Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatelkaapa nyt oikein järjen kanssa. Miksi sinun elämääsi kuuluu tukea verovaroista?

Vierailija
07.01.2026 |

Varsinkin, kun valtio ottaa velkaa, että voisi nuo tuet maksaa sinulle.

Kiihkotonta ja älykästä debattia pyydän. Vastaan mielelläni esiin nouseviin asiallisiin kysymyksiin ja ajatuksenjuoksuihin. 

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut melkein 40 vuotta veroja ja ylläpitänyt hyvinvointivaltiota. On valtion asia hoitaa omaa talouttaan joten en ole vastuussa valtion toimista. 

Vierailija
22/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoitko koulusi itse? Entä poliisilaitos ja terveydenhuolto, kai käytät yksityisiä? Entä eläke, eläkkeet muodostavat noin 40 % kaikista sosiaalimenoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kirjoitustaito on sitä luokkaa että on vaikeasti kehitysvammainen. 

Me muut kyllä ymmärrettiin pyyntö asiallisesta kielestä. 

Vierailija
24/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niin monet täällä äänestävät sosialisteja niin vastaus on että muilla on kollektiivinen vastuu antaa omastaan mutta heillä on itsellä on vastuu vain ottaa muilta jotka ovat fasisteja.

Vierailija
25/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sairaala ja lääkemaksut koulutukset ja muut tällaiset ei helpota kuin ainoastaan kaikkien elämää täällä suomessa. Myöskin kun verorahoja käytetään oikein ihmisistä ei tule liian epätoivoisia kun on kuiten ruokaa, vaatteet ja katto pään päällä. Epätoivoiset ihmiset tekee epätoivoisia tekoja ja silloin rikollisuus lisääntyy. Hankalin on löytää oikea raja missä se menee että näin ei ala käymään.

Vierailija
26/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut 15 vuotta työttömyysmaksuja ja kassamaksuja. Tottakai minulle kuuluu työttömyystuki nyt, kun sain yt:ssä kenkää. 

Samaa täällä ja aion käyttää sen loppuun 🤗

Vierailija
27/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi SINUN elämääsi on tuettu verovaroista? Äidillesi on maksettu sinusta lapsilisiä 17 ensimmäistä elinvuottasi. Olet käynyt maksuttoman peruskoulun. Älä nyt vain väitä ettet ole koskaan sairastunut etkä tarvinnut hammashoitoa. Sinullakaan ei ole lapsia. Et käytä kotikuntasi infraa. Leijut kokonaan yhteiskunnan ulkopuolella. Hieno homma.

Noinhan ne persut ajattelee. Sitten Purra saksii  julkista taloutta pois niin paljon kuin mahdollista.

Vaikka pohjoismainen hyvinvointivaltio on yleisesti tunnustettu kaikkien aikojen parhaaksi yhteiskuntamuodoksi.

Vierailija
28/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on yhteiskunnan tehtävä, koska se estää ihmisiä luisumasta rikollisuuteen silloin kun muuta toimeentuloa ei ole säilyttäen näin edes jonkinlaisen yhteiskuntarauhan ja koska sinäkin ap olet saanut siitä osasi mm. tieverkoston ja koulutuksen muodossa.

Oliko muuta?

Vierailija
29/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska olen syntynyt maahan jossa työpaikkoja ei luoda verovaroilla. Näin ollen minulla ei ole oikeus tehdä töitäkään.

Vierailija
30/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, ap ei pysty vastaamaan kysymyksiin käyttääkö itse terveydenhuoltoa, onko saanut lapsilisiä, onko käynyt kouluja, onko koskaan syönyt lääkkeitä, ajeleeko yleisillä teillä... Ei tainnut aloitus ollakaan niin nokkela kuin kuvitteli. 

Vierailija
31/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus laskenut että olen saanut tukia 320000 euroa. Siitä on 5 vuotta eli olen saanut jo 400000 euroa.

Vierailija
32/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun kaikki muutkin nostavat lapsilisiä, kuluttavat teitä ja käyttävät kirjastoa, niin siksi minäkin.

Vierailija
33/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen lapsi syö koulussa ilmaiseksi ja näin perhe nauttii verovaroin tuetusta elämästä.

Vierailija
34/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kysymys. Sehän lähinnä on yhteiskunnan idea, että verovaroilla tuetaan tavalla tai toisella jokaisen elämää. Jonkun kohdalla se tarkoittaa sosiaalitukia, jonkun muun kohdalla muita asioita. Mutta koen kyllä, että sosiaalitukien maksaminen hyödyttää minuakin, joka en niitä saa, koska yhteiskunta on vakaampi ja turvallisempi, ei tarvitse pelätä ryöstöjä ja varkauksia, omaa rahaa ei mene massiivisiin kodin turvajärjestelmiin saati suojelurahoihin jengipomoille, jne. Ja toisaalta voi käyttää rahaa perheen kanssa matkustamiseen, lasten harrastuksiin, jne, voi käydä teatterissa ja ostaa kirjoja, kun ei tarvitse miettiä, että joka sentti on säästettävä pahan päivän varalle. Kun ei tiedä, kenen kohdalle osuu sairaus tai muu epäonni. Jos sellaisena hetkenä on sosiaaliturva olemassa, se tuo huolettomuutta myös niihin hetkiin, kun itsellä on hyvä tilanne. 

Vierailija
35/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämällä on oikeus elää ja kaikki muut selviytymistavat on kielletty, paitsi orjailu. Et voi mennä metsään ja rakentaa maakuoppaa, sillä kyseessä on jonkun omistama maa. Kun valtiovalta ottaa näin kaiken luonnollisen haltuunsa, sille jää luonnollinen velvollisuus huolehtia vastuullisesti luonnollisista olennoista, joilta se vie elinmahdollisuudet. 

Valtion orjana palkka on pieni, mutta myös velvollisuudet ovat pienet: pelkät kansalaisvelvollisuudet. 

Vierailija
36/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, ap ei pysty vastaamaan kysymyksiin käyttääkö itse terveydenhuoltoa, onko saanut lapsilisiä, onko käynyt kouluja, onko koskaan syönyt lääkkeitä, ajeleeko yleisillä teillä... Ei tainnut aloitus ollakaan niin nokkela kuin kuvitteli. 

Aloitus oli joko trollaus tai sitten joku ylimielinen kokoomuslainen, joka haluaa elää Suomessakin Ameriikan malliin, mutta ei uskalla keskustella, kun joku voi sanoa jopa vastaan.

Vierailija
37/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en kykene töihin.

Vierailija
38/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen sen arvoinen

Oletko?

Vierailija
39/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin myöntää aivan suoraan, etten töitä tee koska yhteiskunta huolehtii minusta muutenkin. Miksi tekisin töitä, kun pärjään ilmankin ihan hyvin? 

Vierailija
40/103 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on työpaikat työhalukkaille?