Työharjoittelija söi jääkaapissa olleet evääni. Miten tällaiset tilanteet kannattaa hoitaa?
Tarvitsen nyt vertaistukea. Olin tänään töissä normaalisti, ja kun menin lounastauolla jääkaapille eväsrasiani oli kadonnut. Katsoin ympärilleni, ja huomasin rasian olevan tyhjänä tiskipöydän reunalla.
Kyselyn jälkeen selvisi, että toisen osaston työharjoittelija (jaamme taukotilan) oli luullut sen olevan yhteistä ruokaa. Kyseessä ei ollut mikään yksittäinen näkkileipä vaan ihan oikea lämmin ruoka, jonka olin tehnyt edellisenä iltana.
Työharjoittelija ei edes pahoitellut, totesi vain että oli nälkä, ja purjehti pois. Seisoin pöllämystyneenä siinä suu auki. Tulin nopeasti päätökseen, että selvitetään tämä suoraan esimiestemme tai vaikka hr:n kanssa - jos menen itse tätä harjoittelijaa sättimään, niin hän ei välttämättä tajua tehneensä väärin (olen vain tiukkis Karen ym., jos alan nälkäkiukussa huutamaan). En tunne häntä, enkä saanut siinä kymmenen sekunnin vuorovaikutuksen aikana kiinni onko hän vaikka lievästi kehityvammainen.
Siis onko tämä teidänkin mielestänne täysin ennenkuulumatonta käytöstä? Vai onko jossain jotenkin normaalia, että syödään muiden eväitä ja kohautetaan olkia?
Miten te muut olisitte reagoineet?
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Chiliketsuppia seuraavaan annokseen.
Kunhan on hidasvaikutteista chiliä eikä äkkitulista. Ehtii saada paremman makunautinnon ennen kuin huomaa.
Meillä tollanen luokitellaan varastamiseksi, mistä saa potkut ja tehdään ilmoitus. Ilmeisesti koskee myös itsetehtyä ruokaa. En tiedä onko kukaan jäänyt kiinni ja onko tää meidän työpaikalla yleistä.