Foodora vetäytyy pois Suomesta, suomalaiset liian persaukisia eikä ole varaa käyttää palveluita
Kommentit (200)
Itse en ihan periaatteesta käytä Foodoraa tai Woltia. Woltia olen käyttänyt kerran, kun työnantajalta tuli 40€:n lahjakortti. Tämä tapahtui korona-aikana, kun ei voitu pitää pikkujouluja. Tuon jälkeen ei ole tullut käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät välimatkat ja ihmisiä ei asu kaupungeissa. Ei kukaan fillarilähetti lähde polkemaan böndelle ruoka-annosta viemään.
Suurin osa suomalaisista asuu kaupungeissa, varsinkin ne jotka jotain tilaisi. Ja lähetit näyttäisi kulkevan kyllä omalla autolla, liikennesäännöistä välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Foodora lopettaa. Läheteillä ei ole töitä. Lähettien oleskeluluvat eivät ole enää voimassa. Lähetit muuttavat pois Suomesta.
Hel.... hyvä. Toivottavasti woltti seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole vain rahasta vaan suomalaisesta itsepalvelukulttuurista. Suomalaiset eivät arvosta palveluita, etenkään jos niistä pitää maksaa jotain. En minäkään edes muista, milloin olisin tilannut ruokaa kotiin sen sijaan, että kävisin lähikaupasta tai -ravintolasta itse hakemassa. Näin, vaikka rahaa olisi palveluista maksaakin.
Ei arvosta, kun ei ole varaa siihen. Jos olisi rahaa maksaa kuljetuksesta, niin sitä käytettäisiin tietenkin.
Miksi ihmeessä? Turha kustannus on turha kustannus. Mieluummin soitan lähiravintolaan tilaukseni ja tiedän kauanko heillä menee annokseni valmistamiseen, joten osaan ajoittaa piipahduksen ravintolaan sen mukaan että saan ruokani kuumana mukaani. Välillä voin soittaa kotimatkalta tilaukseni ravintolaan ja silloin vain pysähdyn noutamaan annokseni ilman erillistä reissua.
Huono alusta foodooralla, välillä ei saa edes tilattua mitään. Ja jos on lahjakortti niin omalta tililtä piti maksaa vielä erikseen nuo palvelumaksut. Lahjakortti ei edes käynyt maksuvälineeksi kun oli alennuskoodeja tilauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole vain rahasta vaan suomalaisesta itsepalvelukulttuurista. Suomalaiset eivät arvosta palveluita, etenkään jos niistä pitää maksaa jotain. En minäkään edes muista, milloin olisin tilannut ruokaa kotiin sen sijaan, että kävisin lähikaupasta tai -ravintolasta itse hakemassa. Näin, vaikka rahaa olisi palveluista maksaakin.
Ei arvosta, kun ei ole varaa siihen. Jos olisi rahaa maksaa kuljetuksesta, niin sitä käytettäisiin tietenkin.
Jopa minulla työttömällä on varaa maksaa se pari euroa kuljetuksesta.
Tuet ovat siis liian suuria.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä muistan, koska meille joku tilaa joka viikko jotain woltilla. Jos ei valmista ruokaa, niin aineksia kaupasta. Foodora on vaan ihan kökkö woltiin verrattuna eikä siellä ole samaa kattavuutta ravintoloista. Kuljetushinnat on myös paljon kovemmat, kun ei asu keskusta-alueella.
"Maahanmuuttovirasto on myöntänyt vuosittain noin 300 sellaista yrittäjän oleskelulupaa, joka perustuu lähettityöhön. Useilla kymmenillä heistä on ollut sopimus pelkästään Woltin kanssa."
Bye-bye.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksan 6,90e kuljetuspalvelusta, joka tuo pitkin poikin vuotaneen ruoan kylmänä kotiin?
Tämä. Bussilippu maksaa parisen euroa, monesti ehtii nopeammin itse paikan päältä hakemaan ja takaisin kotiin ennen kuin kuski kerkeäisi tuomaan. Ja vielä vaivattomammin jos on oma auto.
Ainoa syy, mistä voisin noita kuljetusmaksuja maksaa, olisi, jos olisin suunnilleen kuolemansairaana kotona.
Foodora venäläisten omistuksessa, hyvä kun lähtee. Vai ilakoinko turhaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiin kuljetus olisi kaupalle myyntivaltti. Raha tulisi myynnistä eikä kotiin kuljettamisesta. Tai korkeintaan hyvin nimellinen esim. euron maksu kuljetuksesta.
Rupeatko sinä kuskiksi euron maksusta? Kauppojen kate on noin 4-7% (globaalisti Suomi on tässä huippua, muissa maissa ruokakauppojen kate on 1-3%) joten ei siitä hirveästi lohkea.
Mistä nää sun kateluvut on otettu?
Mä oon ruokakaupassa töissä ja kyllä meillä kateprosentti on kaksinumeroinen, eikä eka numero ole ykkönen...
"Ei arvosta, kun ei ole varaa siihen. Jos olisi rahaa maksaa kuljetuksesta, niin sitä käytettäisiin tietenkin."
En ole oikein ymmärtänyt miksi maksaisin enemmän haaleana kotiin tuodusta ruoasta jonka voi ravintolassa syödä lämpimänä ja tuoreena?
Vierailija kirjoitti:
Foodora venäläisten omistuksessa, hyvä kun lähtee. Vai ilakoinko turhaan?
Venäläinen firma oli Yango (joka toimii edelleen mutta eipä näy teippejä autojen kyljissä.
Foodora eli Delivery Hero on saksassa listattuna pörssiin. Pääomistajana eteläafrikkalainen firma.
Ei haittaa.
En oo koskaan käyttänyt kotiinkuljetuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksan 6,90e kuljetuspalvelusta, joka tuo pitkin poikin vuotaneen ruoan kylmänä kotiin?
Mulla on wolr+ ja se maksaa kuukaudessa jotain 7e. Sillä kuljetukset ravintoloista ei maksa mitään. Koskaan ei oo mikään ruoka vuotanut mitään pakkauksesta.
"Mä oon ruokakaupassa töissä ja kyllä meillä kateprosentti on kaksinumeroinen, eikä eka numero ole ykkönen... "
Varmaan se laskennallinen kate mutta siinä harvoin huomioidaan kaikkea hävikkiä jne.
Vierailija kirjoitti:
Mistä nää sun kateluvut on otettu?
YLE: "Kannattavuutta mitataan liikevoittoprosenttina. Keskon ruokakaupassa se on ollut kahtena viime vuonna noin seitsemän prosenttia liikevaihdosta."
Yksittäisellä kauppiaalla voi olla toki enemmänkin mutta eipä sen varaan kannata kotiinkuljetusta rakentaa...
Samat lähetit pyörii woltissa ja foodorassa, eli mitään sen kummempaa ei tule tapahtumaan. Kaupungilla näkee näitä joilla on molempien firmojen laatikot mukana.
Tuota orjakauppaa ihan turha tukea, hyvä että lähtee ja toivottavasti Wolt perässä. Ja siihen samaan vielä kaikki sähköpotkulaudat ja vastaavat härvelit, kiitos.
Tuolla rahalla tekee aika monta erää makaronilaatikkoa, vaikka sika-nauta onkin tosi kallista nykyään.