Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos kiitos kiitos sinä mieheni exä joka petit ja jätit hänet toisen miehen takia!

Vierailija
10.01.2026 |

Sinun ansiostasi minulla on nyt täydellisesti koulutettu, kiltti ja hyväsydäminen mies, joka ei koskaan pettäisi minua ja arvostaa suhdettamme, minua ja perhettämme. 

Toivon että sinäkin olet onnellinen uudessa suhteessasi, vaikka olen ymmärtänyt että näin ei ole. Olet huomannut uudessa kumppanissasi yllättäen aivan samoja ongelmie kuin exässäsi näit. Kas kun ne ongelmat eivät koskaan olleet vain hänessä, vaan siinä mitä sinä suhteeseen tuot. Kun olet hurjan kriittinen, negatiivinen ja uhriutuva, kanssasi sulkeutuu ja vetäytyy paraskin tyyppi, ja pyrkii vain selviytymään päivästä toiseen. Toivon että opit ilmeisemaan omia tunteitasi paremmin kuin passiivis-agressiivisesti tai natkuttamalla asioista marttyyrinä. Tiedän mistä puhun, koska ennen tätä suhdetta, minä olin omalle exälleni sellainen. Näin vain kaiken mitä hän jätti tekemättä ja koin sen henkilökohtaisena loukkauksena itseäni kohtaan. Nyt osaan arvostaa nykyistä miestäni, mutta se vaati ensin pitkän ajan yksin ja itsetutkiskelua, ehkä myös hieman terapiaa. Tsemppiä elämääsi. 

Nään että kun kohtaamme, se on sinulle yhä vaikea pala, vuosien jälkeenkin. Nähdä exälläsi uusi puoliso, vaikka itse lähdit. Itse olit häneen tyytymätön. Ymmärrän sen että teillä on yhteinen historia ja arvostan sitä. Olen siitä ihan oikeasti vilpittömästi kiitollinen, sillä nään kaiken vaivan mitä olet nähnyt. Sinä et erityisemmin pidä minusta, eikä sinun tarvitsekaan. Toivon vaan että ymmärrät että minä en vihaa sinua, en halua loukata sinua tai aiheuttaa muuten pahaa mieltä sillä että olen olemassa, ja kuulun nyt lapsesi perheeseen. Enkä ole lähdössä mihinkään. Sillä toisin kuin sinä, minä arvostan miestä sellaisena kuin hän on. Toivoisin että sinäkin muistaisit enemmän sen kuinka et halunnut häntä, et arvostanut ja hän sai sinusta vain huonoimmat piirteesi esiin. Toivoisin että olisit onnellisempi uudessa suhteessasi, etkä niin rikki kuin tunnut olevan. Kaikkea hyvää sinulle. 

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta ja palstasta opittua: 

Nainen saa ottaa kreditit siitä että on opettanut miehen huomioimaan naista parisuhteessa, korjaamaan omat jälkensä sekä osallistumaan kotitöihin. 

Mies sen sijaan ei saa muuttua paremmaksi kuin on edellisessä suhteessa ollut koska sitten hän on koira tai lemmikkieläin eikä mies. 

Ja uusi nainen ei saa toistaa palstamamman omaa narratiivia siitä että mies on hyvin koulutettu edes leikillään, koska miesten täytyy joko olla syntyneet täydellisinä tai sitten he ovat se sika mikä täytyy jättää! 

Tämä on hyvä pointti. Itse ainakin jätettynä ja petettynä olen miettinyt kovasti, mikä on oma osuuteni siihen, että suhde meni pieleen. Mihin pitää kiinnittää enemmän huomiota parin valinnassa vastaisuudessa ja muutenkin tulevassa suhteessa. Yleensä se petetty ja jätetty joutuu pakostakin miettimään

Se, että joku pettää, ei kerro mitään siitä millainen petetty on, vaan ainoastaan siitä millainen pettäjä on.

Eikä se pettäjä ja jättäjäkään porhalla huoletonna eteenpäin, vaan rämpii surullisena ja lisäksi syyllisyyttä tuntien.

Vierailija
142/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman kalskahtaa korvaan "joka ei koskaan". Ei kannata sanoa noin. Huomisesta ei koskaan tiedä.

Hetkessä eläjissä on monia läheisriippuvaisia sarjapettäjiä,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät työstä asioita eivätkä halua kehittyä. Siis ei tietenkään kaikki miehet mutta se on melko yleistä. Exäni on ikuinen uhri, on sählännyt ja säätänyt, ollut uskoton jne. On nyt naimisissa kolmatta kertaa ja voin juuri kuvitella mitä kaikkea hän on minusta puhunut koska nyksä ei ole kovin ystävällinen minua kohtaan. Kun tapasimme exäni kanssa hän kertoi miten ilkeä ja kauhea hänet jättänyt vaimo oli ollut. Ja minä typerä uskoin kaiken.... Minun nyksäni on asiallisissa väleissä ex-vaimonsa kanssa ja on useasti kertonut omista mokistaan jne edellisen avioliiton aikana. Hän on ottanut vastuun omasta käytöksestään ja oppinut paljon. 

Vierailija
144/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverimiehen vaimo alkoi käydä baareissa 2 kertaa viikossa ja lopulta jätti miehen. Olivat siis normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, ei alkoholiongelmia. 

Naisen uusi osoittautui sekopäisen mustasukkaiseksi ja pahoinpiteli. 

Kahjo nainen kun jätti kiltin nallekarhumaisen miehensä. Olivat olleet naimisissa 18-vuotiaista asti.  Jätti jopa 3 lastaan. Halusi vapautta, mutta saikin pahoinpitelevät uuden miehen. Nainen ei juuri edes "muistanut" , että hänellä oli ne lapset. Tosin mulla on vaan tämä miehen kertomus. Tapasin naisen kerran. Oli älyttömän laitettu ja flirttaili valtavasti työpaikkansa asiakkaille.  Siis miehille. Hänellä oli oma yritys. Oli kieltänyt miestään käymästä siellä, kun se kuulemma karkottaa asiakkaita. Siis höh!

En tiedä,miten homma jatkui, kun vaihdoin työpaikkaa. 

Vierailija
145/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät työstä asioita eivätkä halua kehittyä. Siis ei tietenkään kaikki miehet mutta se on melko yleistä. Exäni on ikuinen uhri, on sählännyt ja säätänyt, ollut uskoton jne. On nyt naimisissa kolmatta kertaa ja voin juuri kuvitella mitä kaikkea hän on minusta puhunut koska nyksä ei ole kovin ystävällinen minua kohtaan. Kun tapasimme exäni kanssa hän kertoi miten ilkeä ja kauhea hänet jättänyt vaimo oli ollut. Ja minä typerä uskoin kaiken.... Minun nyksäni on asiallisissa väleissä ex-vaimonsa kanssa ja on useasti kertonut omista mokistaan jne edellisen avioliiton aikana. Hän on ottanut vastuun omasta käytöksestään ja oppinut paljon. 

Ne opit pitäisi saada avioliiton aikana. Suhdetta voi kehittää. 

Vierailija
146/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhdetta VOI kehittää ja aina voi yrittää parhaansa. Mutta useasti ihminen on sokea mitä tulee ns. "omaksi osuudeksi" suhteessa. Miehet JA naiset. 

Vierailija
147/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne opit pitäisi saada avioliiton aikana. Suhdetta voi kehittää. 

- hetkonen jos opit saa entisen avioliiton aikana, ja niiden avulla on seuraavassa suhteessa hyvin koulutettu mies, niin eikö silloin kaikki ole saaneet sitä mitä halusivat? Ex pääsi eroon miehestä joka ei riittänyt, mutta tämä kuitenkin on nyt parempi ihminen seuraavassa suhteessa sen ansiosta? 

Minkä takia uuden puolison pitäisi aina vaan saada jotain paskaa mikä ei muille kelvannut. Kun taas jättäjä saa muka aina vain paremman vaihtamalla? 

Vierailija
148/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverimiehen vaimo alkoi käydä baareissa 2 kertaa viikossa ja lopulta jätti miehen. Olivat siis normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, ei alkoholiongelmia. 

Kahjo nainen kun jätti kiltin nallekarhumaisen miehensä. Olivat olleet naimisissa 18-vuotiaista asti.  Jätti jopa 3 lastaan. Halusi vapautta, mutta saikin pahoinpitelevät uuden miehen. Nainen ei juuri edes "muistanut" , että hänellä oli ne lapset. Tosin mulla on vaan tämä miehen kertomus. Tapasin naisen kerran. Oli älyttömän laitettu ja flirttaili valtavasti työpaikkansa asiakkaille.  Siis miehille. Hänellä oli oma yritys. Oli kieltänyt miestään käymästä siellä, kun se kuulemma karkottaa asiakkaita. Siis höh!

Pettäjät puhuvat aina vapaudesta sekä itsensä ja seksuaalisuutensa uudelleen löytämisestä pettämisellään.

Päätyäkseen pettämisen kautta mustasukkaiseen ja ahdistavaan riippuvuussuhteeseen jossa väkivaltaa.

Karma.

Vierailija
149/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällainen jotenkin yleistä, että ajatellaan exiä ja niiden nykyisiä puolisoita näinkin paljon ja tunteella kuin aloittaja? 

Vierailija
150/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tällainen jotenkin yleistä, että ajatellaan exiä ja niiden nykyisiä puolisoita näinkin paljon ja tunteella kuin aloittaja? 

Mitä itsellesi tuntemattomien suhteet kuuluvat sinulle millään tavalla?

Vierailija
151/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla että pettäjä idiootti mokasi asiansa, ja  kiva mies ja ap löysivät toisensa 😍

Vierailija
152/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kuulkaas semmoinenkin juttu, että vaikka mies olisi kuinka "täydellinen" paperilla, niin kaikki ihmiset eivät vaan sovi yhteen. Henkilökemiat, mistä kukin viehättyy ja rakastuminen vaaditaan. Yhdelle hyvä kumppani voi olla toiselle täysi painajainen. 

Vierailija
153/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava kuulla että pettäjä idiootti mokasi asiansa, ja  kiva mies ja ap löysivät toisensa 😍

Ah, kuinka kauniin raikas olikaan apn avaus.

Vierailija
154/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kuulkaas semmoinenkin juttu, että vaikka mies olisi kuinka "täydellinen" paperilla, niin kaikki ihmiset eivät vaan sovi yhteen. Henkilökemiat, mistä kukin viehättyy ja rakastuminen vaaditaan. Yhdelle hyvä kumppani voi olla toiselle täysi painajainen. 

meneekö ihmiset muka naimisiin sellaisen kanssa, jonka kanssa ei sovi yhteen? Sitä varten on seurustelua, että tämä asia selvitetään.

Vierailija
155/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä nyt todellakin on vain sen toisen osapuolen totuus. 

En ole ollenkaan niin varma, että nainen unohti lapsensa, mutta ehkäpä mies joka ei ennen joutunut juurikaan lapsiaan huomioimaan, mutta eron myötä joutui ottamaan oman osan vastuustaan ja se sai miehen ajattelemaan, että vaimo ei enää "muista" lapsiaan.

Vierailija
156/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meneekö ihmiset muka naimisiin sellaisen kanssa, jonka kanssa ei sovi yhteen? Sitä varten on seurustelua, että tämä asia selvitetään.

Läheisriippuvainen sarjapettäjä menee aina aviolittoon vääristä syistä.

Vierailija
157/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä on ihmisiä jotka ei osaa olla yksin hetkeäkään. Kannattaa katsoa eronneita sillä silmällä että kuka on heti uudessa suhteessa ja kuka pysyttelee sinkkuna edes puoli vuotta ennen uusia kuvioita. On tervettä haluta olla yksin pitkän suhteen jälkeen, etenkin jos on tullut satutetuksi siinä. 

Meidän tapauksessa exän uusi puoliso oli jopa hämmästellyt yhteisille lapsille että miten se teidän äiti ei löydä ketään? 

Ööö. No koska en vielä jaksa yhtään mitään. 

Vierailija
158/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä on ihmisiä jotka ei osaa olla yksin hetkeäkään. Kannattaa katsoa eronneita sillä silmällä että kuka on heti uudessa suhteessa ja kuka pysyttelee sinkkuna edes puoli vuotta ennen uusia kuvioita. On tervettä haluta olla yksin pitkän suhteen jälkeen, etenkin jos on tullut satutetuksi siinä. 

Meidän tapauksessa exän uusi puoliso oli jopa hämmästellyt yhteisille lapsille että miten se teidän äiti ei löydä ketään? 

Ööö. No koska en vielä jaksa yhtään mitään. 

Olen kuullut useamman naisen sanovan juuri noin: ei ikinä miestä...Noh, kyllä aika parantaa haavat. Mutta siihen saattaa mennä yllättävän pitkä aika..

Vierailija
159/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäisin leskeksi tai eroaisin, en välttämättä enää hakeutuisi lainkaan parisuhteeseen. Jos minulla ei olisi lapsia, en varmaan edes yrittäisi myöskään pysyä työelämässä, vaan myisin koko omaisuuden pois ja muuttaisin johonkin erakkomökkiin kauas ihmisistä. 😂 

Nyt kuitenkin joudun vielä sopeutumaan yhteiskunnan odotuksiin kun kerran on hyvä parisuhde, työ ja huollettavat.

Vierailija
160/160 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse ainakin jätettynä ja petettynä olen miettinyt kovasti, mikä on oma osuuteni siihen, että suhde meni pieleen. Mihin pitää kiinnittää enemmän huomiota parin valinnassa vastaisuudessa ja muutenkin tulevassa suhteessa. Yleensä se petetty ja jätetty joutuu pakostakin miettimään ja kehittämään itseään, koska hänellä ei ole uusi suhde odottamassa, toisin kuin pettäjällä. "

Ei tuo mikään automaatio ole, vaan vaatii kuitenkin se kyvyn nähdä ne viat itsessään + lähteä niitä työstämään.

Itse lopetin edellisen suhteen, koska toisella vain kierrokset kasvoi exänsä haukkumisessa. Joskus kun nätisti muotoillen yritin kysellä, että oliko kaikki suhteen ongelmat vain tämän exän syytä, niin näin toki juuri oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän