Seuranta app puolisoiden kesken
Mitä mieltä omalla kohdalla, onko ok, että puoliso näkee koko ajan missä liikut tai sinä näet puolisosi liikkeet? Miksi?
Itse en pitäisi olla koko ajan valvovan silmän alla, mutta tiedän monta pariskuntaa joilla sovellus on. Löytyy myös valvontakamerat kotona sisällä, joista puoliso voi seurata mitä toinen tekee kotona
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä. Pettää ne seurannasta huolimatta jos on pettääkseen, siksi seuranta on vain ja pelkästään arkea halpottavaa. En todella odottele nauhistuneiden pottujen kanssa ja työnnä niitä mikroon. Jos teen ruokaa se syödään lämpimänä suoraan padasta.
Onko tämä miten yleinen kuvio, että rouva odottaa kotona ruoan kanssa? Meillä on kumpikin aikuisista töissä ja työajat samat. Ruokaa tehdään jo sunnuntaina reilu kattilallinen, joka jäähdytetään nopeasti ja laitetaan jääkaappiin. Sitä sitten lämmitetään useampana päivänä viikolla. Kukaan ei seuraa ketään.
Näin toimivat normaalit, järkevät ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä. Pettää ne seurannasta huolimatta jos on pettääkseen, siksi seuranta on vain ja pelkästään arkea halpottavaa. En todella odottele nauhistuneiden pottujen kanssa ja työnnä niitä mikroon. Jos teen ruokaa se syödään lämpimänä suoraan padasta.
Onko tämä miten yleinen kuvio, että rouva odottaa kotona ruoan kanssa? Meillä on kumpikin aikuisista töissä ja työajat samat. Ruokaa tehdään jo sunnuntaina reilu kattilallinen, joka jäähdytetään nopeasti ja laitetaan jääkaappiin. Sitä sitten lämmitetään useampana päivänä viikolla. Kukaan ei seuraa ketään.
Kyllä, jos on perhettä pyritään syömään samaan aikaan. Siinä pitää olla usean ihmisen samaan aikaan kotona. Töissä voi olla mihin aikaan vrk tahansa. Me ei tehdä mitään vtun kattilallista ruokaa koko viikoksi. Ai
Meillä kaikki tietävät, että ruoka syödään klo 17.00. Jos joku sattuu olemaan vaikka treeneissä juuri silloin, niin ei toisten tarvitse nälissään odotella vaan kaikki jotka ovat kotona klo 17.00, istuvat yhdessä ruokapöytään silloin syömään ja myöhästyjä lämmittää itselleen ruokaa sitten kun on tullut kotiin. Ei siinä mitään vakoilusovelluksia tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Minua tuo auttaa ennakoimaan monenlaisissa tilanteissa jotka liittyvät kotiin tai yhteiseen tekemiseen. Tiedän esim olla valmiina jos joku hakee minua, tiedän koska alan tekemään ruokaa, tiedän koska joku on kotona jolle olen luvannut tehdä jonkin palveluksen valmiiksi, tiedän, kauanko voin vielä olla muissa puuhissa ja siirtyä oikeaan aikaan toisiin jne.
Elät siis vain muita ihmisiä.varten eikä.sinulla ole ollenkaan omaa aikaa? Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua tuo auttaa ennakoimaan monenlaisissa tilanteissa jotka liittyvät kotiin tai yhteiseen tekemiseen. Tiedän esim olla valmiina jos joku hakee minua, tiedän koska alan tekemään ruokaa, tiedän koska joku on kotona jolle olen luvannut tehdä jonkin palveluksen valmiiksi, tiedän, kauanko voin vielä olla muissa puuhissa ja siirtyä oikeaan aikaan toisiin jne.
Elät siis vain muita ihmisiä.varten eikä.sinulla ole ollenkaan omaa aikaa? Järkyttävää.
Päinvastoin, tuohan nimenomaan säästää aikaa ja tuo lisää omaa aikaa. Ei esim tarvi turhaan mennä ulos seisomaan ja odottelemaan, jos toinen on tulossa hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on puolison kanssa, ja onneksi on. Lähdin kerran yksin lenkille ja sain sairauskohtauksen metsäpolulla ja taju meni. Kun minua ei alkanut kuulumaan kotiin, mies paikansi minut ja sai hälytettyä apua. Siinä meni toista viikkoa sairaalassa. Joskus noista seuranta appeista voi olla hyötyä. Tämäkin on kakspiippunen juttu, mihin sitä käyttää, itse en hyväksy stalkkausmielessä.
Vanhuksilla tämä onkin hyvä ja heidän olisi muutenkin hyvä mennä metsään vain toisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käytössä koko perhellä, siis vanhemmat ja aikuiset lapset. Pidän sovellusta kätevänä ja sen käytössä on paljon hyötyjä. En koe kenenkään kyttäävän ketään. Valvontakameratkin meiltä löytyy, mutta vain ulkoa.
Mulle tämä olisi ahdistavaa, kyttäämistä ja kontrolloivaa. Me ei jaeta miehen kanssa sijaintimme eikä jakaa sijaintia myöskään teini-ikäinen poikamme.
Me keskustelemme ja luotamme toistemme sanomisiin.
Hei arvaa mitä? Mekin luotamme ja keskustelemme. Ja sit meillä on myös keskinäinen seuranta 😁
Miksi?
Kontrollin tarvetta?
Olen eri, mutta samaa mieltä kuin edellinen.
Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Miksi puolisoni pitäisi tietää, MIHIN AIKAAN TARKALLEEN tulen töistä kotiin? Töiden jälkeen voi joutua ylitöihin, juuttua ruuhkaan, käydä kuntosalilla, jäädä suustaan kiinni jonkun tutun kanssa, unohtaa jotain ja palata takaisin työpaikalle puolesta matkasta hakemaan unohtamaansa.
Esimerkiksi siksi, että osaa tehdä ruoan valmiiksi, ja perhe voi syödä yhdessä. Tai tietää, milloin tulet hoitamaan lapsia, jotta hän pääsee omiin menoihinsa. Elämäntilanteita on monenlaisia.
Tämän takia monet eivät halua pysyvää parisuhdetta tai lapsia: sama kuin olisi vankilassa. Ruoka on pakko syödä tiettyyn aikaan muiden kanssa, omat menot raportoitava tunnin tarkkuudella ja alistuttava käyttämään seurantasovellusta, jolla muut tarkkailevat sijaintiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puolisoni pitäisi tietää, MIHIN AIKAAN TARKALLEEN tulen töistä kotiin? Töiden jälkeen voi joutua ylitöihin, juuttua ruuhkaan, käydä kuntosalilla, jäädä suustaan kiinni jonkun tutun kanssa, unohtaa jotain ja palata takaisin työpaikalle puolesta matkasta hakemaan unohtamaansa.
Esimerkiksi siksi, että osaa tehdä ruoan valmiiksi, ja perhe voi syödä yhdessä. Tai tietää, milloin tulet hoitamaan lapsia, jotta hän pääsee omiin menoihinsa. Elämäntilanteita on monenlaisia.
Tämän takia monet eivät halua pysyvää parisuhdetta tai lapsia: sama kuin olisi vankilassa. Ruoka on pakko syödä tiettyyn aikaan muiden kanssa, omat menot raportoitava tunnin tarkkuudella ja alistuttava käyttämään seurantasovellusta, jolla muut tarkkailevat sijaintiasi.
Ja tämä lienee erinomaisen hyvä asia! Tuskin kukaan nauttii perhe-elämästä puolison tai vanhemman kanssa, joka ei pysty sopimaan kotiin tulemisesta saati syömään muiden kanssa. Seuranta-appi tai sen puute on aika pieni tekijä tällaisessa arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin käytetään, onko teillä muilla jostain salattavaa? Jos joku helpottaa elämää, miksi sitä ei käyttäisi?
Millä tavoin helpottaa? Ei ihan ymmärrä.
Hanki sitten järkeä tai kokeile itse, voit yllättyä.
Elämä on todella helppoa ilman 24/7/365 seurantaa, kokeile niin voit yllättyä 😁
Kuulut varmaan myös niihin, jotka eivät voi viestitse ilmoittaa kumppanilleen monelta tulevat töistä kotiin. Estä se kumppani myös somestasi niin ei sitäkään kautta tiedä mitään elämästäsi. Ehkä joskus anopin kautta saa tietää missä painelet.
Koska jotkut ihmiset ovat läheisriippuvaisia, kontrollifriikkejä, eivätkä osaa tehdä mitään ilman puolisoa. Kuin siamilaiset kaksoset. Tulisin hulluksi tällaisen riippakiven kanssa ja se kuulemma pahenee vaan iän myötä.
Niin? Meillä syödään noutoruoka(kin) lautaselta, ihan oikeilla ruokailuvälineillä, ja päälle juodaan ruokajuomat laseista, vai mitä en nyt tajunnut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin käytetään, onko teillä muilla jostain salattavaa? Jos joku helpottaa elämää, miksi sitä ei käyttäisi?
Millä tavoin helpottaa? Ei ihan ymmärrä.
Hanki sitten järkeä tai kokeile itse, voit yllättyä.
Elämä on todella helppoa ilman 24/7/365 seurantaa, kokeile niin voit yllättyä 😁
Kuulut varmaan myös niihin, jotka eivät voi viestitse ilmoittaa kumppanilleen monelta tulevat töistä kotiin. Estä se kumppani myös somestasi niin ei sitäkään kautta tiedä mitään elämästäsi. Ehkä joskus anopin kautta saa tietää missä painelet.
Ylityöt ja takaisinpalssminenon juttuja joista meillä laitetaan puolisolle viesti, ettei toinen huolestu turhaan eikä tarvi odottaa ruuan kanssa. Ihan perus käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisolla on seuranta parhaillaan :D Lähti hakemaan noutoruokaa, ja nyt mä näen, että voin alkaa kattaa pöytää, koska on tulossa lähiliikenneympyrässä :D
Mä alan kattamaan pöytää kun puoliso lähtee hakemaan sitä ruokaa, oletuksena kun on että se puoliso sieltä jonkun ajan kuluessa ruoan kanssa palaa. Ei tarvitse seurata mistään kun ihan omaa järkeäkin voi käyttää.
Jaa, mä teen kyllä ihan omia juttujani sen aikaa, kun puoliso on reissussa, koska asutaan paikassa, josta siihen noutoon voi mennä tuntikin, riippuen ruuan odottamisajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisolla on seuranta parhaillaan :D Lähti hakemaan noutoruokaa, ja nyt mä näen, että voin alkaa kattaa pöytää, koska on tulossa lähiliikenneympyrässä :D
Mä alan kattamaan pöytää kun puoliso lähtee hakemaan sitä ruokaa, oletuksena kun on että se puoliso sieltä jonkun ajan kuluessa ruoan kanssa palaa. Ei tarvitse seurata mistään kun ihan omaa järkeäkin voi käyttää.
Jaa, mä teen kyllä ihan omia juttujani sen aikaa, kun puoliso on reissussa, koska asutaan paikassa, josta siihen noutoon voi mennä tuntikin, riippuen ruuan odottamisajasta.
Eli viiden minuutin välein tsekkaat karttaa missä menee, koska ei sitä tiedä saiko tällä kertaa nopeasti vai hitaasti. En sanoisi tuollaista omaksi ajaksi. Jos kattaa heti lähtiessä niin ei oma aika mene kyttäämiseen.
Miten ihmiset ovat nykyään noin ahdistuneita ja huolestuneita kaikesta? Jos perheenjäsen ei ole kotona tasan silloin kun sinun mielestäsi kuuluisi olla, niin hän on ihan varmasti tuupertunut tajuttomana metsään / kuollut /rikollisten pakettiautossa siepattuna ja sidottuna/pettämässä sinua
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ovat nykyään noin ahdistuneita ja huolestuneita kaikesta? Jos perheenjäsen ei ole kotona tasan silloin kun sinun mielestäsi kuuluisi olla, niin hän on ihan varmasti tuupertunut tajuttomana metsään / kuollut /rikollisten pakettiautossa siepattuna ja sidottuna/pettämässä sinua
Kuka täällä on ollut tällaisesta ahdistunut ja huolestunut? Toistakymmentä sivua keskustelua, enkä ole nähnyt yhtään tällaista kommenttia.
En tunne ketään, joilla olisi seuranta äppi. En tykkää yhtään stalkkauksesta. Olen juuri saanut lapseni aikuisiksi ilman heidän seurantaa. Ei he myöskään koskaan kertoneet teineinä, että muissa perheissä seuraillaan teinejä.
Vanhuksille voisi olla hyödyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli viiden minuutin välein tsekkaat karttaa missä menee, koska ei sitä tiedä saiko tällä kertaa nopeasti vai hitaasti. En sanoisi tuollaista omaksi ajaksi. Jos ka
Seuranta voi olla näytöllä auki ilman, että siihen tarvitsee koskea tai sen kanssa erikseen askarrella. Jos vaikka luen kirjaa tai neulon sukkia, voin vallan hyvin vilkaista sitä näyttöä välillä ilman, että se on mistään omasta ajasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vai että seuranta päällä, jotta osaa kattaa pöydän. Meneekö se kattaus jotenkin pilalle, jos se on siinä pöydässä vaikka 50min? Vai pitääkö se laittaa 1min ennen ruokaa?
Jos olen sen katettavan keittiön pöydän ääressä vaikkapa nyt rakentamassa palapeliä tai järjestelemässä postimerkkikokoelmaa, niin en tietysti lopeta näitä miehen lähtiessä vaan kerään pois vasta sitten, kun päästään syömään.
Voi herran jestas, ei minun puolisoni seuraa minun elämääni somen kautta! Me asumme yhdessä ja keskustelemme toistemme kanssa. Kerron kyllä, jos en tule töistä kotiin normaaliin aikaan. Jos aikatauluun tulee muutos työpäivän aikana, laitan viestin. Puolisoni tietää elämästäni aivan varmasti enemmän kuin ne, jotka seuraavat minua somessa. Jos puolisoni on tarpeellista tietää missä painelen, niin kerron sen hänelle. Anoppini ei tiedä missä aikani vietän.