Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työharjoittelija söi jääkaapissa olleet evääni. Miten tällaiset tilanteet kannattaa hoitaa?

Vierailija
05.01.2026 |

Tarvitsen nyt vertaistukea. Olin tänään töissä normaalisti, ja kun menin lounastauolla jääkaapille eväsrasiani oli kadonnut. Katsoin ympärilleni, ja huomasin rasian olevan tyhjänä tiskipöydän reunalla.

Kyselyn jälkeen selvisi, että toisen osaston työharjoittelija (jaamme taukotilan) oli luullut sen olevan yhteistä ruokaa. Kyseessä ei ollut mikään yksittäinen näkkileipä vaan ihan oikea lämmin ruoka, jonka olin tehnyt edellisenä iltana.

Työharjoittelija ei edes pahoitellut, totesi vain että oli nälkä, ja purjehti pois. Seisoin pöllämystyneenä siinä suu auki. Tulin nopeasti päätökseen, että selvitetään tämä suoraan esimiestemme tai vaikka hr:n kanssa - jos menen itse tätä harjoittelijaa sättimään, niin hän ei välttämättä tajua tehneensä väärin (olen vain tiukkis Karen ym., jos alan nälkäkiukussa huutamaan). En tunne häntä, enkä saanut siinä kymmenen sekunnin vuorovaikutuksen aikana kiinni onko hän vaikka lievästi kehityvammainen.

Siis onko tämä teidänkin mielestänne täysin ennenkuulumatonta käytöstä? Vai onko jossain jotenkin normaalia, että syödään muiden eväitä ja kohautetaan olkia? 

Miten te muut olisitte reagoineet?

Kommentit (202)

Vierailija
181/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat niihin eväsrasioihisi selkeästi näkyvälle paikalle nimesi. Ei se sen vaikeampaa ole. Ja turha esimiehelle kannella. Selvitätte asian kahden kesken, kuten sivistyneet ihmiset. Aikuisuus edellä työelämässä.

Aivan, todella aikuismaisestihan toinenkin osapuoli käyttäytyi, kun söi toisen ruoat eikä edes pahoitellut saati tarjoutunut korvaamaan mitenkään. Ei semmoisen kanssa pysty mitään aikuisten keskusteluja käymään.

Vierailija
182/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi luulla, että jääkaapissa rasiassa oleva ruoka on yhteistä ruokaa? Kenen oli ajatellut siellä kokkailevan ja laittaneen ruoan rasiaan? Ihan käsittämätön selitys. 

Selvää uhmaa ja rajattomuutta. Juuri heitä, joiden kasvatus on sellaista, että mitään ei ole koskaan kielletty. Tekevät mitä huvittaa. 

No kun äiti sanoi että olen oikeutettu saamaan jääkaapista mitä haluan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö taas. Uskooko porukka oikeasti taas tämänkin?🙄😅

Totuus on tarua ihmeellisempää. Mene melkein mihin tahansa julkisen puolen sote-alan kahvihuoneeseen vaikka viikoksi seuraamaan meininkiä, niin et saa unta enää öisin. 

Vierailija
184/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi luulla, että jääkaapissa rasiassa oleva ruoka on yhteistä ruokaa? Kenen oli ajatellut siellä kokkailevan ja laittaneen ruoan rasiaan? Ihan käsittämätön selitys. 

Selvää uhmaa ja rajattomuutta. Juuri heitä, joiden kasvatus on sellaista, että mitään ei ole koskaan kielletty. Tekevät mitä huvittaa. 

Tai pikemminkin että äiti ei koskaan sanonut, että en ole oikeutettu kaikkeen mitä satun haluamaan. Se ei-sana on monelle täysin tuntematon ja nyt nämä hyypiöt näemmä siirtyvät työelämään. Täytyy vakavasti harkita yksityisyrittäjyyttä.

Vierailija
185/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan arkea, kun työskentelin vanhainkodissa. Sinne otettiin töihin ne pahjanpohjimmaisetkin, joiden ei pitäisi olla normaalin väestön kanssa tekemisissä, pahoittelut vaan. He söivät jääkaapin tyhjäksi ollessaan ensimmäisiä porrastetuilla lounastauoilla ja hihittelivät vaan että hups, miten niin jääkaapista ei saa syödä, niinhän mä teen kotonakin. Osa teki näin ilkeyttään, osa vaikutti olevan oikeasti lievästi kehitysvammaisia.

Oli pakko tehdä niin, että otin lounaaksi vain lämpimässä säilyvää ruokaa, ja pidin sitä pukukaapissa lukkojen takana piilossa.

Vierailija
186/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ihan arkea, kun työskentelin vanhainkodissa. Sinne otettiin töihin ne pahjanpohjimmaisetkin, joiden ei pitäisi olla normaalin väestön kanssa tekemisissä, pahoittelut vaan. He söivät jääkaapin tyhjäksi ollessaan ensimmäisiä porrastetuilla lounastauoilla ja hihittelivät vaan että hups, miten niin jääkaapista ei saa syödä, niinhän mä teen kotonakin. Osa teki näin ilkeyttään, osa vaikutti olevan oikeasti lievästi kehitysvammaisia.

Oli pakko tehdä niin, että otin lounaaksi vain lämpimässä säilyvää ruokaa, ja pidin sitä pukukaapissa lukkojen takana piilossa.

Matalapalkatun alan ihanuuksia. Ei tapahtuisi miesvaltaisella alalla.

Vierailija
187/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä firmassa kerran olin työstänyt yhtä huonekalua viikkoja. Entisöin sitä ja työharjoittelija oli lyönyt kirveellä siitä läpi joten  se hajosi tietenkin. Se ei halunnut korvata sitä joten vein asian käräjille joka tuomitsi harjoittelijan 2200 euron korvauksiin.

Vierailija
188/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen on toimittu näiden kanssa että tehdään siitä normi ruuasta ansa eli sen sekaan sekoitetaan levolacia tai muuta ulostuslääkettä runsas määrä. Kun jälleen kerran tyhjä evasrasia odottaa taukohuoneen pöydällä, katsotaan kellosta milloin eväsroisto muuttaa vessaan. 

Tyhminkin varas lopettaa tämän jälkeen toisten eväiden syömisen.

Vierailija
189/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYSY KUKA ON SYÖNYT SEN MUN KISSALLE TARKOITETUN HIIRIMUHENNOKSEN

Vierailija
190/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä jääkaapin ovessa lappu, jossa kerrotaan, että äitisi ei ole täällä töissä, niinpä älä jätä vanhoja ruokiasi jääkaappiin.

Vierailija
191/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matalapalkatun alan ihanuuksia. Ei tapahtuisi miesvaltaisella alalla.

Miesvaltaisella alalla unohtuu eväät jääkaappiin ja otetaan muiden maidot kahvimaidoiksi. 

Vierailija
192/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen asia pitää tehdä julkiseksi ja nolata syyllinen. Vähintään pitäisi korvata tuo ruoka ja siten sopia asia. Käytännössä harjoittelija teki sellaisen mokan että töitä ei tuosta paikasta tule löytymään jatkossa. 

Vierailija
193/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä firmassa kerran olin työstänyt yhtä huonekalua viikkoja. Entisöin sitä ja työharjoittelija oli lyönyt kirveellä siitä läpi joten  se hajosi tietenkin. Se ei halunnut korvata sitä joten vein asian käräjille joka tuomitsi harjoittelijan 2200 euron korvauksiin.

Minä olisin lyönyt kirveellä kyseistä idioottia päähän. 

Vierailija
194/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita esihenkilölle. Tee rikosilmoitus. Tee julkinen postaus someen, jossa kerrot tekijän koko nimen ja näin pidät huolen ettei kukaan palkkaa tuollaista rottaa vahingossa.

Vierailija
195/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita esihenkilölle. Tee rikosilmoitus. Tee julkinen postaus someen, jossa kerrot tekijän koko nimen ja näin pidät huolen ettei kukaan palkkaa tuollaista rottaa vahingossa.

Todella wt postaus. Ja pitäisikö ottaa kunnianloukkaustuomio ihmisen haukkumisesta yhden varastetun lounaan takia? Ehkä wt piireissä tätä tehdään.

Vierailija
196/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan takavuosina kerrotun seuraavaa: erään kaverin autosta joka oli parkkipaikan pimeimmässä reunassa vietiin bensat useamman kerran. Kaveri teki jekun siten että purki bensakorkin, laittoi sen reunoille monta partakoneen terää ihan pikkuisen ylettyen ulkoreunojen yli, kokosi korkin ja laittoi sen paikoilleen. Ajatus että kun rosvo avaa tiukkaa korkkia niin leikkaa sormensa rikki......

Kun sitten meni eräänä päivänä autolleen huomasi että kuskin oven läpi oli lyöty rautakanki jossa roikkui pahvilappu tekstillä "kyllä olet v-mainen jätkä"!

Vierailija
197/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Olen syönyt jääkaapin yleisiä eväitä jokaisessa harjoittelussa 2 vuoden ajan. Kukaan ei ole koskaan sanonut mitään. Luulin olevan normaali nyyttikulttuuri taukohuoneissa

Vierailija
198/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chiliketsuppia seuraavaan annokseen.

Vierailija
199/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö taas. Uskooko porukka oikeasti taas tämänkin?🙄😅

Totuus on tarua ihmeellisempää. Mene melkein mihin tahansa julkisen puolen sote-alan kahvihuoneeseen vaikka viikoksi seuraamaan meininkiä, niin et saa unta enää öisin. 

Kyllä, tapahtuu yllättävän monessa työpaikassa. Vaikka olisi nimikin eväslaatikon kannessa.

Vierailija
200/202 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa näkyy feminisaation yhteiskuntaa tuhoava vaikutus. Harjoittelijan varkaus pyritään selittämään inhimillisenä erehdyksenä, kostona työnanatajalle jne., koska harjoittelijalle ei saa tulla paha mieli, vaan harjoittelijan toimia on ymmärrettävä ja hänen tekonsa inhimillistettävä ihan jo senkin vuoksi, että kaikilla ihmisillä on ihmisoikeudet ja kaikki ansaitsevat tasa-arvoisen ja oikeudenmukaisen kohtelun.

Kun ollaan heitetty kaikki kristilliset arvot niin ihmiset on mitä on tänä päivänä, ei paina omatunto, ei moraali, oikeutetaan omat teot pahalla on olla, mulla on oikeus, koska ne muutkin yms yms. 

Osuit naulan kantaan, ystävä kallis.