Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seuranta app puolisoiden kesken

Vierailija
10.01.2026 |

Mitä mieltä omalla kohdalla, onko ok, että puoliso näkee koko ajan missä liikut tai sinä näet puolisosi liikkeet? Miksi?

Itse en pitäisi olla koko ajan valvovan silmän alla, mutta tiedän monta pariskuntaa joilla sovellus on. Löytyy myös valvontakamerat kotona sisällä, joista puoliso voi seurata mitä toinen tekee kotona 

Kommentit (246)

Vierailija
201/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin käytetään, onko teillä muilla jostain salattavaa? Jos joku helpottaa elämää, miksi sitä ei käyttäisi?

Millä tavoin helpottaa? Ei ihan ymmärrä. 

Hanki sitten järkeä tai kokeile itse, voit yllättyä.

Elämä on todella helppoa ilman 24/7/365 seurantaa, kokeile niin voit yllättyä 😁

Olen jo kokeillut useamman kymmenen vuotta ja tiedän kyllä itse kun joku asia toimii entistä paremmin, joten voit olla huoletta. Mikset suoraan lopeta älypuhelimen käyttöä niin ei tarvi arvailla sitäkään vertaa missä toinen menee siirry lankapuhelimeen ja saat olla taas vapaa. 

Olen ihan pahis, kännykkä on välillä äänettömällä ja välillä jäänyt laukkuun eli en vastaa siihen ihan aina, useimmiten kyllä.

Vierailija
202/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin käytetään, onko teillä muilla jostain salattavaa? Jos joku helpottaa elämää, miksi sitä ei käyttäisi?

Kuulut varmaan myös niihin, jotka eivät voi viestitse ilmoittaa kumppanilleen monelta tulevat töistä kotiin. Estä se kumppani myös somestasi niin ei sitäkään kautta tiedä mitään elämästäsi. Ehkä joskus anopin kautta saa tietää missä painelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulut varmaan myös niihin, jotka eivät voi viestitse ilmoittaa kumppanilleen monelta tulevat töistä kotiin. Estä se kumppani myös somestasi niin ei sitäkään kautta tiedä mitään elämästäsi. Ehkä joskus anopin kautta saa tietää missä painelet.

Teamsillä chättäillään, että lähdetäänkö jo kotiin. Kumpikaan ei viestittele anoppinsa kanssa. Somea ei ole ja edelleen puhutaan ihan irl 😌 

Vierailija
204/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perheellinen ja ei tulis mieleenkään seurantaa ottaa käyttöön. Aivan sairasta kyttäämistä. Ei liity luottamukseen mitenkään. Jotain kontrollointipakkoa on jos on tarve tietää perheenjäsenten tarkka olinpaikka jokainen hetki. Yksi työkaverini joskus sanoi että heillä puolisoiden välillä on tämä seuranta käytössä ja on kuulemma kätevää kun kulkevat yhdessä autolla, että näkee, milloin toinen on lähtenyt töistä hakemaan. Eikö siis riitä että laittaa viestin, lähdin hakemaan, perillä n. x ajan kuluttua. Jne. 

Ja sitten ihmetellään, että ihmiset eivät osaa enää kommunikoida keskenään. Jos ei edes omalle perheenjäsenelle osata soittaa tai kirjoittaa viestiä, että "lähden lenkille ja tulen kotiin kuuden maissa" vaan kaikkien pitää stalkata toisiaan jollain sovelluksella.

Vierailija
205/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Somen kauttako sitä puolison elämästä asiat kuullaan :D

Onneksi meillä vielä ihhan puhutaan.

Vierailija
206/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi vuodelta ihmiset pehmenee enemmän ja enemmän luovuttamaan tietoja itsestään digitaalisesti. Miljardöörit kiittää. 

Vierailija
207/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi vuodelta ihmiset pehmenee enemmän ja enemmän luovuttamaan tietoja itsestään digitaalisesti. Miljardöörit kiittää. 

Kuten jo aiemmin tuolla todettiin, puhelimesi kerää ja tallentaa tietoa liikkeistäsi koko ajan. Siellä on vuosien loki sinustakin lähtenyt ties minne. Puolison seuranta ei liity tähän mitenkään. 

Vierailija
208/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puolisoni pitäisi tietää, MIHIN AIKAAN TARKALLEEN tulen töistä kotiin? Töiden jälkeen voi joutua ylitöihin, juuttua ruuhkaan, käydä kuntosalilla, jäädä suustaan kiinni jonkun tutun kanssa, unohtaa jotain ja palata takaisin työpaikalle puolesta matkasta hakemaan unohtamaansa. 

Vierailija
209/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten osa jättäytyy kokonaan pois, koska näillä somealustoillakin on tehty sellaisia muutoksia vaivihkaan, joita joutuu sitten käydä asetuksista erikseen sulkemassa, jos ei halua jakaa ihan kaikkea ihan kaikille. 

Vierailija
210/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo aiemmin tuolla todettiin, puhelimesi kerää ja tallentaa tietoa liikkeistäsi koko ajan. Siellä on vuosien loki sinustakin lähtenyt ties minne. Puolison seuranta ei liity tähän mitenkään. 

Pointti oli siinä, että tätä asennoitumista tuetaan ja ruokitaan. "Eihän kunnon ihmisellä ole mitään salattavaa."

Vierailija
211/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiedä missä mun puolison työpaikka on. Sen verran annan hajurakoa. Jonnekki se lähtee aamulla töihin.

No nyt on kyllä typerää settiä. Ei taida paljoa kiinnostella se puoliso.

Todennäköisesti puoliso tekee sellaista työtä, että työtä ei tehdä joka päivä samassa paikassa. Esim. minun mieheni on metsäkoneenkuljettaja, enkä todellakaan tiedä missä hänen työmaansa ovat.

Vierailija
212/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puolison kanssa, ja onneksi on. Lähdin kerran yksin lenkille ja sain sairauskohtauksen metsäpolulla ja taju meni. Kun minua ei alkanut kuulumaan kotiin, mies paikansi minut ja sai hälytettyä apua. Siinä meni toista viikkoa sairaalassa. Joskus noista seuranta appeista voi olla hyötyä. Tämäkin on kakspiippunen juttu, mihin sitä käyttää, itse en hyväksy stalkkausmielessä.

Vierailija
213/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puolisoni pitäisi tietää, MIHIN AIKAAN TARKALLEEN tulen töistä kotiin? Töiden jälkeen voi joutua ylitöihin, juuttua ruuhkaan, käydä kuntosalilla, jäädä suustaan kiinni jonkun tutun kanssa, unohtaa jotain ja palata takaisin työpaikalle puolesta matkasta hakemaan unohtamaansa.

Esimerkiksi siksi, että osaa tehdä ruoan valmiiksi, ja perhe voi syödä yhdessä. Tai tietää, milloin tulet hoitamaan lapsia, jotta hän pääsee omiin menoihinsa. Elämäntilanteita on monenlaisia. 

Vierailija
214/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijainnin seuranta on hyvä juuri tuohon, että osaa arvioida, milloin toinen on kotona. Meillä mies saattaa tulla 1-4 tunnin matkan päästä ja katson sijainnin, jotta osaan arvioida, milloin on hyvä laittaa ruokaa tai kahvia. Teen töitä kotona, joten en halua työaikana turhia ilmoituspuheluita. Viestit on toki ok, mutta ainakaan itse en ala touhuamaan ajon aikana puhelimen kanssa, vaan jaan mieluummin sijaintini. 

Ei voi sitten viestein tai puheluin hoitaa noita asioita? Vai viekö ne muka liikaa tärkeää aikaanne? 

Ilmeisesti et lukenut viestiäni, vaikka vastasit. Teen etätöitä ja etenkin iltapäivisin on paljon kokouspuheluita. Siksi en halua, että minua häiritään ilmoitusluontoisilla puheluilla eikä muillakaan puheluilla, jotka voi hoitaa työajan ulkopuolella. En muutenkaan pidä siitä, että työ keskeytyy ilmoituspuhelun vuoksi. Miehen kanssa ehdin puhumaan muulloinkin kuin keskellä työtehtävien suoritusta. Viestien lähettäminen ajon aikana ei ole suositeltavaa. Siksi on paljon näppärämpi tarkistaa sovelluksesta, milloin toinen saapuu.

Pitkän ajomatkan jälkeen on mukavaa, jos ruoka on valmiina. Ja yhdessä on mukavin syödä. Sillä ei ole niin merkitystä, syönkö itse klo 16, 17 tai 18.

Vierailija
215/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi siksi, että osaa tehdä ruoan valmiiksi, ja perhe voi syödä yhdessä. Tai tietää, milloin tulet hoitamaan lapsia, jotta hän pääsee omiin menoihinsa. Elämäntilanteita on monenlaisia. 

Eli kun olet silmä tarkkana seurannut paikannusta (työlästyttävää touhua) ja huomannut puolison lähteneen töistä liikkeelle, niin tiedät hänen ajavan suoraan kotiin? Eikä kauppaan, kuntosalille, kirjastoon, kaverille jne... toisaalta työmatka kotiin saa olla aika pitkä, että ruoka ehtii valmiiksi. 

Vierailija
216/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän puhelimen usein kotiin, kun lähden koirien kanssa lenkille. 

Teen töitä hoitajana kotipalvelussa. Salassapito velvollisuus, en voi kertoa missä asiakkaat asuu. 

Joten en jaa sijaintia. Eikä jaa kumppanikaan. Ei tarvitse.

Vierailija
217/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun olet silmä tarkkana seurannut paikannusta (työlästyttävää touhua) ja huomannut puolison lähteneen töistä liikkeelle, niin tiedät hänen ajavan suoraan kotiin? Eikä kauppaan, kuntosalille, kirjastoon, kaverille jne... toisaalta työmatka kotiin saa olla aika pitkä, että ruoka ehtii valmiiksi. 

Joo, meillä on tapana suunnitella ja sopia etukäteen esim salikäynneistä. Mutta työpäivän pituutta ei aina voi päättää etukäteen. Kumpikaan ei tykkää saada puheluita tai viestejä töihin, siksi on kätevämpää kattoa apista. 

Vierailija
218/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokailu mainittu! 

Vierailija
219/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minulla työmatka autolla kestää 1 h 20 minuuttia, joten hyvin ehtii siinä ajassa valmistaa useimmat ruuuat. Eikä paikannusta koko aikaa tarvitse seurata. Riittää, kun katsoo tilanteen niihin aikoihin, kun normaalisti alkaa laittaa ruokaa. Siinä vaiheessa toinen on todennäköisesti jo matkalla ja pystyy arvioimaan saapumisajan.

Vierailija
220/246 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaan täytyy sitä sovellusta ja heti ryhtyä toimeen kun liikahtaa sieltä työtuoliltaan että saa misattua ja pleitattua just oikea-aikaisesti ettei vaan ukkokulta saa jäähtynyttä pöperöä.