Miksi joudut itse maksamaan omat silmälasit, mutta esim. keliakian ruokakuluihin saa tukea?
En ymmärrä miksi jotkut sairaudet ovat kokonaan omalla kontolla, ja toiset maksaa yhteiskunta. Mikä logiikka?
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kuole vaikka ei olisikaan silmälaseja.
Ja kukaan ei kuole jos ei voi syödä kotimaista viljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit saa 29 eurolla eikä huono näkö ole sairaus, eri asia on täysin sokea. Keliakia on sairaus ja siinä missä joku pärjää ilman silmälaseja ei keliaakikko voi syödä viljaa
Tässä ketjussa on moneen kertaan kerrottu, että kunnollisia silmälaseja kunnollisilla linsseillä ei todellakaan saa noin halvalla. Mutta jatka toki oman tyhmyytesi esille tuomista.
Gluteenitonta ruokaa löytyy vaikka millä mitalla samaan hintaan kuin muille. Omaa tyhmyyttä, että ei osaa katsoa mitä ostaa ja tekee. Mikään pakko ei ole syödä leipää.
Mulla pitää olla laktoositon ruokavalio enkä mä ole märisemässä, että mun pitää saada Kelasta tukea kalliimpiin tuotteisiin.
Ketjussa on nyt myös todella monta kertaa kerrottu, että MITÄÄN KELIAKIA-TUKEA EI OLE OLLUT ENÄÄ VUOSIKYMMENEEN.
Herranjumala jos pitää kadehtia jo mielikuvitus-tukeakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit saa 29 eurolla eikä huono näkö ole sairaus, eri asia on täysin sokea. Keliakia on sairaus ja siinä missä joku pärjää ilman silmälaseja ei keliaakikko voi syödä viljaa
Tässä ketjussa on moneen kertaan kerrottu, että kunnollisia silmälaseja kunnollisilla linsseillä ei todellakaan saa noin halvalla. Mutta jatka toki oman tyhmyytesi esille tuomista.
Gluteenitonta ruokaa löytyy vaikka millä mitalla samaan hintaan kuin muille. Omaa tyhmyyttä, että ei osaa katsoa mitä ostaa ja tekee. Mikään pakko ei ole syödä leipää.
Mulla pitää olla laktoositon ruokavalio enkä mä ole märisemässä, että mun pitää saada Kelasta tukea kalliimpiin tuotteisiin.
Ketjussa on nyt myös todella monta kertaa kerrottu, että MITÄÄN KELIAKIA-TUKEA EI OLE OLLUT ENÄÄ VUOSIKYMMENEEN
Oletko sä jotenkin päästäsi sekaisin? Mä en missään kirjoittanut, että keliakiaan saa jotakin tukea. Keksit tuon ihan omasta päästäsi. Mä kyllä tiesin tästä asiasta jo ennen tätä ketjua. Olen tiennyt siitä lähtien, kun tuki on poistunut. Sä sekopää et tajunnut lainkaan mun pointtia ja piti vain päästä huutamaan jostakin minkä itse keksit musta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa laadukkaat monitehot 29 eurolla? Tilaan heti ainakin kolmet!
Tässä taloustilanteessa pitäisi reilusti vähentää kaikenmaailman tukia.
"Oletko sä jotenkin päästäsi sekaisin? Mä en missään kirjoittanut, että keliakiaan saa jotakin tukea. Keksit tuon ihan omasta päästäsi. Mä kyllä tiesin tästä asiasta jo ennen tätä ketjua. Olen tiennyt siitä lähtien, kun tuki on poistunut. Sä sekopää et tajunnut lainkaan mun pointtia ja piti vain päästä huutamaan jostakin minkä itse keksit musta. "
Mistä siis riitelet? Oma tekstisi: "Mulla pitää olla laktoositon ruokavalio enkä mä ole märisemässä, että mun pitää saada Kelasta tukea kalliimpiin tuotteisiin."
Ketä siis tarkoitat tuolla "märinällä, että pitää saada Kelasta tukea kalliimpiin tuotteisiin"?
600 000 000, eli 600 miljoonaa olisi valtiolle kustannus jos vaikka miljoonalle vanhukselle ostettaisiin kohtuuhintaiset lasit. Voisihan sen muist sotekuluita vähentää. Vaikka vähentämällä lääkäreitä.
Sitä varten maksetaan palkka ja eläkettä, että niillä hankitaan ehkä muutakin tarpeellista kuin jokapäiväinen leipä.
Useimmille silmälaseiksi esimerkiksi lukemiseen käyvät Tokmannin 3 euron tarjous-lasit.
Vierailija kirjoitti:
"Oletko sä jotenkin päästäsi sekaisin? Mä en missään kirjoittanut, että keliakiaan saa jotakin tukea. Keksit tuon ihan omasta päästäsi. Mä kyllä tiesin tästä asiasta jo ennen tätä ketjua. Olen tiennyt siitä lähtien, kun tuki on poistunut. Sä sekopää et tajunnut lainkaan mun pointtia ja piti vain päästä huutamaan jostakin minkä itse keksit musta. "
Mistä siis riitelet? Oma tekstisi: "Mulla pitää olla laktoositon ruokavalio enkä mä ole märisemässä, että mun pitää saada Kelasta tukea kalliimpiin tuotteisiin."
Ketä siis tarkoitat tuolla "märinällä, että pitää saada Kelasta tukea kalliimpiin tuotteisiin"?
Voi luoja. Sähän tässä aloit riidellä ja vielä jatkat. Keksit ihan omia juttujasi. Mä en sulle vastaa enää mitään koska ei siitä ole mitään hyötyä. Sä vain sekaisin olevassa päässäsi vääristelet mun sanoja. Hyvästi.
Eihän siinä, jos et voi perustella :)
Sä itse et ymmärtänyt mitä kirjoitetaan ja aloit riidellä ja heitellä syytöksiä. Lopeta jo.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Sä itse et ymmärtänyt mitä kirjoitetaan ja aloit riidellä ja heitellä syytöksiä. Lopeta jo.
- eri
Minua nyt olisi kiinnostanut, että ketä tarkoitat noilla jotka omilla sanoillasi "märisevät Kelasta tukea erikoistuotteisiin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Minua nyt olisi kiinnostanut, että ketä tarkoitat noilla jotka omilla sanoillasi "märisevät Kelasta tukea erikoistuotteisiin".
En mä tuota ole kirjoittanut. Katso tarkemmin mitä mun viestin lopussa lukee. Mä vain huomautin siitä, että sä et ymmärtänyt mitä tuo yksi kirjoitti. Siksi riehut lapsellisesti haastat riitaa kaikkien kanssa.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän ei missään kirjoitettu, että keliaakikot saavat Kelasta tukea mitä tämä yksi nyt räyhää tuossa muka kirjoitetun. Kyse oli siitä mitä jotkut tekee tässäkin ketjussa eli märisevät, että pitäisi saada tukea. Ei muihinkaan ruokavalioihin saa mitään tukea ja omilla valinnoilla voi paljon vaikuttaa asiaan. Silmälasien kohdalla tällaisia valintoja ei pahemmin ole.
- eri
Muisranko väärin kun muistelen että ennen vanhaan sai laittaa verotukseen mm silmälasien hinnan, apteekkikuitit pidettiin tallessa ja nekin lisättiin. Mitä muuta voitiin vähentää verotuksessa?
Enkä kyllä nähnyt kateutta tuossa yhdessä kommentissa. Jotkut voisivat opetella ymmärtämään, että krisointi ja faktojen kertominen ei ole kateutta.
- eri
Vierailija kirjoitti:
600 000 000, eli 600 miljoonaa olisi valtiolle kustannus jos vaikka miljoonalle vanhukselle ostettaisiin kohtuuhintaiset lasit. Voisihan sen muist sotekuluita vähentää. Vaikka vähentämällä lääkäreitä.
Sitä varten maksetaan palkka ja eläkettä, että niillä hankitaan ehkä muutakin tarpeellista kuin jokapäiväinen leipä.
Useimmille silmälaseiksi esimerkiksi lukemiseen käyvät Tokmannin 3 euron tarjous-lasit.
Mitä sä tähän vanhukset tempaisit? Jos on pelkkä ikänäkö, niin laseja tarvitsee lähinnä lukemiseen. Tyypillisesti kalleimmat lasit on voimakkaasti likinäköisillä, joilla ikänäkö aiheuttaa monitehojen tarpeen. Kun lähinäön ja kaukonäön voimakkuudet ovat tarpeeksi kaukana toisistaan, niin yksillä monitehoilla ei saada näköä korjattua joka tilanteeseen, vaan eri tarkoituksiin pitää olla eri tavalla säädetyt lasit. Henkilöstä riippuen asiaa mutkistaa vielä hajotaitot, karsastukset ja vastaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä tähän vanhukset tempaisit? Jos on pelkkä ikänäkö, niin laseja tarvitsee lähinnä lukemiseen. Tyypillisesti kalleimmat lasit on voimakkaasti likinäköisillä, joilla ikänäkö aiheuttaa monitehojen tarpeen. Kun lähinäön ja kaukonäön voimakkuudet ovat tarpeeksi kaukana toisistaan, niin yksillä monitehoilla ei saada näköä korjattua joka tilanteeseen, vaan eri tarkoituksiin pitää olla eri tavalla säädetyt lasit. Henkilöstä riip
Täällä yksi voimakkaasti likinäköinen. Varaa ei ole ostaa kuin yhdet lasit, joten olen toistaiseksi luopunut sekä kirjojen lukemisesta että autolla ajamisesta. -12 dioptria
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et käytä silmälaseja? Koska useimmilla silmien näkökyky on eri paria. Ei tunnu oikein hyvältä noi Tokmannin lasit kun toinen silmä on -1,5 ja toinen -2,5. Toisekseen markettilasit korjaa vain lähinäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et käytä silmälaseja? Koska useimmilla silmien näkökyky on eri paria. Ei tunnu oikein hyvältä noi Tokmannin lasit kun toinen silmä on -1,5 ja toinen -2,5. Toisekseen markettilasit korjaa vain lähinäköä.
Saako marketit edes myydä muita kuin lukemiseen tarkoitettuja pluslaseja, jotka eivät ole kovin vahvojakaan. Niitähän käytetään vain lyhyitä aikoja päin vastoin kuin miinuslaseja, joita pidetään koko päivä.
Jos tuo sun puupää joudutaan uusimaan niin joudut sen itse maksamaan tai hakemaan metsästä. Puujalan saa ilmaiseksi.
Sun jutuissas ei ole mitään tolkkua. Ne, jotka eniten tarvitsevat silmälaseja, eivät todellakaan saa laseja edes 290 eurolla. Luultavammin menee yli tuhat euroa. 29 eurolla voi saada laseja, joissa linssit on lähellä ikkunalasia.
Kun laseja pidetään 16 tuntia päivässä, niin myös kehyksillä on väliä. Ei voi ottaa halvimpia, kun ne eivät istu. Huonolaatuisiin kehyksiin ei kannata istuttaa linssejä, jotka maksaa tuhat euroa pari. Tulee ongelmia, kun kehykset hajoavat linssien ympäriltä eikä löydy uusia samanlaisia kehyksiä.