Kiitos kiitos kiitos sinä mieheni exä joka petit ja jätit hänet toisen miehen takia!
Sinun ansiostasi minulla on nyt täydellisesti koulutettu, kiltti ja hyväsydäminen mies, joka ei koskaan pettäisi minua ja arvostaa suhdettamme, minua ja perhettämme.
Toivon että sinäkin olet onnellinen uudessa suhteessasi, vaikka olen ymmärtänyt että näin ei ole. Olet huomannut uudessa kumppanissasi yllättäen aivan samoja ongelmie kuin exässäsi näit. Kas kun ne ongelmat eivät koskaan olleet vain hänessä, vaan siinä mitä sinä suhteeseen tuot. Kun olet hurjan kriittinen, negatiivinen ja uhriutuva, kanssasi sulkeutuu ja vetäytyy paraskin tyyppi, ja pyrkii vain selviytymään päivästä toiseen. Toivon että opit ilmeisemaan omia tunteitasi paremmin kuin passiivis-agressiivisesti tai natkuttamalla asioista marttyyrinä. Tiedän mistä puhun, koska ennen tätä suhdetta, minä olin omalle exälleni sellainen. Näin vain kaiken mitä hän jätti tekemättä ja koin sen henkilökohtaisena loukkauksena itseäni kohtaan. Nyt osaan arvostaa nykyistä miestäni, mutta se vaati ensin pitkän ajan yksin ja itsetutkiskelua, ehkä myös hieman terapiaa. Tsemppiä elämääsi.
Nään että kun kohtaamme, se on sinulle yhä vaikea pala, vuosien jälkeenkin. Nähdä exälläsi uusi puoliso, vaikka itse lähdit. Itse olit häneen tyytymätön. Ymmärrän sen että teillä on yhteinen historia ja arvostan sitä. Olen siitä ihan oikeasti vilpittömästi kiitollinen, sillä nään kaiken vaivan mitä olet nähnyt. Sinä et erityisemmin pidä minusta, eikä sinun tarvitsekaan. Toivon vaan että ymmärrät että minä en vihaa sinua, en halua loukata sinua tai aiheuttaa muuten pahaa mieltä sillä että olen olemassa, ja kuulun nyt lapsesi perheeseen. Enkä ole lähdössä mihinkään. Sillä toisin kuin sinä, minä arvostan miestä sellaisena kuin hän on. Toivoisin että sinäkin muistaisit enemmän sen kuinka et halunnut häntä, et arvostanut ja hän sai sinusta vain huonoimmat piirteesi esiin. Toivoisin että olisit onnellisempi uudessa suhteessasi, etkä niin rikki kuin tunnut olevan. Kaikkea hyvää sinulle.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Kulttuureissa on suuria eroja. Tämän ketjun perusteella voisi päätellä, että 98% suomalaisista naisista eivät oikein sovellu hyvään ja tasapainoiseen parisuhteeseen. Toista se on esim. aasialaisessa kulttuurissa.
Aasialaisissa kulttuurit toimii hyvän roolituksen työnjaon vuoksi. Tasapainoinen suhde syntyy, kun molemmat pysyvät lestissään. Naisen rooliin kuuluu kodista huolehtiminen ja hymyileminen - miehen rooliin kuuluu naisen ja naisen suvun elättäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuureissa on suuria eroja. Tämän ketjun perusteella voisi päätellä, että 98% suomalaisista naisista eivät oikein sovellu hyvään ja tasapainoiseen parisuhteeseen. Toista se on esim. aasialaisessa kulttuurissa.
Aasialaisissa kulttuurit toimii hyvän roolituksen työnjaon vuoksi. Tasapainoinen suhde syntyy, kun molemmat pysyvät lestissään. Naisen rooliin kuuluu kodista huolehtiminen ja hymyileminen - miehen rooliin kuuluu naisen ja naisen suvun elättäminen.
Onko sinut hylätty aasialaisen takia?
Vierailija kirjoitti:
"Itse ainakin jätettynä ja petettynä olen miettinyt kovasti, mikä on oma osuuteni siihen, että suhde meni pieleen. Mihin pitää kiinnittää enemmän huomiota parin valinnassa vastaisuudessa ja muutenkin tulevassa suhteessa. Yleensä se petetty ja jätetty joutuu pakostakin miettimään ja kehittämään itseään, koska hänellä ei ole uusi suhde odottamassa, toisin kuin pettäjällä. "
Ei tuo mikään automaatio ole, vaan vaatii kuitenkin se kyvyn nähdä ne viat itsessään + lähteä niitä työstämään.
Itse lopetin edellisen suhteen, koska toisella vain kierrokset kasvoi exänsä haukkumisessa. Joskus kun nätisti muotoillen yritin kysellä, että oliko kaikki suhteen ongelmat vain tämän exän syytä, niin näin toki juuri oli.
Tuo on isoin punalippu, mitä voi olla. Jos kaikki exät on hulluja ja kaikki on heidän vika, niin siinä vaiheessa kannattaa juosta ja kovaa. Olen joskus kysynyt tämmöisten juttujen jälkeen, että mitenkäs hän on valinnut pelkästään noin kamalia naisia parisuhteisiin, että ei kuulosta järkeviltä valinnoilta. On tullut vastineeksi joko raivoamista tai hölmistynyt hiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Koreassa ja Japanissa yhä useampi nainen haluaa elää ilman miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todistettu valheeksi. Palstamammojen exät ovat työttömiä retkuja, jotka ovat maanneet sohvalla kaljapullo toisessa, ja pallit toisessa kädessä. Ei sellainen mies mitään aasialaista naista saa. Mitä minä tiedän pareja, joissa nainen on aasialainen ja jos sukulaiset alkavat vinkua rahaa, välit katkeavat varsin äkkiä sukulaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinut hylätty aasialaisen takia?
Ei, mutta olen itse asunut Aasiassa neljä vuotta parissa eri maassa, olen tehnyt töitä aasialaisten kanssa ja näin tunnen ihmistyyppejä ja kulttuuria oikein hyvin. Ymmärrän oikein hyvin, että mieheen vetoaa aina ystävällinen ja pehmeä sekä myötäilevä nainen, joka on koko ajan palvelualtis. Ihmettelin usein, miten heidän oma persoonsa onnistutaan hävittämään. On mahdotonta, että suurin osa naisista olisi synnynnäisesti sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todistettu valheeksi. Palstamammojen exät ovat työttömiä retkuja, jotka ovat maanneet sohvalla kaljapullo toisessa, ja pallit toisessa kädessä. Ei sellainen mies mitään aasialaista naista saa. Mitä minä tiedän pareja, joissa nainen on aasialainen ja jos sukulaiset al
Minä olen palstalla ennenkin kertonut thainaisesta, joka on meillä työssä siivoojana. Hän on asunut Suomessa 20 vuotta ja on suomalaisen kanssa naimisissa. Hän sanoo, että thai-suomi-avioliitot kariutuvat siihen, että suomalainen mies ei suostu elättämään naisen sukua. Hänen avioliittonsa on kestänyt sen vuoksi, että mies on suostunut elättämään tätä vaimoaan. Näin nainen käy töissä ja lähettää koko palkkansa suvulleen.
Minunkin nykyinen on jonkun jättämä. Tuntuisi oudolta, jos pohtisin hänen eksäänsä jatkuvasti ja kirjottelisin hänelle viestejä. Tiedän vain, että erosivat hyvissä väleissä, koska toivoivat erilaista elämää. Tämä riittää minulle oikein hyvin. On kokemusta myös miehestä, jonka kaikki eksät olivat kuulemma päävikaisia. No myöhemmin selvisi, että päävika taisi olla miehellä itsellään.
Minulla ei ole lapsia, mutta olen eroperheestä. Pyydän, ettette käyttäisi lapsia vallankäytön välineenä. Lapsi rakastaa molempia vanhempiaan. Älkää haukkuko lapselle tärkeitä ihmisiä.
No huh huh, olipa passiivis-aggressiivinen sepustus, tihkui huonodti peiteltyä kaunaa ja katkeruutta. Miksi, ap? Miksi tällainen "touvon että olisit onnellisempi" - soopa, kun huomaa kaikesta, ettet toivo. Mikä sua kismittää?
Vierailija kirjoitti:
No huh huh, olipa passiivis-aggressiivinen sepustus, tihkui huonodti peiteltyä kaunaa ja katkeruutta. Miksi, ap? Miksi tällainen "touvon että olisit onnellisempi" - soopa, kun huomaa kaikesta, ettet toivo. Mikä sua kismittää?
Just samaa tulin kirjoittamaan. Ap:n viesti oikein huokuu pidätettyä kiukkua, vahingoniloa ja ylenkatsetta. Hän luulee tietävänsä miehensä exästä, tämän nykyisestä parisuhteesta (!!!) ja elämästä tosi tarkkoja tietoja... Ap vaikuttaa kyllä ihan todella oudolta tapaukselta, suorastaan vakoilee miehensä exää. Karmivaa.
Vaikka miehellä olisi ollut kuinka vaikea exä, niin normaali mies ei ala mitään uhritarinoita vuodattamaan vaan jatkaa eteenpäin. Nämä uhriutumiset ovat aina manipulointia. Niillä halutaan saada sääli uudessa kumppaniehdokkaassa heräämään, mutta silloin kannattaa kuitenkin juosta eikä sääliä.
Toki voi sitä mainita, että hankalaa oli, jos oikeasti oli. Mutta uhriutuminen on asia erikseen ja kertoo vain yleensä, että uhriutujassa itsessään se vika oli.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka miehellä olisi ollut kuinka vaikea exä, niin normaali mies ei ala mitään uhritarinoita vuodattamaan vaan jatkaa eteenpäin. Nämä uhriutumiset ovat aina manipulointia. Niillä halutaan saada sääli uudessa kumppaniehdokkaassa heräämään, mutta silloin kannattaa kuitenkin juosta eikä sääliä.
Toki voi sitä mainita, että hankalaa oli, jos oikeasti oli. Mutta uhriutuminen on asia erikseen ja kertoo vain yleensä, että uhriutujassa itsessään se vika oli.
Ja yksityiskohtaisia tarinoita kertoilla elämästä exän kanssa. Yhdessä ilmeisesti ap ja ukkonsa vakoilevat tätä exää, kun hänen parisuhteensa juonenkäänteet on muka niin tarkkaan tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut nyt 14 vuotta yhdessä jätetyn miehen kanssa. Vieläkin ihmettelen, miksi eksä jätti hänet. Hän on aivan täydellinen aviomies. Viat ovat hyvin pieniä.
Niin. Vian ei tarvitse olla iso silloin kun se on päässä.
Nimeomaan. Ne viat eivät ole päässä. Hän on tunne-elämältään harvinaisen tasapainossa.
Suurin vika on tyyliin likaisten sukkien lojuminen lattialla.
Hyi mikä sika, antaisin hivutusta kollille, jos olisin isäsi. Oppisipahan olemaan.
"Olet huomannut uudessa kumppanissasi yllättäen aivan samoja ongelmie kuin exässäsi näit. Kas kun ne ongelmat eivät koskaan olleet vain hänessä, vaan siinä mitä sinä suhteeseen tuot. Kun olet hurjan kriittinen, negatiivinen ja uhriutuva, kanssasi sulkeutuu ja vetäytyy paraskin tyyppi, ja pyrkii vain selviytymään päivästä toiseen. Toivon että opit ilmeisemaan omia tunteitasi paremmin kuin passiivis-agressiivisesti tai natkuttamalla asioista marttyyrinä..."
Siis mitä?? Oletko vakoillut miehesi exän elämää?
Vierailija kirjoitti:
Onko totuuden kertominen uhriutumista?
Kommentoin tuota pientä vikaa - sukkia.
Opin jo vuosikymmeniä sitten, että koska sukat ovat minun ongelmani, eliminoin ongelman nyppimällä lojuvat sukat aina mukaani, kun sellaisia näen. :D
T. Onnellinen isoäiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko totuuden kertominen uhriutumista?
Ex-mieheni oli hyvin vaikea ihminen. Nykyinen kumppanini tietää tämän, mutta se siitä. Ei meidän tarvitse tuota ihmistä enempää miettiä. Sen verran piti kuitenkin nykyistä varoittaa, että joitakin traumoja tuo suhde jätti. Saatan säikkyä esimerkiksi huutavia, vihaisia ja humalaisia ihmisiä. No nykyinen kumppanini ei huuda eikä ole humalassakaan, joten ei tuo suhde meidän suhteeseen vaikuta. En päättänyt jäädä uhriksi vaan jatkaa elämää.
"Ei, mutta olen itse asunut Aasiassa neljä vuotta parissa eri maassa, olen tehnyt töitä aasialaisten kanssa ja näin tunnen ihmistyyppejä ja kulttuuria oikein hyvin. Ymmärrän oikein hyvin, että mieheen vetoaa aina ystävällinen ja pehmeä sekä myötäilevä nainen, joka on koko ajan palvelualtis. Ihmettelin usein, miten heidän oma persoonsa onnistutaan hävittämään."
Et sinä selvästikään tunne aasialaisten naisten luonteenpiirteitä. Tuskin olet nähnyt maailmaakaan naapurikylää lukuunottamatta.