Foodora vetäytyy pois Suomesta, suomalaiset liian persaukisia eikä ole varaa käyttää palveluita
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Go woke, go broke. Koska minä haluan.
Huomaa palstan olevan täys vihervasemmiston wokeväkeä, jotka juurikin käyttävät näitä palveluja. Kuka nyt ulos jaksaa lähteä, kun on kylmä tai sataa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin toiselle siitä että hakisi minulle ruokaa? Siinä on ongelman ydin.
Koska itse en pysty hakemaan sitä. Jos yritän, saatan monien vaiheiden jälkeen onnistua, mutta joskus on mukava tehdä asiat hieman vaivattomammin; kun ei sitä avustajaakaan aina ole käytettävissä niinä hetkinä, jolloin sattuu iskemään tarve saada kebabia, pitsaa, hampurilaisia tai vaikkapa kiinalaista ruokaa.
No se. Itselläni ei sellaisia rajoitteita onneksi ole. Niin kauan kun jalat toimii haen itse.
Vierailija kirjoitti:
Kun Foodora lopettaa yrittäjästä tulee työtön.
Kiitos samoin. Lähetit on tulleet Suomeen yrittäjän oleskeluluvalla (joka on alunperin tarkoitettu ihan toisenlaisten huippuosaajien rekryamiseen). Kun Foodora lopettaa, näillä ei ole enää toimeksiantajaa tai sopimusta. Oleskelulupa ei ole enää voimassa. Silloin ei voi ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi eikä saada työttömyyskorvausta.
En ole ikinä tilannut mitään koska asun lähellä keskustaa. Pyörällä pääsee alle 10 minuutissa useampaakin ravintolaan jos haluaa sinne syömään tai hakemaan.
Todella hyvä uutinen, toivottavasti nämä kehitysmaalaiset poistuvat Suomesta. Eivät osaa liikennesääntöjä, häiritsevät ihmisiä, ovat vain häiriöksi. Toivottavasti Wolt lähtee myös pois Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin toiselle siitä että hakisi minulle ruokaa? Siinä on ongelman ydin.
No minä maksan mielelläni (Wolt+ vuosimaksu kuljetuksille noin 35€ (oli 2025 vuoden lopun tarjoushinta), rajoittamaton käyttö). Autoton ja kroonisesti sairas ja lääkitysten myötä immuunivaste on mitätön. Lisäksi säästän kun suunnittelen ruoat etukäteen, ei tule heräteostoksia tehtyä kun ei kaupassa itse ravaa. Woltilla saan myös lääkkeet kotiin jos olen itse kipeä enkä pääse niitä hakemaan. Minulle kotiinkuljetuspalvelut on olleet pelastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole vain rahasta vaan suomalaisesta itsepalvelukulttuurista. Suomalaiset eivät arvosta palveluita, etenkään jos niistä pitää maksaa jotain. En minäkään edes muista, milloin olisin tilannut ruokaa kotiin sen sijaan, että kävisin lähikaupasta tai -ravintolasta itse hakemassa. Näin, vaikka rahaa olisi palveluista maksaakin.
Minulle kyse on moraalista. Foodora ja Wolt ovat riistofirmoja, jotka riistävät sekä ravintoloita että "kevytyrittäjiä", eli kuskeja. Terveisin, porvari
Sama. En ole ikinä tilannut enkä ikinä tilaa, niin kauan kuin lähettejä ei katsota työsuhteisiksi. Kenen meistä työpaikka seuraavaksi muutetaan "yhteistyökumppanuudeksi", jossa työnantajan ei tarvitse tarjota lämpimiä taukotiloja, vakuutuksia, työterveyttä, asiallista palkkaa? Miksi sallimme tämän ja hurraamme näiden omistajien tienesteille? Orjakauppaa. Halutaanko tänne orjaluokka, hyvinvointivaltioon? Mikin isoisä Pekka Kuusi on hyvinvointivaltion perustajia, siis tutkijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole vain rahasta vaan suomalaisesta itsepalvelukulttuurista. Suomalaiset eivät arvosta palveluita, etenkään jos niistä pitää maksaa jotain. En minäkään edes muista, milloin olisin tilannut ruokaa kotiin sen sijaan, että kävisin lähikaupasta tai -ravintolasta itse hakemassa. Näin, vaikka rahaa olisi palveluista maksaakin.
Ei arvosta, kun ei ole varaa siihen. Jos olisi rahaa maksaa kuljetuksesta, niin sitä käytettäisiin tietenkin.
Jopa minulla työttömällä on varaa maksaa se pari euroa kuljetuksesta.
Tuo ei voi riittää, sillä pelkästään kuljettaja tienaa enemmän kuin pari euroa kuljetuksesta. Ja Foodorankin olisi tehtävä voittoa sen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tilannut mitään koska asun lähellä keskustaa. Pyörällä pääsee alle 10 minuutissa useampaakin ravintolaan jos haluaa sinne syömään tai hakemaan.
No hae sinä mutta anna valinnanvapaus heille, jotka haluavat palvelusta maksaa. Mikä tässä on teille ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa palstan olevan täys vihervasemmiston wokeväkeä, jotka juurikin käyttävät näitä palveluja. Kuka nyt ulos jaksaa lähteä, kun on kylmä tai sataa?
Valtaosa persujen kannattajista asuu alueilla joissa eniten lihavuutta ja vähiten ulkomaalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei napostele esim. lähteä darrassa hakemaan sapuskaa.
Vaikka ravintola-alalla on pienet katteet niin ruoka on oikeasti kallista kuitenkin. Ei huvita yhtään nostattaa hintaa vielä kuljetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hae sinä mutta anna valinnanvapaus heille, jotka haluavat palvelusta maksaa. Mikä tässä on teille ongelma?
En ollut ketään estämässä. Nuo tilaajathan täällä itkevät kun minä en tilaile ruokaa kotiini.
Pizzat, hampparit yms. ei ole normaalia ruokaa. Sitä ei pidä syödä usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä sanotaan että: "Foodoran lisäksi ravintolaruoan tilaus- ja kuljetusalustojen markkinalla toimii vain toinen yhtiö eli Wolt. Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) arvioi keväällä, että Woltin markkinaosuus oli vuonna 2023 noin 7080 prosenttia." Menestyjät menestyvät.
Mun mielestä Foodorasta saa vain pitsaa tai kebabia. En syö kumpaakaan. Woltista saa salaatin, tofuwokin, täytetyn uuniperunan, täytetyn bagelin tai paljon muuta vähäkalorista ja terveellistä.
Kyllä täällä fodoran kautta saa salaatteja, patonkeja, nepalilaista, sushia jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Kilpailija (Wolt) ja sen omistajat sietävät paremmin tappioita. Kun kilpailija saadaan pelattua ulos, niin Woltille jää käytännössä monopoli.
Wolt on juuri äskettäin taas alentanut kuskien palkkoja ja jos kilpailija lähtee, kuskien ihmisoikeudet ovat vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle työnantaja maksaa lounaat ja kiiretilanteissa Woltitan lounaan kotiin. Foodora ei ole minkäänlainen vaihtoehto, koska toimitus kestää kauemmin, ravintolaverkosto on suppeampi enkä tiedä voiko siellä edes maksaa lounaskortilla.
En koe Wolttia riistona, koska kuriirit ryhtyvät työhön vapaaehtoisesti, työehdot tuntien.
Joulun alla woltitin myös yhden joululahjan Verkkokauppa.comista, tuli kotiovelle 20km päähän samana päivänä. Loistava palvelu.
Pelle.
Kysy niiltä kuriireilta haluavatko mieluummin Woltilta rahaa työtä vastaan, vai elää työttömyyskorvauksella. Se on valinta, vaikka se on keskiluokkaiselle vaikeaa ymmärtää. Riistotyö on sellaista, jossa ihminen pakotetaan lainvastaisiin työoloihin.
Sä enkä mä tekis päivääkään wolttilaisen työtä. Aivan kamalaa kuraa haistapaska palkalla. Juostais molemmat kilpaa hakemaan tukia ja sun muita avustuksia samalla ihmeteltäis että miten tuo työ voi muka olla laillista.
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvä uutinen, toivottavasti nämä kehitysmaalaiset poistuvat Suomesta. Eivät osaa liikennesääntöjä, häiritsevät ihmisiä, ovat vain häiriöksi. Toivottavasti Wolt lähtee myös pois Suomesta.
En ole ikinä käyttänyt palvelua. Osasyy on se että asun lähellä keskustaa mutta kyllä tähän taloonkin tuodaan jatkuvasti ja toinen on se mamuasia mikä arveluttaa. Ei ole samanlaista luottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Wokemainonta ei vaan pure.
ETKÖ ap. OSAA LUKEA, vaioletkovaantyhmä? "harkitsee vetäytymistä Suomesta"