nyt ei toimi muuten kuin se yksi kanava joka oli eilen päällä kun ks lakkasi toimimasta. Oli eilen päällä pari tuntia ja yhtäkkiä ks lakkasi toimimasta. Vaihdoin paristot, puhdistin kaukosäätimen ja tvn, ei toimi. Tvstä virrat pois hetken ja yön yli, ei toimi. Kaukosäädin yön yli ilman paristoja, ei toimi. Puhelimella testasin niin näyttää että ks toimii, valo näkyy kamerassa vaaleanpunaisena. Mitä tässä vielä voi tehdä? Netistä löytyi ohje irrottaa töpseli, painaa tvn takaa virtanappi+volyymi yhtäaikaa ja töpseli samaan aikaan seinään. Ei toimi.
Mitä vielä voisi kokeilla ennen kuin kuskaan kierrätykseen ja ostan uuden? Meillä ei ole korjaajia paikkakunnalla eikä ole autoa millä kuskata.
Löytyy myös toinen TV: LG ei äly-tv sekin. Siinä on kanavapaikat 23-39. HD digiboksillakaan ei taida saada näkymään mitään?
Rahaa on vähän, joten uutta en haluaisi ostaa jos vaan millään pirkkaniksillä saisi näkymään. Kiitos jos jaksat ja osaat auttaa!!
Kommentit (53)
Toimiiko muut nappulat, tehdasasetukset ja uusi kanavahaku voisi auttaa, päivitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Foorumin "hieno" tekoäly estää nimeämästä niitä aineita joilla olen itse putsaillut kaukosäätimeni :/
Saiskos linkitettyä?
Elektroniikan puhdistus spray tai iso propyyli alkoholi, putsailee pumpulipuikoilla möhnät pois.
Vaikka ledi välkkyykin, mönjä voi vetää oikoseen joitain näppäimiä vaikkei niitä painetakaan ja sitten se lähettää jotain siansaksasignaalia telkkarille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Foorumin "hieno" tekoäly estää nimeämästä niitä aineita joilla olen itse putsaillut kaukosäätimeni :/
Uskaltaako kynsilakan poistoaineella? Vai meneekö pilalle?
Se taitaa olla asetonia, muoviosat vissiin sulaa pas2 sillä.
kakesta patterit pois, elektroniikan puhdistussprayta kunnolla niin että menee myös kaken sisuksiin.anna kuivaa vaikka vartti.sitten patterit takaisin ja kake toimii useimmiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on telkkarissa omituinen vika. Se ei aina käynnisty kaukosäätimellä. Kun irroitan telkkarin sähköjohdon ja odotan hetken kun laitan sen takaisin niin sitten taas toimii.
Tässä minun telkkarissa on samaa vikaa. Tämä jäi aloituksessa mainitsematta.
Ap
Virtalähteen valmiustilan kondensaattorit vaihtokunnossa. Ei jaksa enää käynnistyä valmiustilasta, mutta täysin sammutettuna virtakytkimestä pitäisi kyllä vielä lähteä päälle ja tietysti sammua myös.
Onko antennitalous. Meillä oli sama tilanne. Piti hankkia antennivahvistin. Jos lähellä on kännykkälinkkitorneja, niin häiritsee antennisignaaleja kuulema.
Vierailija kirjoitti:
Onko antennitalous. Meillä oli sama tilanne. Piti hankkia antennivahvistin. Jos lähellä on kännykkälinkkitorneja, niin häiritsee antennisignaaleja kuulema.
Jatkan. Samat telkut meilläkin.
Vierailija kirjoitti:
On vuosia toiminut ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko muut nappulat, tehdasasetukset ja uusi kanavahaku voisi auttaa, päivitys.
Mikään nappi kaukosäätimessä ei toimi. Kanavat näkyy nyt kun tvn takaa vaihtaa kanavia. Näkyy ihan hyvin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saiskos linkitettyä?
Elektroniikan puhdistus spray tai iso propyyli alkoholi, putsailee pumpulipuikoilla möhnät pois.
Vaikka ledi välkkyykin, mönjä voi vetää oikoseen joitain näppäimiä vaikkei niitä painetakaan ja sitten se lähettää jotain siansaksasignaalia telkkarille :D
Kaukosääntintä kannattaa härppiä eri huoneessa missä telkkari on.
Vierailija kirjoitti:
Selostuksen perusteela kaukosäätimessä vikaa, jos toimii vain viikon, eli kaukosäätimen palautus sinne mistä ostit, itseellä tämmöine One For All Contour 8 Yleiskaukosäädin, kun aika vanhan AV vahvistimen volumen nostaminen ei enää onnistunut, hyvin toiminut 1,5-2 vuotta.
Tosin TV on niin vanha että sekin on voinut mennä rikki.
Jos TVn saa päälle virtanapista voi yrittää tehdä kanavahaun uudelleen jos mahdollista.
Ollut nyt 3 viikkoa käytössä eli eivät antaneet muuta takuuta kuin että jos on heti rikki niin vaihtavat. Turha edes yrittää valittaa.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saiskos linkitettyä?
Näyttää nuo puhdistusaineet olevan niin kalliita että samalla hinnalla saa jo uuden kaukosäätimen. Kiitos kuitenkin avusta.
Ap
Selostuksen perusteela kaukosäätimessä vikaa, jos toimii vain viikon, eli kaukosäätimen palautus sinne mistä ostit, itseellä tämmöine One For All Contour 8 Yleiskaukosäädin, kun aika vanhan AV vahvistimen volumen nostaminen ei enää onnistunut, hyvin toiminut 1,5-2 vuotta.
Tosin TV on niin vanha että sekin on voinut mennä rikki.
Jos TVn saa päälle virtanapista voi yrittää tehdä kanavahaun uudelleen jos mahdollista.