Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pluskokoisille ei ole toppahousuja

Vierailija
12.01.2026 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011741289.html Tuo uutisen henkilö ei löytänyt kaupasta toppahousuja ennen kuin laihtui radikaalin määrän. Pluskokoisille ei ole myynnissä lasketteluhousuja. Itse en ole ylipainoinen, mutta ruumiinrakenteeni on sellainen, että on leveä lantio ja rehevä takamus ja reidet. Kapea vyötärö kylläkin. En minäkään löydä millään toppahousuja kaupasta. Reidet ja takamus ei mahdu yksiinkään. Vyötärön kohdalle toisaalta jaa sitten koripallon verran tyhjää niissä mihin yritän sulloa leveää lantiota. Argh.

Kommentit (184)

Vierailija
161/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joi minä en taas löydä tarpeeksi pitkälahkeisiä koossa 36-38

Ja minä en tarpeeksi pieniä. Olen kokoa 32.

Lastenosastot on täynnä sulle sopivia housuja.

Ei ole. Haluan aikuisten kropalle tehtyjä vaatteita, vaikkakin koko täytyy olla 32.

Toppahousut ei koskaan ole mitään naisellisen mallisesti leikattuja, joten kuulostaa ihan naurettavalta tekosyyltä. Vai oliko tää vaan joku humble brag lihaville? "Voi vitsi kun mä oon niiiiin pienikokoinen, ettette voi ymmärtääkään!" Mene muualle. Sulle löytyy kyllä sopivia housuja ihan mistä tahansa putiikista.

Vierailija
162/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppahousuista en tiedä, mutta se vasta onkin härskin näköistä kun norsu ahtaa itsensä liian pieniin trikoisiin.

Se nyt on vaan näin että se ylipaino ei häviä mihinkään vaikka kuinka ottaa monta numeroa pinempiä vaatteita.

Miehillä puvut kutistuu kaapissa, ihan hauska läppä, mutta eiköhän nämä kaikki ole siitä omasta itsekurista kiinni vaan.

Peiliin katsomaan ja jollei vieläkään aukea niin konsultoi lääkäriäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Prismasta olen löytänyt siedettävät, mutta ei niissäkään kovin rentona istumaan pysty. Ne isot koot tehdään sillä ajatuksella, että niissä vain seisotaan. 

Vierailija
164/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa meillä siroilla ja pikkuisillakaan. Kaikki vaatteet pyörii päällä, kun ne on tehty leveävyötäröisille ja pitkille, lahkeet vaan viistää maata. Lastenosastolle en minäkään suostu!

T. 32/34 vaatekoko

Vierailija
165/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama.. Lautailun aktiivisesti ja pakko pitää housut auki (takin alla yoetysti) ja sitten henkselit. Olen 164 cm ja 78 kg, eli en mikään sairaalloisen lihavakaan.

No olethan! Sulla on ylipainoa 20 kiloa! Minä olen yhtä pitkä ja painan 56 kiloa. Housuja löytyy. Laihduta itsesi normaalipainoon.

Vierailija
166/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole toppahousuja eikä muitakaan urheiluhousuja. Osalla suomalaisista on iso peppu ja paksut reidet. Lisäksi lyhyet jalat. Yritäpä löytää siihen sopivat vaatteet.

Vierailija
167/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaanmyymälä tai netti avuksi.  Isoja kokoja ja plus-vaatteita on ihan turha etsiä kaupoista.  Eivät ota niita valikoimiinsa. Varsinkaan urheiluliikkeet.

Vierailija
168/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtaanmyymälä tai netti avuksi.  Isoja kokoja ja plus-vaatteita on ihan turha etsiä kaupoista.  Eivät ota niita valikoimiinsa. Varsinkaan urheiluliikkeet.

En ala tilaamaan netistä hakuammuntana.

Vierailija
169/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen ei kuulu tähän ketjuun mitenkään.  Jos joku haluaa toppahousut talven viimaisiin ulkolenkkeihin, se on hänen asiansa.  Hyvät toppahousut ovat ihanat.  Minulla on haltit.  Eivät edes plus-kokoa, mutta muuten sopivat.  Menkää anorektikot muualle ulisemaan. 

Vierailija
170/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ala tilaamaan netistä hakuammuntana.

Sitten varmaan joudut olemaan ilman toppahousuja tai matkustat tehtaanmyymälään.  Soita ensin ja varmista, löytyykö kokoja.

Vierailija
171/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen ei kuulu tähän ketjuun mitenkään.  Jos joku haluaa toppahousut talven viimaisiin ulkolenkkeihin, se on hänen asiansa.  Hyvät toppahousut ovat ihanat.  Minulla on haltit.  Eivät edes plus-kokoa, mutta muuten sopivat.  Menkää anorektikot muualle ulisemaan. 

Ai tännekö on nyt sitten painoraja? Minkä minä omalle siroudelleni voin? Yhtä vaikeaa on pienikokoisen löytää itselleen toppahousuja.

Vierailija
172/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sitä voi laihduttaa ens talveksi,jos itse haluaa.

Laihtuminen ei auta vaateongelmiin. Laihtuminen tapahtuu ensimmäisenä vatsasta ja takapuolen ja vyötärön suhde kasvaa entisestään. Painosta riippumatta minulla on aina ollut vaikeuksia saada sopivia housuja, onneksi farkkuja ja verkkareita löytyy. Jumppahousuista 3/4 pitkät ovat minulla just sopivasti nilkkoihin saakka. Yläosien kanssa ei ole samaa ongelmaa, mutta kaikki pitää sovittaa, koska muuten voi rintojen kohdalla kiristää, joskus jopa hartiat.

Ei kannata antaa itsensä lihoa kymmeniä kiloja. 

Juu, ei kannata. Sen vuoksi en kokeile sitä, kohtaisiko lihomalla lantio/vyötärö suhde jossain kohtaa suunnittelijoiden normin. 

Vierailija
173/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisenä erittäin lihavana naisena voin suositella UllaPopkenia. Toppahousujen mallit tehty niin, että isokin pylly ja reidet mahtuu sisään. Jopa lahkeiden mitta "suht" ok vaikka olen 165cm pätkä. Takit heillä ei niinkään hyvin leikattuja, hihat aika pitkiä ja hartioiden koko takeissa kasvaa suhteettomasti koon suurentuessa. Mutta housuihin ja jopa toppahaalareihin olin silloin oikein tyytyväinen

Mistä löydät alusvaatteita? Nimenomaan alaosia?

Miten niin? Alushousuja on myynnissä niin valtavan kokoisia, että mahtuu puolisokin yhtä aikaa samoihin housuihin. Päällysvaatteiden kanssa se ongelma on

Vierailija
174/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama.. Lautailun aktiivisesti ja pakko pitää housut auki (takin alla yoetysti) ja sitten henkselit. Olen 164 cm ja 78 kg, eli en mikään sairaalloisen lihavakaan.

No olethan! Sulla on ylipainoa 20 kiloa! Minä olen yhtä pitkä ja painan 56 kiloa. Housuja löytyy. Laihduta itsesi normaalipainoon.

Sinä se vasta läski oletkin. Minä olen 170 pitkä ja painan 55kiloa. Laihduttaisit läski, niin ei tarvitsisi esittää anonyymipalstalla tärkeää 

Vierailija
175/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppahousu on tainnut myös jotenkin muuttua merkitykseltään että kun joku on vähän toppahousu, se on jotenkin vähän hömelö tms. :D

Vierailija
176/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisenä erittäin lihavana naisena voin suositella UllaPopkenia. Toppahousujen mallit tehty niin, että isokin pylly ja reidet mahtuu sisään. Jopa lahkeiden mitta "suht" ok vaikka olen 165cm pätkä. Takit heillä ei niinkään hyvin leikattuja, hihat aika pitkiä ja hartioiden koko takeissa kasvaa suhteettomasti koon suurentuessa. Mutta housuihin ja jopa toppahaalareihin olin silloin oikein tyytyväinen

Miten niin? Alushousuja on myynnissä niin valtavan kokoisia, että mahtuu puolisokin yhtä aikaa samoihin housuihin. Päällysvaatteiden kanssa se ongelma on

Niin, mutta missä? Olen kokoa 4XL enkä löydä mistään alushousuja. Prismassa ja Cittarissa ei ole, missään ketjuliikkeissä ei. Eli ihan sen kaupan nimi kiinnostaisi.

Vierailija
177/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisen pitää laihtua 50kg, että saa toppahousut, vika on jossain muualla kuin vaateteollisuudessa.

Jos laihtuisin 50kg, painaisin 15kg. Ei ole muuten ollut koskaan ongelmia ostaa vaatteita. 50kg laihempana voisi olla. 

Vierailija
178/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta missä? Olen kokoa 4XL enkä löydä mistään alushousuja. Prismassa ja Cittarissa ei ole, missään k

Joka vtun kaupassa myydään jätiiläiskokoisia alushousuja 

Et vaan kehtaa mennä niiden säkkien kanssa kassalle 

Vierailija
179/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joi minä en taas löydä tarpeeksi pitkälahkeisiä koossa 36-38

Ja minä en tarpeeksi pieniä. Olen kokoa 32.

Lastenosastot on täynnä sulle sopivia housuja.

Ei ole. Haluan aikuisten kropalle tehtyjä vaatteita, vaikkakin koko täytyy olla 32.

Toppahousut ei koskaan ole mitään naisellisen mallisesti leikattuja, joten kuulostaa ihan naurettavalta tekosyyltä. Vai oliko tää vaan joku humble brag lihaville? "Voi vitsi kun mä oon niiiiin pienikokoinen, ettette voi ymmärtääkään!" Mene muualle. Sulle löytyy kyllä sopivia housuja ihan mistä tahansa putiikista.

Kyllä ne on. Mun hoikka teini oli maailman onnellisin kun vihdoin kasvoi naisten mitoitukseen ja alkoi löytyä istuvia vaatteita.

https://www.halti.fi/collections/naisten-lasketteluhousut?filter.v.opti…

Vierailija
180/184 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta missä? Olen kokoa 4XL enkä löydä mistään alushousuja. Prismassa ja Cittarissa ei ole, missään k

Nyt en muista mistä kaikkialta niitä jahtasin mutta kyllä sekin osasi silloin ongelma olla. Mutta sen muistan, että kyllä niitäkin UllaPopkenilta muiden vaatteiden mukana tilasin ja muistaakseni olivat oikein hyviä. Mutta parhaiten on jäänyt mieleen ne toppahousut  ja se kuinka onnellinen olin kun sopivat sieltä löytyi, tilasin useamman kerran :)  Tilaat muutaman eri mallin parilla eri koolla, palautus on ihan helppoa vaikka aina oman ärsytyksenhän se aiheuttaa.. Suosittelen kokeilemaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä