Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua vailla. Televisio ei toimi!!

Vierailija
13.01.2026 |

Mulla on Sony Bravia tv,  vuosimalli 2013 eli ei äly-tv. Ostin uuden kaukosäätimen kun entinen pimeni. (kaikkiin Sony malleihin sopiva) Toimi uudella noin viikon ja sitten alkoi reistailla. Ei takuuta. Nyt ei toimi muuten kuin se yksi kanava joka oli eilen päällä kun ks lakkasi toimimasta. Oli eilen päällä pari tuntia ja yhtäkkiä ks lakkasi toimimasta. Vaihdoin paristot, puhdistin kaukosäätimen ja tvn, ei toimi. Tvstä virrat pois hetken ja yön yli, ei toimi. Kaukosäädin yön yli ilman paristoja, ei toimi. Puhelimella testasin niin näyttää että ks toimii, valo näkyy kamerassa vaaleanpunaisena. Mitä tässä vielä voi tehdä? Netistä löytyi ohje irrottaa töpseli, painaa tvn takaa virtanappi+volyymi yhtäaikaa ja töpseli samaan aikaan seinään. Ei toimi. 

Mitä vielä voisi kokeilla ennen kuin kuskaan kierrätykseen ja ostan uuden? Meillä ei ole korjaajia paikkakunnalla eikä ole autoa millä kuskata.

Löytyy myös toinen TV: LG ei äly-tv sekin. Siinä on kanavapaikat 23-39. HD digiboksillakaan ei taida saada näkymään mitään?

Rahaa on vähän, joten uutta en haluaisi ostaa jos vaan millään pirkkaniksillä saisi näkymään. Kiitos jos jaksat ja osaat auttaa!!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaukosäädin ei toimi vai tv ei toimi? Ja kaukosäätimessä alle viikon takuu?

Ensin luulin että kaukosäädin ei toimi mutta puhelimen kameralla testasin ja näkyy vaaleanpunainen valo. Eli se siis ilmeisesti toimii. Eivät antaneet takuuta vaikka täsmälleen samaa myyvät muut verkkokaupat antaa vuoden takuun .

Vika ilmeisesti tvssä.

Vierailija
22/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo sen verran vanha töllö että korjauttaminen tuskin on enää kannattavaa vaikka korjaajan jostain löytäisitkin. Tuosta edullinen Finlux tilalle.

https://hintaopas.fi/c/televisiot?brand=120

Ei. Ei ja vielä kerran ei Finluxia.  Löytyy ihan omakohtaista kokemusta ja toisiltakin.  Ihan mikä muu merkki vaan varmasti parempi.

Varmasti onkin, rahalla saa toki ihan mitä haluaa mutta aloittaja erikseen mainitsi että sitä ei ole kovin paljon töllöön käytettäväksi joten se karsii auttamatta vaihtoehtoja. Elämä on.

Löytyy niitä muitakin samasta hintaluokasta.  

Laita toki sinäkin listaa esille aloittajan avuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kai siellä kyljessä napit, joilla vaihtaa kanavaa, jos muu ei auta

Kiinnostaisi myös tietää onko aloittaja kokeillut toimiiko tv niistä käyttämällä. Joskus ne kytkimet voi olla piilotettu jonkun panelinkin alle.

Ei ole minkäänlaista paneelia jonka alta löytyisi nappeja, vain virta ja volyymi.

Vierailija
24/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hajosi sitten kokonaan. Minun telkkarista meni kuva pimeeksi. Ääni kuului mutta kuvaa en saanut enää näkyviin millään joten totesin että se hajosi oli 9 vuotta vanha tv. Ostin uuden telkkarin vaan ja heitin vanhan pois. En alkanut sen kummemmin tutkitaan vikaa kyllä se sitten hajoo jos ei kuvaa enää saa näkyviin.

Näkyy yksi kanava mutta en saa muita vaihdettua kun kaukosäätimellä ei vaihda.

Vierailija
25/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"finlux" on 100% kusetus. Tarra halpiksen kyljessä.

Vierailija
26/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on telkkarissa omituinen vika. Se ei aina käynnisty kaukosäätimellä. Kun irroitan telkkarin sähköjohdon ja odotan hetken kun laitan sen takaisin niin sitten taas toimii. 

Tässä minun telkkarissa on samaa vikaa. Tämä jäi aloituksessa mainitsematta.

Ap 

Vierailija
27/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo kyllä mustakaan apua! Powerilla on kampanja: 299€ 50" ja viiden vuoden takuu. 12-vuotta vanha töllö on tänä päivänä jo TOSI VANHA varsinkin kun noita uudistuksia on ollut vaikka mitä...

Vierailija
28/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"finlux" on 100% kusetus. Tarra halpiksen kyljessä.

Mulla on joskus ollut Finlux ja meni riitelyksi myyjäliikkeen kanssa vaikka hajosi takuuaikana. Kerran "korjasivat" mutta ei tullut kuntoon. 

Vierailija
29/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kai siellä kyljessä napit, joilla vaihtaa kanavaa, jos muu ei auta

Ei valitettavasti ole muuta kuin virtanappi ja volyymi. Enhän täällä kyselisi jos ne olisi.

Löytyisiko takaa vasemmalta puolelta, ihan littana paneeli. Ja netistä löytää käyttöohjeet googlaamalla. Kaikissa Sonyn malleissa on. 

Vierailija
30/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten "puhdistit" sen  alkuperäisen kaukosäätimen? Pintapuolinen putsaus ei auta mitään, se kake on purettava osiksi ja puhdistettava se piirilevy, näppäinkontaktit ja näppäinten alapuolelta myös se "hiilimäinen" kontaktipala. Sinne kertyy möhnää vuosien aikana ja estää kontaktit, jonka vuoksi kaukosäätimen näppäimet eivät toimi.

Sain itse muutama vuosi sitten vanhempien vanhan Sony Bravia telkkarin vuodelta 2007, ja siinäkin kaukosäätimessä toimi enää ihan muutama nappi, kunnes purin ja putsasin sen, jonka jälkeen siitä tuli täysin toimiva. Sama vika on vaivannut aiempienkin telkkarien kaukosäätimiä ja myös Playstation 1 ohjaimen Select -nappia olen joutunut puhdistelemaan muutaman kerran matkan varrella.

Kumma kyllä vuosilta 2003 ja 2004 olevien vhs nauhurin ja dvd soittimen kaukosäätimiä ei ole tarvinnut purkaa ja puhdistaa vielä kertaakaan.

Millä sen piirilevyn voi tai uskaltaa puhdistaa? Se on jonkun ihmeellisen kirkkaan liisterin peitossa, tahmainen. Kiitos tästä vinkistä! 

Ap

Vierailija
31/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa nettiyhteydessä se televisio, vai onko ollenkaan, minulla temppuilee jos nettiosoite vaihtuu, saa tehdä koko prosessin kaikkine vaihtoehtoineen. 

Vierailija
32/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo sen verran vanha töllö että korjauttaminen tuskin on enää kannattavaa vaikka korjaajan jostain löytäisitkin. Tuosta edullinen Finlux tilalle.

https://hintaopas.fi/c/televisiot?brand=120

Minulla hajosi vajaa neljä vuotta vanha Finlux juuri tuolla lailla, eli kuvaa ei näkynyt, mutta ääni kuului. Ei enää koskaan Finluxia, koska on näin lyhyt ikäinen.

Vierailija
33/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ja mene TÖIHIN!

Vierailija
34/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hajosi sitten kokonaan. Minun telkkarista meni kuva pimeeksi. Ääni kuului mutta kuvaa en saanut enää näkyviin millään joten totesin että se hajosi oli 9 vuotta vanha tv. Ostin uuden telkkarin vaan ja heitin vanhan pois. En alkanut sen kummemmin tutkitaan vikaa kyllä se sitten hajoo jos ei kuvaa enää saa näkyviin.

Paristoja olette vaihtanut?

Vierailija
35/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii! Löytyi nappi jossa lukee CH/input. Sillä vaihtuu kanavat. Ei tarvitse ostaa uutta vielä. Kiitos kiitos kiitos, ihanat auttavaiset ihmiset. Teitä on vielä paljon! Arvostan.

Ap, köyhä ja ilmiselvästi avuton mamma.

Vierailija
36/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foorumin "hieno" tekoäly estää nimeämästä niitä  aineita joilla olen itse putsaillut kaukosäätimeni :/

Vierailija
37/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika ja mene TÖIHIN!

Mikä sika? Ei meillä asu sikaa.

Vierailija
38/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paristoja olette vaihtanut?

Monet paristot.

Vierailija
39/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Foorumin "hieno" tekoäly estää nimeämästä niitä  aineita joilla olen itse putsaillut kaukosäätimeni :/

Saiskos linkitettyä?

Vierailija
40/53 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaako kynsilakan poistoaineella? Vai meneekö pilalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi