Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pluskokoisille ei ole toppahousuja

Vierailija
12.01.2026 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011741289.html Tuo uutisen henkilö ei löytänyt kaupasta toppahousuja ennen kuin laihtui radikaalin määrän. Pluskokoisille ei ole myynnissä lasketteluhousuja. Itse en ole ylipainoinen, mutta ruumiinrakenteeni on sellainen, että on leveä lantio ja rehevä takamus ja reidet. Kapea vyötärö kylläkin. En minäkään löydä millään toppahousuja kaupasta. Reidet ja takamus ei mahdu yksiinkään. Vyötärön kohdalle toisaalta jaa sitten koripallon verran tyhjää niissä mihin yritän sulloa leveää lantiota. Argh.

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kokoa 48 ja 176 cm pitkä. Tokmannilta oon löytänyt ja laatukin on ollut ihan ok.

Vierailija
122/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas koen, että vatsakkaana, mutta kapeilla lanteilla ja reisillä ei meinaa löytyä sitäkään vähää. Plusmallistoissa tilaa on eniten juuri takamukselle. Kun vyötärö on sopiva, housut näyttää pellehousuilta noin muuten.

Normaalipainoisena ostin miesten osastolta, mutta nykyään kun koko olisi sielläkin joku 3xl, puntit on aivan liian pitkät ja toppahousuja on tosi vaikea lyhentää itse vaikka osaankin ommella monenlaisia vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa toi sana vaikka isoluiseks, ärsyttävä toi xl ja plus. Kas kun ei löydy AIKUISELLE housuja.

Vierailija
124/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sopivat vaikka miesten mallistosta ja lyhennä lahkeet?

Miesten housuissa on kapeampi lantio kuin naisten housuissa. 

Mä olen lyhytjalkaisena miehenä, läskin ja lihaksikkaan combona joutunut hankkimaan sopivat tuulihousut naisten mallistoista.

Miesten mallit kun on sellaisia, että saa olla joko erittäin vähän rasvaa tai erittäin vähän lihasta että housut mahtuu reisistä ja perseestä. Jos molempia on vähän reilummin, niin istuvaa mallia ei löydy mistään.

Minun aikuinen poikani, joka on perinyt minulta pyöreät pakarat ja vahvat ja vähälläkin treenillä kasvavat lihakset jalkoihin, osti merinovillakerraston housut naisten mallistosta KappAhlista. Hänelle niiden istuvuus on parempi kuin miestenmallistoj

Miesten  vaatekoot ovat isompia kuin naisten, pidempiä ja leveämpiä, samoin kengissä. Ostin vahingossa miesten l koon toppahousut ja lahkeet olivat 30cm liian pitkät ja vyötärö niin leveä että housut eivät edes pysyneet jalassa.

Vierailija
125/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma miesten puolella. Konttorirotta puntin nostaja on toppahousujen maksimikoko. Ja punttia harrastusmielessä nostava konttorirotta ei ole edes kovin iso, vaan lähinnä nykynormaali.

Vierailija
126/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskifoobikot taas runsain mitoin haukkumassa. Eivät emmärrä että on runsasperseisiä normaalipainoisissakin.

Vierailija
127/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäis olla lasketteluhousut? En mä oo kovin kookkaita ihmisiä rinteessä ikinä nähnyt. Ja tuskin johtuu siitä että ei löydy housuja, vaan siitä että liian raskas laji liialla painolla esim. polvet ei kestä sellaista rasitusta. Mun mielestä on ihan oikein valmistaa varusteita tiettyihin lajeihin sille kohderyhmälle joka niitä käyttää. 

Vierailija
128/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laihduttaa tai oikeammin, ei edes päästä itsrään lihomaan järkyttäviin mittoihin.

Vierailija
129/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sitä voi laihduttaa ens talveksi,jos itse haluaa.

Vierailija
130/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas koen, että vatsakkaana, mutta kapeilla lanteilla ja reisillä ei meinaa löytyä sitäkään vähää. Plusmallistoissa tilaa on eniten juuri takamukselle. Kun vyötärö on sopiva, housut näyttää pellehousuilta noin muuten.

Normaalipainoisena ostin miesten osastolta, mutta nykyään kun koko olisi sielläkin joku 3xl, puntit on aivan liian pitkät ja toppahousuja on tosi vaikea lyhentää itse vaikka osaankin ommella monenlaisia vaatteita.

Sama juttu mulla! Olen lyhyt ja painan 58 kg, mutta kaikki läski on alavatsassa! 

Vierailija
131/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks pitäis olla lasketteluhousut? En mä oo kovin kookkaita ihmisiä rinteessä ikinä nähnyt. Ja tuskin johtuu siitä että ei löydy housuja, vaan siitä että liian raskas laji liialla painolla esim. polvet ei kestä sellaista rasitusta. Mun mielestä on ihan oikein valmistaa varusteita tiettyihin lajeihin sille kohderyhmälle joka niitä käyttää. 

No mä käytän toppahousuja töissä. Olen lastenhoitaja. Kyllä ainakin täällä Espoossa merenrannalla on niin kova viima, että toppahousut on tarpeellisia. Ja usein lasketteluhousut on parhaat tähän hommaan. Tykkään sellaisista jossa on henkselit.

Vierailija
132/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma miesten puolella. Konttorirotta puntin nostaja on toppahousujen maksimikoko. Ja punttia harrastusmielessä nostava konttorirotta ei ole edes kovin iso, vaan lähinnä nykynormaali.

Kannattaa muuten katsoa toppavaatteita työvaatevalikoimista! Sieltäkin löytyy muutakin kuin huomiovärisiä. 

Vierailija
133/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun bmi on 24 ja mukavan tuntuisia toppahousuja on vaikea löytää. Naisten ulkoiluvaatteiden kaavoitus on kummallista. Jos lähtee lenkille, hiihtämään, vaeltamaan tms. en ymmärrä, miksi vaatteen pitää olla imartelevan näköinen päällä? Ja ketä varten? Tykkäättekö te muut naiset, että miehet kattelee teidän takapuolia, jotka näyttää hyvältä toppahoisuissa? Mulle ulkoiluvaatteen funktio on, että se suojaa. Vaatteen pitää olla niin väljä, että alle mahtuu lisävaatekerroksia ja että kyykkyyn mennessä ei tunnu siltä, että suolet nousee kurkkuun ja persesauma ratkee. 

Naisten vaatteista melkein aina yritetään tehdä ihonmyötäisiä, näkee jo kaupassa lasten vaatteissa tän kun vertaa tytön ja pojan vaatteita. 

Vierailija
134/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä erittäin lihavana naisena voin suositella UllaPopkenia. Toppahousujen mallit tehty niin, että isokin pylly ja reidet mahtuu sisään. Jopa lahkeiden mitta "suht" ok vaikka olen 165cm pätkä. Takit heillä ei niinkään hyvin leikattuja, hihat aika pitkiä ja hartioiden koko takeissa kasvaa suhteettomasti koon suurentuessa. Mutta housuihin ja jopa toppahaalareihin olin silloin oikein tyytyväinen

Vierailija
135/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä käytän toppahousuja töissä. Olen lastenhoitaja. Kyllä ainakin täällä Espoossa merenrannalla on niin kova viima, että toppahousut on tarpeellisia. Ja usein lasketteluhousut on parhaat tähän hommaan. Tykkään sellaisista jossa on henkselit.

Onhan noita kelkkailu - ja työvaatteita myös jotka todella lämpimiä ja löytyy varmasti isoja ja pieniä kokoja. 

Vierailija
136/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sun vaatekoko on 5xl? Miten jaksat juosta lasten perässä? 

Vierailija
137/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten pyllyjen ajatellaan olevan pieniä ja tiukkoja paketteja. Sinne ei pitkiä kalsareita tungeta kai väliin? Housut voivat revetä persuksista, koska niissä ei ole yhtään joustoa. Ennen sentään tehtiin joustavia kiiloja sivuihin ja säätömahdollisuuksia. 

Vierailija
138/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun bmi on 24 ja mukavan tuntuisia toppahousuja on vaikea löytää. Naisten ulkoiluvaatteiden kaavoitus on kummallista. Jos lähtee lenkille, hiihtämään, vaeltamaan tms. en ymmärrä, miksi vaatteen pitää olla imartelevan näköinen päällä? Ja ketä varten? Tykkäättekö te muut naiset, että miehet kattelee teidän takapuolia, jotka näyttää hyvältä toppahoisuissa? Mulle ulkoiluvaatteen funktio on, että se suojaa. Vaatteen pitää olla niin väljä, että alle mahtuu lisävaatekerroksia ja että kyykkyyn mennessä ei tunnu siltä, että suolet nousee kurkkuun ja persesauma ratkee. 

Naisten vaatteista melkein aina yritetään tehdä ihonmyötäisiä, näkee jo kaupassa lasten vaatteissa tän kun vertaa tytön ja pojan vaatteita. 

Ja tämähän ulottuu myös työvaatemallistoihin. Itse otan vaatteet aina miestenmallistosta, vaikka kroppa kyllä kestäisi tyköistuvat vaatteetkin. 

Vierailija
139/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämähän on toooodella käytännöllistä toppavaatteissa -30c pakkasella ;)

Vierailija
140/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niillä ole  eristeitä itsellä nahan alla ? Rasva suojaa kylmältä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan