Oon kade sille joka voitti sen 74 miljoonaa
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Siinä on pankinjohtaja muikeana kun asiakkaan tilille pamahtaa tuollainen määrä pääomaa hassattavaksi pankin toivomiin sijoituskohteisiin.
Pankit elävät lainaamalla meidän rahaa edelleen toisille pankeille ja laina-asiakkaille.
Mutta toki, jos viisaasti sijoittaa tuon potin, tuotolla elää itse ja jälkipolvet ihan kivasti. Mutta ei laiskuudesta juokseva raha välttämättä ole ihmiselle hyväksi. Katsokaa Nallea ja muita kokoomuslaisia. Eihän niillä toimi edes aivot kun ei tarvitse.
Mitä tapahtuu unelmille, kun ne kaikki voi toteuttaa? Ne katoavat.
En tiennytkään että pankit voi lainata miljonäärien rahaa, aina oppii jotain uutta. Ei ihme siis että pankista oli jo innoissaan otettu voittajaan yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas meni jollekin jolla on duuni. En käsitä. Köyhät kuitenkin näihin veikkauksiin eniten rahaa tunkee, mutta aina voitto menee jollekin duunissa olevalle.
Köyhät eivät osaa rahaa käsitellä, pistävät sileäksi jo muutamassa vuodessa koko rahasumman.
Aika seppä saa olla että 74 miljoonaa saa vedettyä sileäksi muutamassa vuodessa.
Mediassa on ollut juttua perijästä, joka veti huomattavasti suuremman summan sileäksi, toki siihen meni kauemmin aikaa. Taitaa hänellä tosin jotakin olla jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös. Jotenkin ilmeisesti sen takia että osui Suomeen. Muiden maiden voittajille en ole ollut kade. Pikku voittoja olen kyllä saanut lähiaikoina ja pelaan sen verran kun olen valmis häviämään. Haaveulukin on kuitenkin mukavaa.
Mäkin olen kateellinen juuri sen takia kun voitto osui Suomeen, olisipa mennyt Saksaan.
Itse en aio lottokuponkeja ostella (osakkeita on verotusarvon perusteella n. 50k arvosta, niitä voisin ostaa lisää kun kykenen), mutta olipa kyse taloudesta, rahapeleistä tai vaikkapa NHL-pelaajien megaliksoista, niin minusta on mukava, jos ne isommat summat tulevat nimenomaan maanmiehille/-naisille. Osa niistä piristää yleensä paikallista taloutta ja ulkomaillakin isoja summia tienaavat investoivat yleensä kotimaahankin. Ja omalla kohdalla näin ajatusleikkinä, että jos tuollainen jättipotti jostakin tipahtaisi, niin siitä jo pieni murto-osa konservatiivisesti sijoitettuna takaisi itselle ja jälkikasvulle taloudellisesti turvatun tulevaisuuden, ja tämän lisäksi olisi kiva auttaa läheisiä. Silti jäisi vielä kymmeniä miljoonia sijoittaa mm. suomalaisiin startupeihin.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaikki voittaisivat lotossa niin ei kenenkään tarvitsisi raataa toisten ihmisten tarpeiden eteen.
Jos kaikki saisivat valtavan rahapotin, niin sen rahan arvo romahtaisi. Ollakseen rikas on oleellista, että itsellä on rahaa merkittävän paljon suhteessa muihin ihmisiin/keskiarvoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ei tuo onnea.
Kyllä tuo. Typerä suomalainen sanonta että ei muka tuo onnea.
Jos voittaja sairastuu vaikka syöpään tai johonkin muuhun sairauteen jatkossa niin on rahaa maksaa kalleimmat mahdolliset hoidot.
Totta, vaikka kaikkia tauteja ei voi hoitaa. Ja toisaalta, monet nykyajan sairauksista ovat myös elintasotauteja, sinänsä ironista. Meillä on historiallisen hyvä elintaso ja yhteiskunta, mutta myös aikaa laiskotella ja rahaa syödä itsemme sairaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton tuuri voittajalla kun Eurojackpottia pelataan 19 maassa ja vain yhdellä oli oikea rivi Suomessa ja sai koko potin.
Mahdollisia erilaisia riviyhdistelmiä on aivan käsittämätön määrä ja yhden rivin todennäköisyys olla se oikea on jotakin 1: 140 miljoonaa eli pyöreästi seitsemän miljardisosaa...Välillä voi mennä monta kierrosta, ettei kenelläkään Euroopassa ole oikeaa riviä. Matemaattisesti miettien todennäköisyys on aivan olematon.
Mitä ihmettä tavallinen ihminen tekee edes tuollaisella summalla. Monella menisi pää sekaisin.
Joku fiksu rikastunut sanoi joskus More money, more problems.
"Olen aikaisemmin ihmetellyt kun olen nähnyt aika varakkaidenkin pelaavan veikkauspelejä. Viedään kalliilla autolla kioskille monella sadalla nippu pelikuponkeja."
Eikös moni jää koukkuun pelaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ei tuo onnea.
Sanoo ihminen jolla ei ole rahahuolia. Kyllä muutama miljoona kummasti helpottaisi elämää.
Yhdellä miljoonalla elää 40 vuotta. Kahdella koko elämän. Olisihan se helpotus, kun ei tarvitsisi enää rahasta stressata.
Raha voi tuoda onnea myös toisin tavoin. Esimerkiksi minä haaveilen projekteista, joilla auttaa ja ilahduttaa ihmisiä.Kaikki on suhteellista, Helena Koivulla ei kestänyt vuottakaan ko. summan tuhlaaminen ja nyt itkee varattomuuttaan ja kerjää lisää rahaa.
Oliko tuo juttu niin, että hän ei tiennyt kyseessä olevan koko tulossa olevan rahan? (Olisi varmaan muuten kiristänyt vyötä)