Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pluskokoisille ei ole toppahousuja

Vierailija
12.01.2026 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011741289.html Tuo uutisen henkilö ei löytänyt kaupasta toppahousuja ennen kuin laihtui radikaalin määrän. Pluskokoisille ei ole myynnissä lasketteluhousuja. Itse en ole ylipainoinen, mutta ruumiinrakenteeni on sellainen, että on leveä lantio ja rehevä takamus ja reidet. Kapea vyötärö kylläkin. En minäkään löydä millään toppahousuja kaupasta. Reidet ja takamus ei mahdu yksiinkään. Vyötärön kohdalle toisaalta jaa sitten koripallon verran tyhjää niissä mihin yritän sulloa leveää lantiota. Argh.

Kommentit (184)

Vierailija
101/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sopivat vaikka miesten mallistosta ja lyhennä lahkeet?

Miesten housuissa on kapeampi lantio kuin naisten housuissa. 

Vierailija
102/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisinta on, että mulla on uusi toppatakki kokoa xl, vanha noin 15 vuotta vanha takki on kokoa s 

Kokomerkinnät ovat valmistajien suuntaa-antavia merkintöjä. Niitä ei ole välttämättä sidottu mihinkään suomalaiseen standardiin. Kannattaa aina kokeilla vaatetta ja jos se lappu siinä häiritsee niin sen voi leikata pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus kokoisilla on "toppahousut" 24/7 . Mihin ne helle valittajat niitä edes tarvitsevat? Nyhän pitäisi olla unelma kelit.

Vierailija
104/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kannattaa siis laihduttaa

Alastiko meidän pitää ulkoilla ja liikkua, kun ei sopivia vaatteita myydä missään?? Siinäpä vasta kiva näky olisikin...

Eikö enää tehdä elastisia verryttlyasuja?

Saattaa tulla vähän vilu tuolla pakkasessa ja tuulessa.

Tulee ikäviä paleltumavammoja. Reisien sisäsivuilla ei ole kunnollista verenkiertoa ja sinne tulee helposti paleltumavammoja. 

Vierailija
105/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama.. Lautailun aktiivisesti ja pakko pitää housut auki (takin alla yoetysti) ja sitten henkselit. Olen 164 cm ja 78 kg, eli en mikään sairaalloisen lihavakaan.

Aika tuhti kuiteskin, BMI 29

30 on jo merkittävä ylipaino, ei pitkä matka sinne

Mielenkiintoinen keskusteluketju, yksi kirjoittaa ettei ole sairaalloisen lihava ja sen jälkeen 2 tulee kertomaan sen saman asian (siis että hän ei ole todellakaan sairaalloisen lihava), ilmeisesti ymmärtämättä sitä, että sanovat juuri saman asian vähän eri sanoin. :D

Vierailija
106/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lyhytjalkaisena miehenä, läskin ja lihaksikkaan combona joutunut hankkimaan sopivat tuulihousut naisten mallistoista.

Miesten mallit kun on sellaisia, että saa olla joko erittäin vähän rasvaa tai erittäin vähän lihasta että housut mahtuu reisistä ja perseestä. Jos molempia on vähän reilummin, niin istuvaa mallia ei löydy mistään.

Vierailija
107/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille vinkiksi: lahkeita voi lyhentää myös ottamalla palan pois pohkeen, polven tai reiden kohdalta. Toki hankalampaa näin kuin lahkeen alareunasta lyhrntämällä, mutta tällöin alareunan napit, veroketjut, jalkalenkit yms ei haittaa lyhentämistä.

Pohkeen kohdalta lyhentämällä voi tuunata lyhennyskohtaan heijastinnauhaa päälle ja parantaa housujen turvaominaisuuksia. Se on juuri siinä paikassa, johon autonvalot osuvat ensimmäisenä. Kannattaa vetää vaikka reiät ensin ompelukoneella heijastinnauhaan ja ommella se lenkiksi, joka sitten tikataan käsin siihen pohkeeseen kiinni. Sillä tavalla ei tarvi tapella paksun toppakankaan ja liukkaan heijastinnauhan kanssa samaan aikaan. Tuloksesta tulee siisti kun ompelee niitä reikiä pitkin harmaalla langalla kiinni.

Vierailija
108/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette löydä sopivankokoisia vaatteita tai mahdu istumaan bussissa, niin vika on ympäristössä? Mulla vaan ei mene jakeluun tuo logiikka. Kannattaisiko laihduttaa?

Vierailija
109/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti mä olen aina löytänyt

Vierailija
110/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia thaikkunainen kun suominaiset tämmösiä laardivalaita

Vierailija
111/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina vaatteeni kun käyn ulkomailla. Siellä on kokoja ja hinnatkin ovat huomattavasti edullisemmat kuin Suomessa. Tai jos en pääse niin ulkomailla asuvat lapseni ostavat ne puolestani koska tietävät kokooni. 

Vierailija
112/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoisinta on, että mulla on uusi toppatakki kokoa xl, vanha noin 15 vuotta vanha takki on kokoa s 

Kokomerkinnät ovat valmistajien suuntaa-antavia merkintöjä. Niitä ei ole välttämättä sidottu mihinkään suomalaiseen standardiin. Kannattaa aina kokeilla vaatetta ja jos se lappu siinä häiritsee niin sen voi leikata pois.

Onhan tuossa ihan jumalaton epäsuhta s tai xl. Epäilen ettei tuossa xl vaatteessa vaihtoehto kuitenkaan yllä edes xxxl tasolle, joka voisi siis olla tuon kaavan mukaan L koko 

Vierailija
113/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bmi on 24 ja mukavan tuntuisia toppahousuja on vaikea löytää. Naisten ulkoiluvaatteiden kaavoitus on kummallista. Jos lähtee lenkille, hiihtämään, vaeltamaan tms. en ymmärrä, miksi vaatteen pitää olla imartelevan näköinen päällä? Ja ketä varten? Tykkäättekö te muut naiset, että miehet kattelee teidän takapuolia, jotka näyttää hyvältä toppahoisuissa? Mulle ulkoiluvaatteen funktio on, että se suojaa. Vaatteen pitää olla niin väljä, että alle mahtuu lisävaatekerroksia ja että kyykkyyn mennessä ei tunnu siltä, että suolet nousee kurkkuun ja persesauma ratkee. 

Vierailija
114/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten sellainen toppahame, löytyykö sopivaa kokoa? Sen alle muutamat pitkikset ja säärystimet ylös vedettyinä? Käviskö?

Niistä ei ole isoja kokoja. Toppahousuista löytyy suurempia.

Jos isommalle henkilölle haluaa toppahameen, niin se täytyy tehdä itse. 

Vierailija
115/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lyhytjalkaisena miehenä, läskin ja lihaksikkaan combona joutunut hankkimaan sopivat tuulihousut naisten mallistoista.

Miesten mallit kun on sellaisia, että saa olla joko erittäin vähän rasvaa tai erittäin vähän lihasta että housut mahtuu reisistä ja perseestä. Jos molempia on vähän reilummin, niin istuvaa mallia ei löydy mistään.

Minun aikuinen poikani, joka on perinyt minulta pyöreät pakarat ja vahvat ja vähälläkin treenillä kasvavat lihakset jalkoihin, osti merinovillakerraston housut naisten mallistosta KappAhlista. Hänelle niiden istuvuus on parempi kuin miestenmallistojen housuilla. Hän ei tee mitään sepalusaukolla. Hätävarana hänellä ovat mustat tai harmaat naisten termoleggingsit, jotka hän pukee farkkujen alle kylminä aamuina ja ottaa ne sisälle päästyään pois ja laittaa ne päiväksi reppuun.

Vierailija
116/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette löydä sopivankokoisia vaatteita tai mahdu istumaan bussissa, niin vika on ympäristössä? Mulla vaan ei mene jakeluun tuo logiikka. Kannattaisiko laihduttaa?

Luuletko, että se laihtuminen tapahtuu hetkessä? Terveellinen laihtuminen on 2 kiloa kuukaudessa tai jopa vähemmän.

Vierailija
117/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
118/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa ihan jumalaton epäsuhta s tai xl. Epäilen ettei tuossa xl vaatteessa vaihtoehto kuitenkaan yllä edes xxxl tasolle, joka voisi siis olla tuon kaavan mukaan L koko 

Tällä foorumilla joku intti ja vänkäsi viime talvena, että kyllä kaikkien vaatemerkkien kokonumerointi pitäisi noudattaa jotain valtiollista standardia. Se mitoitus on ihan siitä mallimestarista, joka tekee kaavat, kiinni. Nykyään ne tehdään Aasiassa ja monesti sitten se mitoitus menee heidän paikallisten kokojen mukaan. Ei sinne lennätetä eurooppalaisia tai suomalaisia sovitusmalleiksi. Edes aasialaisia ei ole joka kokonumerossa sovitusmalleina. Sovitetaan paikallisen päällä ja lisätään lisää pituutta lahkeisiin ja hihoihin.

Vierailija
119/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No,  inä en miehemä löydä juuri sopivia housuja olen ns. väliinputoaja, jossa 175cm pitkälle ei löydy kokoa, koska pääosin Euroopassa mitoitetaan lahkeet pitemmiksi.

Vie housut ompelimoon ja pyydä lyhentämään lahkeet. 

Vierailija
120/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kannattaa siis laihduttaa

Alastiko meidän pitää ulkoilla ja liikkua, kun ei sopivia vaatteita myydä missään?? Siinäpä vasta kiva näky olisikin...

Eikö enää tehdä elastisia verryttlyasuja?

Saattaa tulla vähän vilu tuolla pakkasessa ja tuulessa.

Tulee ikäviä paleltumavammoja. Reisien sisäsivuilla ei ole kunnollista verenkiertoa ja sinne tulee helposti paleltumavammoja. 

Saa olla tuntitolkulla ulkona että niin kävisi. Itse en ole vuosiin pitänyt toppahousuja ja ei ole paleltumia, vaikka päivittäin kävelen ulkona.  Myös pitkä takki lämmittää hyvin, itse en sellaista omista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan