Foodora vetäytyy pois Suomesta, suomalaiset liian persaukisia eikä ole varaa käyttää palveluita
Kommentit (200)
Liikkukaa nyt sen verran rakkaat ystävät, että haette itse ruokanne. Suomessa on lihavuus-epidemia. Läski tappaa.
'Move On Baby'
Moneen muuhun maahan verrattuna Suomessa on sellainen ero, että kaikki opiskelevat peruskoulussa kotitaloutta. Suomalaiset osaavat kokata. On paljon ruokia, jotka valmistuvat vartissa, kuten vaikka erilaiset pastat ja keitot. Moni kyllä tekee kauppatilauksen netissä, joko noutopisteelle tai kotiovelle. Mutta usein on nopeampaa kokata ruoka itse kuin alkaa näpytellä jotain ateriatilausta ja odotella kuskia.
Foodora on myynyt huonoa palvelua. Jos saan Woltin kautta ruuan pöytään 20 minuutissa ja Foodoran kautta tulee aina jotain ihme viivettä, toimitusaika ei pidä ja ruoka tulee kylmänä 90 minuutin kuluttua, niin heihei vaan. En minä osta myöskään homeisia appelsiineja enkä rikkinäisiä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa voi tilata halvem alla ilman foodoran välistä vetämistä. Senkun soittaa ravintolaan ja tilaa.
Ei esim Helsingissä melkein missään ravintolassa ole omaa kuljetusta.
Tulisko joku uber halvemmaksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos Foodora lopettaa, Wolt nostaa hintoja, koska kilpailu vähenee.
Tai lähinnä pakottaa ravintolat myymään halvemmalla. Niin kuin ei olisi niillä jo muutenkin kovat ajat.
Vierailija kirjoitti:
Moneen muuhun maahan verrattuna Suomessa on sellainen ero, että kaikki opiskelevat peruskoulussa kotitaloutta. Suomalaiset osaavat kokata. On paljon ruokia, jotka valmistuvat vartissa, kuten vaikka erilaiset pastat ja keitot. Moni kyllä tekee kauppatilauksen netissä, joko noutopisteelle tai kotiovelle. Mutta usein on nopeampaa kokata ruoka itse kuin alkaa näpytellä jotain ateriatilausta ja odotella kuskia.
Aina ei vaan viitsi kokata tai sitten on muuta tekemistä. Ihan sama vaikka kestää jonkun aikaa ja maksaa jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin terveellistä syödä usein ravintolaruokaa. Itse tekemällä pystyy vahtimaan paremmin, millaisista raaka-aineista ruoka on tehty. Haluan että minun ruoassa on täysjyvää, puhtaita kasviksia, hyviä rasvahappoja, laadukasta proteiinia. Ei siis mitään mättöä, eikä myöskään kermassa ja voissa lilluvaa ravintolaruokaa. On parempi, että tilaan ne tarvikkeet kaupasta ja teen ruoan kotona.
Kai sinä itse saat ravintolassa päättää millaista ruokaa tilaat?
Voin äänestää jaloillani. Usein suolan määrä on liian suuri ja rasvahappojen laatu on huono. Niillä saa helposti hankituksi korkean verenpaineen ja kolesterolin. Kansantauteja muutenkin, enkä niitä halua.
Ketkä laiskat läskipossut näitä orjapalveluita edes käyttää? En käsitä että joku antaa tuon ryysyläisjengin koskea ruokaansa. Hyi stna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai lähinnä pakottaa ravintolat myymään halvemmalla. Niin kuin ei olisi niillä jo muutenkin kovat ajat.
Tilaan joskus harvoin Woltilla, mutta jos sitä ei olisi, niin en lähtisi ravintolaan sitä ruokaa hakemaan. Jättäisin tilaukset tekemättä. Foodoraa en ole koskaan käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ravintolaruoka niin kallista! Voisi kyllä lainsäädännöllä helpottaa ravintoloiden tilannetta, ettei siellä tarvitsisi orjapalkalla pitää ihisiä töissä, koska eihän ravintolat mitään kultakaivoksia silti Suomessa ole, vaikka hinnat ovat korkeat.
Vierailija kirjoitti:
Sitten sekin menee konkkaan
Vierailija kirjoitti:
Näiden asiakkailla ei ole muutenkaan talouden hallinta kehuttavaa.
Eihän tuossa sanottu, että lähtee Suomesta vaan harkitsee. Olisi hyvä jos nämä uritykset lähtisivät. Ravintolat voisi itse kuljettaa tai porukka kävisi enemmän paikanpäällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole vain rahasta vaan suomalaisesta itsepalvelukulttuurista. Suomalaiset eivät arvosta palveluita, etenkään jos niistä pitää maksaa jotain. En minäkään edes muista, milloin olisin tilannut ruokaa kotiin sen sijaan, että kävisin lähikaupasta tai -ravintolasta itse hakemassa. Näin, vaikka rahaa olisi palveluista maksaakin.
Kotiin kuljetus olisi kaupalle myyntivaltti. Raha tulisi myynnistä eikä kotiin kuljettamisesta. Tai korkeintaan hyvin nimellinen esim. euron maksu kuljetuksesta.
Nykyään voisi kuljettaa tavaroita drooneilla pitkienkin matkojen päähän. Mutta eihän Suomessa sellainen onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole vain rahasta vaan suomalaisesta itsepalvelukulttuurista. Suomalaiset eivät arvosta palveluita, etenkään jos niistä pitää maksaa jotain. En minäkään edes muista, milloin olisin tilannut ruokaa kotiin sen sijaan, että kävisin lähikaupasta tai -ravintolasta itse hakemassa. Näin, vaikka rahaa olisi palveluista maksaakin.
Minulle kyse on moraalista. Foodora ja Wolt ovat riistofirmoja, jotka riistävät sekä ravintoloita että "kevytyrittäjiä", eli kuskeja. Terveisin, porvari
Melkein kiljuin riemusta jos ne mainokset vaikka nyt loppuisivat...
Vierailija kirjoitti:
"Ei arvosta, kun ei ole varaa siihen. Jos olisi rahaa maksaa kuljetuksesta, niin sitä käytettäisiin tietenkin."
En ole oikein ymmärtänyt miksi maksaisin enemmän haaleana kotiin tuodusta ruoasta jonka voi ravintolassa syödä lämpimänä ja tuoreena?
Kuka mitenkin. Itse syön muiden tekemää ruokaa vain kun en jaksa tai ehdi itse valmistaa ja siinä tilanteessa en kyllä lähde mihinkään syömäänkään. Ravintoloissa en ole käynyt Suomessa vuosiin kuin lounasravintolassa joskus kesken työpäivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ravintola laskisi hintoja jos Wolt ottaa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt saamme lisää työttömiä kehitysmaalaisia. Työttömyys% raketoi.
Eivät ole työttömiä koska eivät ole koskaan olleet Suomessa työsuhteessa. Wlotin ja Foodoran kuskit on yrittäjiä ja jos lähettiyrittäjältä menee sopimus alta, lähtee samalla oleskelulupa.
Idiootti!
Vai oletko nainen?
Kun Foodora lopettaa yrittäjästä tulee työtön. Mikä siinä on niin ylivoimaista sinulle ymmärtää tämä.
Meillä on paikallinen ravintola joka kuljettaa itse. En todellakaan maksa Woltille tai Foodoralle siitä että saan pakkasella kotiin polkupyörällä tuodun jäätyneen hampurilaisen.