Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 h 15 min päiväunilla ollut vauva

Vierailija
30.10.2025 |

Ei tutkintaa?

Kertokaahan, kuinka tavallista on tuon ikäisen 3:n tunnin päiväunet tarkistamatta..?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole aika tavattoman pitkä päikkäripätkä?

Vierailija
2/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo tutkittu ja perusteellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo tutkittu ja perusteellisesti.

Siksi tämä haiseekin; kuka jättää vauvan yli kolmeksi (!) tunniksi nukkumaan ilman tarkistusta? Onko tällainen tavallistakin, että nukkukoon vaikka viiteen saakka, saapahan omaa aikaa.?

Vierailija
4/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mammat, etkö kävisi katsomassa vauvaa kolmeen tuntiin?

Vierailija
5/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä käy katsomassa ainakaan. Joskus saatoin unohtaakin, että lapsi on rattaissa ulkona :D

Vierailija
6/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole aika tavattoman pitkä päikkäripätkä?

Ihmekös eivät nuku öisin...

Vierailija
7/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä ikäinen vauva.  Kyllä alle puolivuotias minulla ainakin on kolmen tunnin unet ottanut, kun on kahdet lopettanut. 

En tarkistanut, terveet vauvat. Miksi olisin?

Äidin hysteria ja ylihuolehtivuus on tosi vahingollista lapselle. Niin nìitä kiusattuja inceleitä kasvatetaan.

Vierailija
8/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on ottanut pitkiä päikkäreitä eikä sen takia asiaa ole ihmetelty. 

Vierailija
9/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi nukkui vauvana hyvinkin kolmen tunnin päiväunia, pidempäänkin. En käynyt välillä tarkistelemassa.

Vierailija
10/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kun uutisissa kerrotaan että kuolinsyy oli joku mystinen sairaus. Mutta todella, todella ihmettelen ettei pikkuvauvan vointia käydä tarkistamassa pitkien päiväunien aikana. Oman lapseni tilanteen kävin aina katsomassa useamman kerran unien aikana.Järkyttävää ajatella että vauva laitetaan ylipäänsä päiväkotiin, ja siellä sitten jätetään pitkäksi ajaksi yksin ulos. Voi suru ja murhe, hyvää matkaa pienelle <3

Jos minä saisin päättää niin säätäisin lain että lapsen on osattava kävellä omilla jaloilla ennenkuin hänet otetaan hoitoon päiväkotiin.

Vierailija
11/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali rytmi mun yhdeksän kuukauden ikäisellä. Nukkuu yhdestä neljään. Yöllä noin yhdeksästä kahdeksaan.

Ihan tavallista ja turha siinä on ravata häiritsemässä.  Taidatte olla lapsettomia? Ihme päivittelyä. 

Vierailija
12/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan annettu vauvalle unilääkettä että äiti pystyi rauhassa kännykkää räpläämään?

Vierailija
13/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vaunuissa tai rattaissa parvekkeella nukkuvaa lasta olen käynyt katsomassa ainakin puolen tunnin välein.

Vierailija
14/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt sadoista tuhansista vauvoista yksi sattuu päiväunilla päiväkodissa kuolemaan,  niin ei se tee minusta hermoheikkoa kyttääjää. 

Sitä paitsi kuolinsyy oli jokin diagsoimaton sairaus. Ei siinä olisi auttanut mitkään  tarkkailut. 

Vierailija
15/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti olikin, että kolmeen tuntiin (se on melkein puolikas työvuoro) ei käyty edes KATSOMASSA lasta. Hui hel vettti.

Vierailija
16/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli itkuhälytin ja silti kävin välillä katsomassa. 

Vierailija
17/17 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa tietysti pitäisi käydä tarkistamassa nukkuvan pikkulapsen tilanne tarpeeksi usein, vähintään 30- 45 min välein. Musta 45 min alkaa olla ihan maksimi.

Kotona oman lapsen tuntee niin väli voi olla pisempi, etkä ole vastuussa vieraasta vaan omastasi. Eri asia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä