Foodora vetäytyy pois Suomesta, suomalaiset liian persaukisia eikä ole varaa käyttää palveluita
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Liikkukaa nyt sen verran rakkaat ystävät, että haette itse ruokanne. Suomessa on lihavuus-epidemia. Läski tappaa.
'Move On Baby'
Kehopositiivisuus on tuhonnut läskifobian. Tarvitsemme lisää läskifobiaa yhteiskuntaan koska se on terveellistä.
Haha, no moikka vaan. Yhden kerran erehdyin tilaamaan Foodoran kautta ja se kuljetusmaksu oli aivan naurettavan suuri. Siis tyyliin kaksi ateriaa ála 10€, kotiin tuotuna 32€. Saan lähipizzerian omalla apilla samat safkat ilmaiseksi kotiin.
Mulle työnantaja maksaa lounaat ja kiiretilanteissa Woltitan lounaan kotiin. Foodora ei ole minkäänlainen vaihtoehto, koska toimitus kestää kauemmin, ravintolaverkosto on suppeampi enkä tiedä voiko siellä edes maksaa lounaskortilla.
En koe Wolttia riistona, koska kuriirit ryhtyvät työhön vapaaehtoisesti, työehdot tuntien.
Joulun alla woltitin myös yhden joululahjan Verkkokauppa.comista, tuli kotiovelle 20km päähän samana päivänä. Loistava palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkukaa nyt sen verran rakkaat ystävät, että haette itse ruokanne. Suomessa on lihavuus-epidemia. Läski tappaa.
'Move On Baby'
Kehopositiivisuus on tuhonnut läskifobian. Tarvitsemme lisää läskifobiaa yhteiskuntaan koska se on terveellistä.
Kehopositiivisuus on keskustelun sensurointia ja äärimmäisen vaarallista lihavien terveydelle.
Kehopositiivisuus tappaa, sairastuttaa ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle. Tätä ei feminatsit tietenkään ymmärrä.
Miksi maksaisin toiselle siitä että hakisi minulle ruokaa? Siinä on ongelman ydin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Move On Baby'
Vierailija kirjoitti:
Siellä sanotaan että: "Foodoran lisäksi ravintolaruoan tilaus- ja kuljetusalustojen markkinalla toimii vain toinen yhtiö eli Wolt. Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) arvioi keväällä, että Woltin markkinaosuus oli vuonna 2023 noin 7080 prosenttia." Menestyjät menestyvät.
Mun mielestä Foodorasta saa vain pitsaa tai kebabia. En syö kumpaakaan. Woltista saa salaatin, tofuwokin, täytetyn uuniperunan, täytetyn bagelin tai paljon muuta vähäkalorista ja terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole vain rahasta vaan suomalaisesta itsepalvelukulttuurista. Suomalaiset eivät arvosta palveluita, etenkään jos niistä pitää maksaa jotain. En minäkään edes muista, milloin olisin tilannut ruokaa kotiin sen sijaan, että kävisin lähikaupasta tai -ravintolasta itse hakemassa. Näin, vaikka rahaa olisi palveluista maksaakin.
Ei arvosta, kun ei ole varaa siihen. Jos olisi rahaa maksaa kuljetuksesta, niin sitä käytettäisiin tietenkin.
No ei se niin kallis ole että se olisi se syy
Ainakin omassa asui kaupungissa foodoran kautta saa paljon useammasta paikasta ilmaisen kuljetuksen, kuin mitä wolt tarjoaa. Vähintäänkin kuljetus on edullisempi.
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa voi tilata halvem alla ilman foodoran välistä vetämistä. Senkun soittaa ravintolaan ja tilaa.
Eri kyllä sieltä välillä on hemmetin halvalla saanut
Vierailija kirjoitti:
Mulle työnantaja maksaa lounaat ja kiiretilanteissa Woltitan lounaan kotiin. Foodora ei ole minkäänlainen vaihtoehto, koska toimitus kestää kauemmin, ravintolaverkosto on suppeampi enkä tiedä voiko siellä edes maksaa lounaskortilla.
En koe Wolttia riistona, koska kuriirit ryhtyvät työhön vapaaehtoisesti, työehdot tuntien.
Joulun alla woltitin myös yhden joululahjan Verkkokauppa.comista, tuli kotiovelle 20km päähän samana päivänä. Loistava palvelu.
Pelle.
Tervemenoa, Wolt joutaa perässä. Ei kiinnosta riistofirmojen tukeminen.
Go woke, go broke. Koska minä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole vain rahasta vaan suomalaisesta itsepalvelukulttuurista. Suomalaiset eivät arvosta palveluita, etenkään jos niistä pitää maksaa jotain. En minäkään edes muista, milloin olisin tilannut ruokaa kotiin sen sijaan, että kävisin lähikaupasta tai -ravintolasta itse hakemassa. Näin, vaikka rahaa olisi palveluista maksaakin.
Älä höpötä. Suomalaiset mitään muuta teekään, kuin tilailevat moskaruokaa himaansa. Se tehdään riistofirma Woltilla Foodoran sijaan, se on se syy tässä.
Minä en tilaa moskaruokaa vaan ihan tuoretavaraa ruokakaupasta kotiinkuljetuksella noin 3krt/kk. Määrällisesti tulee siis kerralla enemmän. Täällä meillä Foodora on keskittynyt S-ryhmän ruokakauppoihin, lähinnä Salet kun taas Wolt K-ryhmän kauppoihin, eli K-Marketit, K-Suoermarketit ja Cittari. On selvää, että tilaan mielummin tästä syystä Woltilla kuin Foodoralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Foodora lopettaa, Wolt nostaa hintoja, koska kilpailu vähenee.
Tai lähinnä pakottaa ravintolat myymään halvemmalla. Niin kuin ei olisi niillä jo muutenkin kovat ajat.
Miten ravintola laskisi hintoja jos Wolt ottaa enemmän?
Ihmisten kipupiste menee jossakin eikä hintoja voi nostaa loputtomasti. Kokonaishinta ratkaisee. Jos jonkin osan hinta nousee, voi olla pakko tinkiä jostain muualta. Kilpailu on joskus kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt saamme lisää työttömiä kehitysmaalaisia. Työttömyys% raketoi.
Eivät ole työttömiä koska eivät ole koskaan olleet Suomessa työsuhteessa. Wlotin ja Foodoran kuskit on yrittäjiä ja jos lähettiyrittäjältä menee sopimus alta, lähtee samalla oleskelulupa.
Idiootti!
Vai oletko nainen?
Kun Foodora lopettaa yrittäjästä tulee työtön. Mikä siinä on niin ylivoimaista sinulle ymmärtää tämä.
Monet ovat saaneet yrittäjän oleskeluluvan ja voi tulla lähtö, kun työt loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelle.
Kysy niiltä kuriireilta haluavatko mieluummin Woltilta rahaa työtä vastaan, vai elää työttömyyskorvauksella. Se on valinta, vaikka se on keskiluokkaiselle vaikeaa ymmärtää. Riistotyö on sellaista, jossa ihminen pakotetaan lainvastaisiin työoloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Foodora lopettaa, Wolt nostaa hintoja, koska kilpailu vähenee.
Tai lähinnä pakottaa ravintolat myymään halvemmalla. Niin kuin ei olisi niillä jo muutenkin kovat ajat.
Miten ravintola laskisi hintoja jos Wolt ottaa enemmän?
Ravintola on voinut tähän mennessä edes teoriassa kilpailuttaa Woltin ja Foodoran välillä. Nyt saman annoksen kuljettaa vain Wolt, joka nostaa ravintolalta ottamaansa korvausta per annos. Kuluttajalle ruoka maksaa kuljetuksineen edelleen saman, Woltin kate kasvaa, mutta ravintolan kate pienenee entisestään. Ymmärsitkö?
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin toiselle siitä että hakisi minulle ruokaa? Siinä on ongelman ydin.
Koska itse en pysty hakemaan sitä. Jos yritän, saatan monien vaiheiden jälkeen onnistua, mutta joskus on mukava tehdä asiat hieman vaivattomammin; kun ei sitä avustajaakaan aina ole käytettävissä niinä hetkinä, jolloin sattuu iskemään tarve saada kebabia, pitsaa, hampurilaisia tai vaikkapa kiinalaista ruokaa.
Siellä sanotaan että: "Foodoran lisäksi ravintolaruoan tilaus- ja kuljetusalustojen markkinalla toimii vain toinen yhtiö eli Wolt. Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) arvioi keväällä, että Woltin markkinaosuus oli vuonna 2023 noin 7080 prosenttia."
Menestyjät menestyvät.