Milloin olet viimeksi käyttänyt taksia?
Kommentit (33)
käytän aina vaan sovelluksen kautta tilattuja ja niitä todella harvoin. En halua tukea tuota mätää toimialaa, mielummin julkisilla jos tarvetta.
Olin niin kauheassa kanuunassa etten kyennyt kävelemään kilometriä pankkiautomaatille. Tilasin taksin.
Alle kk sisällä, mutta en Suomessa. Suomessa olen käyttänyt tasan yhden kerran uudistuksen jälkeen, oli pirun kallis virallinen mittaritaksi
Pari kertaa kuukaudessa käytän taksia.
T. Pitkäaikaistyötön
2024 tammikuussa kun kotiuduin keskussairaalasta.
Pisin taksireissu minulla on ollut noin. 1100 km.
Käytin ennen koronaa aiemman työantajan ja erilaisessa työtehtävässä. Nykyään minulla ei ole mitään tarvetta taksille. Omalla rahalla olen aiemmin käyttänyt taksia ehkä kerran vuosikymmenessä. En käy viihteellä, joten voin yleensä liikkua omalla autolla.
Jouluna. Epäilen että kuski oli kännissä, mutta koska olin itsekin, niin en tajunnut ottaa tietoja ylös. Oli vähän pelottavakin tyyppi. Ei uhkaava meitä kohtaan, mutta naamassa viiltoarpia ja hampaita puuttui. Kotimainen, pitkäaikaisvangin näköinen.
Kotimaassa joskus ennen koronaa, ehkä 2019. Ulkomailla viimeksi viime viikolla.
Käytän Uberia, kai sekin lasketaan taksiksi kun autojen katolla on taksikyltit. Vein auton huoltoon ja tulin Uberilla kotiin, sama toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin niin kauheassa kanuunassa etten kyennyt kävelemään kilometriä pankkiautomaatille. Tilasin taksin.
Ja selvisit hengissä, mitähän maksoit?
Vierailija kirjoitti:
käytän aina vaan sovelluksen kautta tilattuja ja niitä todella harvoin. En halua tukea tuota mätää toimialaa, mielummin julkisilla jos tarvetta.
Taksi kuuluu niihin julkisiin...
Ai, nyt muistinkin. Viime kesänä Ruotsissa. Tytär tilasi sovelluksella. Siis puoli vuotta sitten.
Edelliskerrasta vuosia.
Marraskuussa viimeksi. Kuljen satunnaisesti bussilla suurimman osan työmatkasta (50 kilometriä), mutta jos on sovittuja palavereja yms. heti aamusta, niin otan viimeiselle kolmen kilometrin välille taksin.
Viimeksi silloin kun vanha "taksilaki" oli voimassa. En käytä enää takseja, kun joutuu opastamaan perille ja kuski ei ymmärrä mitä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi silloin kun vanha "taksilaki" oli voimassa. En käytä enää takseja, kun joutuu opastamaan perille ja kuski ei ymmärrä mitä puhutaan.
Tämähän koskee vain tiettyjä alueita Suomessa. Kyllä täällä Pohjois-Pohjanmaalla taksikuskit on ihan suomalaisia, osaavat kieltä ja tietävät minne ajaa. Ei minun tarvi kaikille edes kertoa, missä asun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksi kuuluu niihin julkisiin...
Julkinen on valtion tai kunnan tukema liikennöintimuoto. (lähinnä siis juna, bussi, metro)
Viime perjantaina kun tultiin puolison kanssa keikalta kotiin. Oli niin saakutin kylmä, että mukavuushalu voitti ja päätettiin skipata joukkoliikennevälineiden odottelu ja pysäkiltä kotiin kävely.
Marraskuun lopulla. Tunnen kuskin. Annoin reilusti tippiä.