Mikä on elämäsi trauma tai tragedia?
Kommentit (199)
Eikö edes perintö ja valmiiksi järjestetty elämä helpottanut lapsen tuskaa?
Neljän lähiomaisen kuolemat kuukauden sisällä (kaksi v. 2005, kaksi v. 2025)+kahden lemmikin kuolemat 2025.
Vierailija kirjoitti:
Voi tuska ja kyynelten lorina. Todennäköisesti se lapsi ei vaan kyennyt sopeutumaan mihinkään, heikompia sopeutumiskyky kuin lapsilla yleensä, sehän näkyy niissä ongelmissaan. Siksi laitos on varmaan ollut ainoa vaihtoehto.
Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Saisivat kylmän kyydin.
Vierailija kirjoitti:
Voi tuska ja kyynelten lorina. Todennäköisesti se lapsi ei vaan kyennyt sopeutumaan mihinkään, heikompia sopeutumiskyky kuin lapsilla yleensä, sehän näkyy niissä ongelmissaan. Siksi laitos on varmaan ollut ainoa vaihtoehto.
Sossutapaukset jotka ei sopeudu perheisiin sijoitetaan laitoksiin, missä oppivat olemaan.
Olin kiusattu lähes koko peruskoulun. Kotona vanhemmat erosivat. Minusta tuli pelokas aikuinen.
Koulukiusaaminen, vanhempien ajoittainen runsas juominen lapsuudessani, raaka parisuhdeväkivalta. Nämä nyt ainakin. Suurimman avun sain kun siivosin alkoholin ja huonot ihmiset pois elämästäni. Olen tyytyväinen lopulta aika pieniin asioihin. Olen joissain asioissa hyvin onnekaskin, synnyin Suomeen jossa yhteiskunta toimii vielä ihan ok-tasoisesti ja sain lapsen joka ei sekään ole kaikille itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde missä toinen yritti käyttää minua terapeuttinaan. Toki ymmärrän, että parisuhteessa puhutaan asioista ja ollaan toisen tukena, mutta kun se oli van ihan yksipuolista, minun olisi pitänyt loputtomiin tukea, jaksaa ja ymmärtää, ihan sen toisen fiilisten mukaan. Hänen vanhempansa siis olivat kuolleet aikoinaan hänen ollessa lapsi, eikä hän ollut koskaan päässyt yli siitä.
Oli myös ihan vaan ilkeä, ilkeili siitäkin että minulla on vanhemmat ja ok elämä, että hyvähän sun on puhua kun sulla on vanhemmat elossa ja muutenkin ollut helppoa elämä, ei pitäynyt minään läheisteni kuolemia tai lapsuudessa koettua pelkoa. Esimerkiksi joulua ei olisi saanut viettää lainkaan, hänen vanhempiensa kuolema kun oli tapahtunut joulunaikaan. Onneksi lopulta erottiin, tai siis minä erosin, lähdin. Yhteisille tuttaville tämä toinen tietty kertoi ihan oman versionsa, miten hänet jätettiin.
Olisin nauranut tuollaiselle mököttäjälle
Vanhempien alkoholismi. Äidin fyysinen väkivalta ennen kuin hän tappoi itsensä apua tajusi pyytää noin tunti ennen kuolemaansa minulta en tajunnut tehdä mitään lapsena. Niin paljon kaikkea muutakin paskaa että en jaksa edes ruveta runoilemaan. Kuiten 6 ihmistä olen haudannut jotka itsensä tappoi, olin kiusattu, herkkä (mies), eristäytynyt jne yms yms pitkä lista tulee jos kaikki kirjoitan.
En ole parantunut vieläkään kaikelta.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien alkoholismi. Äidin fyysinen väkivalta ennen kuin hän tappoi itsensä apua tajusi pyytää noin tunti ennen kuolemaansa minulta en tajunnut tehdä mitään lapsena. Niin paljon kaikkea muutakin paskaa että en jaksa edes ruveta runoilemaan. Kuiten 6 ihmistä olen haudannut jotka itsensä tappoi, olin kiusattu, herkkä (mies), eristäytynyt jne yms yms pitkä lista tulee jos kaikki kirjoitan.
En ole parantunut vieläkään kaikelta.
Miten vaikuttaa elämään? Noh en voi luottaa kehenkään millään tavalla. Enkä ole koskaan elänyt "normaalia perhe elämää" en tiedä mitä se on edes. Eristäytynyt, hankala olla normaalejen ihmisten joukossa. 2 naista on tähän asti ruvennut itkemään kun olen suuni aukaissut menneisyydestä väärässä paikassa.
Syntyminen ujona maailman, mikä arvostaa ulospäinsuuntautunutta aktiivista elämäntapaa. Mielikuvitukselle, hetkeen pysähtymiselle, herkkyydelle ja tarkoille kuvallistetuille havainnoille ja muunnelmille ei ole käyttöä tässä rationalisoidussa, teknisessä maailmassa täynnä OF-beibejä, kryptovaluuttoja ja skibidi-toiletteja pimeys-edgeilyssä.
Vierailija kirjoitti:
Tsunami
Mikä siinä muka oli traumaattista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossutapaukset jotka ei sopeudu perheisiin sijoitetaan laitoksiin, missä oppivat olemaan.
Oppivat olemaan xD
Joku ääliö ilkeyksissään alapeukuttaa kaikille.
Syntyminen.
Mutta kortteja ei saa valita niin niillä mennään.
Yritin parhaani mitä tällä kädellä voi.
Mutta en käsitä universumin huumorintajua miksi vitussa minä olen olemassa.
Sitä en ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
Neljän lähiomaisen kuolemat kuukauden sisällä (kaksi v. 2005, kaksi v. 2025)
+kahden lemmikin kuolemat 2025.
Buaaaaahhhh nämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsunami
Suomen historian kauhein katastrofi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsunami
Suomen historian kauhein katastrofi
Ei kyllä ollut
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltaisen parisuhteen jäljiltä en ole ollut enää entiselläni. Lapsuus oli kurjahko myös, alkkisvanhemmasta huolehtiminen lankesi vastuulleni jo alakouluikäisenä. Silti pahinta oli tuo parisuhde, jossa sain nyrkistä, luitani murtui ja henkinen piina oli päivittäistä. Olisin todennäköisesti menehtynyt, jos en olisi lopulta onnistunut lähtemään. Vaikka kohtasin myöhemmin nykyisen hyvän puolisoni ja saimme ihanat lapset, minussa meni tuolloin jotain peruuttamattomasti rikki. En esimerkiksi ole sen jälkeen kyennyt onnellisuuteen, vaikka asiat ovat hyvin ja olen nykyään turvassa. Tunnen vain esittäväni jotain roolia tässä elämässä, mutta en oikein ole enää minä. Teen asiat, kuten pitää äitinä, vaimona ja työelämässä, ulkoisesti menee siis hyvin. Salaa murehdin ja pelkään kaikkea mahdollista, elämän ilot ja nautinnot valuvat ohi kuin hiekka siivilästä. Tätä tämä kai nyt vain on.
Todella hyvin kirjoitettu ja tunnistat oman traumasi! Sinun olisi hyvä ja sinulle hyväksi mennä puhumaan jonkin ammattilaisen kanssa. Olet jo itse pitkällä, kun pystyt kuvailemaan tunteitasi ja syitä. Sinulla tulee vielä aidosti onnellinen elämä!