Pluskokoisille ei ole toppahousuja
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011741289.html Tuo uutisen henkilö ei löytänyt kaupasta toppahousuja ennen kuin laihtui radikaalin määrän. Pluskokoisille ei ole myynnissä lasketteluhousuja. Itse en ole ylipainoinen, mutta ruumiinrakenteeni on sellainen, että on leveä lantio ja rehevä takamus ja reidet. Kapea vyötärö kylläkin. En minäkään löydä millään toppahousuja kaupasta. Reidet ja takamus ei mahdu yksiinkään. Vyötärön kohdalle toisaalta jaa sitten koripallon verran tyhjää niissä mihin yritän sulloa leveää lantiota. Argh.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäis olla lasketteluhousut? En mä oo kovin kookkaita ihmisiä rinteessä ikinä nähnyt. Ja tuskin johtuu siitä että ei löydy housuja, vaan siitä että liian raskas laji liialla painolla esim. polvet ei kestä sellaista rasitusta. Mun mielestä on ihan oikein valmistaa varusteita tiettyihin lajeihin sille kohderyhmälle joka niitä käyttää.
Mielestäsi ei saisi käyttää lasketteluhousuja ja mieluiten ei tarvitisis missään kuntoilu- ja ulkoilupaikoilla näkyäkään.
Varmaan auttaa ylipainoisia ihmisiä tuollaiset ihmiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäis olla lasketteluhousut? En mä oo kovin kookkaita ihmisiä rinteessä ikinä nähnyt. Ja tuskin johtuu siitä että ei löydy housuja, vaan siitä että liian raskas laji liialla painolla esim. polvet ei kestä sellaista rasitusta. Mun mielestä on ihan oikein valmistaa varusteita tiettyihin lajeihin sille kohderyhmälle joka niitä käyttää.
No mä käytän toppahousuja töissä. Olen lastenhoitaja. Kyllä ainakin täällä Espoossa merenrannalla on niin kova viima, että toppahousut on tarpeellisia. Ja usein lasketteluhousut on parhaat tähän hommaan. Tykkään sellaisista jossa on henkselit.
Onhan noita kelkkailu - ja työvaatteita myös jotka todella lämpimiä ja löytyy varmasti isoja ja pieniä kokoja.
Miksi ei saa käyttää lasketteluhousuja? Loukkaako se sinua jotenkin?
Tuntemani liikalihavat kulkevat pelkässä hupparissa ja perus leggingseissä ilman käsineitä tai mitään, vaikka mittarissa olisi -20 pakkasta. Olen siksi kuvitellut, että lihavilla on hyvät toppaukset omasta takaa eikä tarvetta toppavaatteille.
Vierailija kirjoitti:
Entisenä erittäin lihavana naisena voin suositella UllaPopkenia. Toppahousujen mallit tehty niin, että isokin pylly ja reidet mahtuu sisään. Jopa lahkeiden mitta "suht" ok vaikka olen 165cm pätkä. Takit heillä ei niinkään hyvin leikattuja, hihat aika pitkiä ja hartioiden koko takeissa kasvaa suhteettomasti koon suurentuessa. Mutta housuihin ja jopa toppahaalareihin olin silloin oikein tyytyväinen
Mistä löydät alusvaatteita? Nimenomaan alaosia?
Itse ihan normaalipainoisena lenkkeilen (kävelen!) ilman toppahousuja. Parit villapitkikset ja päälle kollarit tai hiihtohousut. Ei mitään ongelmia pärjätä -20 asteessakin. Villasukat + toiset polvipituiset kovilla pakkasilla ja tarvittaessa lisänä lumilahkeet. Takki peittää takapuolen.
En kyllä tiedä, kuinka isoja kokoja villakerrastoja tehdään, mutta toppahousujen sijaan voisi kokeilla kerrostaa pukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sitä voi laihduttaa ens talveksi,jos itse haluaa.
Laihtuminen ei auta vaateongelmiin. Laihtuminen tapahtuu ensimmäisenä vatsasta ja takapuolen ja vyötärön suhde kasvaa entisestään. Painosta riippumatta minulla on aina ollut vaikeuksia saada sopivia housuja, onneksi farkkuja ja verkkareita löytyy. Jumppahousuista 3/4 pitkät ovat minulla just sopivasti nilkkoihin saakka. Yläosien kanssa ei ole samaa ongelmaa, mutta kaikki pitää sovittaa, koska muuten voi rintojen kohdalla kiristää, joskus jopa hartiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä käytän toppahousuja töissä. Olen lastenhoitaja. Kyllä ainakin täällä Espoossa merenrannalla on niin kova viima, että toppahousut on tarpeellisia. Ja usein lasketteluhousut on parhaat tähän hommaan. Tykkään sellaisista jossa on henkselit.
Lasketteluhousut on ihan parhaat. Niissä on aina lumilukot lahkeissa, pääsee kahlaamaan hangessa. Pitää tuulta ja vettä. Voi istua vaikka hangessa. Monissa on lisäksi henkselit, pysyy kivasti jalassa ja tuuletusvetskarit lämpimille keleille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtuminen ei auta vaateongelmiin. Laihtuminen tapahtuu ensimmäisenä vatsasta ja takapuolen ja vyötärön suhde kasvaa entisestään. Painosta riippumatta minulla on aina ollut vaikeuksia saada sopivia housuja, onneksi farkkuja ja verkkareita löytyy. Jumppahousuista 3/4 pitkät ovat minulla just sopivasti nilkkoihin saakka. Yläosien kanssa ei ole samaa ongelmaa, mutta kaikki pitää sovittaa, koska muuten voi rintojen kohdalla kiristää, joskus jopa hartiat.
No riippuu... Mun ongelma on vatsaläski ja ekana häviää vähäisetkin rinnat ja takapuoli, mutta vatsa pysyy. Vatsaläskinä housujen löytäminen on kaikkein vaikeinta. Housuihin kyllä mitoitetaan takapuoleen ja reisiin tilaa, mutta en ole vielä törmännyt sellaisiin, jossa väljyys olisi edessä ja vyötäröllä.
Olen lihava nainen 37 v enkä ole aikuisiälläni omistanut yksiäkään toppahousuja vaikka lenkkeilen talvisinkin.
Olen nähnyt pluskokoisella toppahameen.
Oli vaikea löytää m-kokoisellekaan.
Vierailija kirjoitti:
Joi minä en taas löydä tarpeeksi pitkälahkeisiä koossa 36-38
Ja minä en tarpeeksi pieniä. Olen kokoa 32.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenosastot on täynnä sulle sopivia housuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata antaa itsensä lihoa kymmeniä kiloja.
Jos ei joku aiemmin laittanut niin Cellbesissä on 62/64 kokoon asti.
https://www.cellbes.fi/naiset/vapaa-ajan-vaatteet/paallysvaatteet-takit…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenosastot on täynnä sulle sopivia housuja.
Ei ole. Haluan aikuisten kropalle tehtyjä vaatteita, vaikkakin koko täytyy olla 32.
Vierailija kirjoitti:
kannattaa siis laihduttaa
Leveä lantio ei muuksi muutu vaikka kuinka laihduttaa, yritä nyt tajuta tämä. Kaikki ei ole ruumiinrakenteentaan pikkupoikia.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihan normaalipainoisena lenkkeilen (kävelen!) ilman toppahousuja. Parit villapitkikset ja päälle kollarit tai hiihtohousut. Ei mitään ongelmia pärjätä -20 asteessakin. Villasukat + toiset polvipituiset kovilla pakkasilla ja tarvittaessa lisänä lumilahkeet. Takki peittää takapuolen.
En kyllä tiedä, kuinka isoja kokoja villakerrastoja tehdään, mutta toppahousujen sijaan voisi kokeilla kerrostaa pukeutumista.
Sinun mielipiteellä ei ole merkitystä. Toppahousuille on paikkansa. Pitkä takki se vasta kömpelö on esim. metsässä kulkiessa.
Uskomatonta että nykyihmiset antavat itsensä lihoa kymmeniä kiloja. Täysin sairasta.
Ei ole olemassa mitään pluskokoisia, ne ovat läskejä.