Olen ikuisesti katkera synnytyssairaalalle
Eivät ottaneet edes kiireellisellä neuvolan lähetteellä ajoissa sisään vaan tönötin puoli tuntia aulassa päivystysjonossa. Ultrasta lähdettiin kiireellä hätäsektioon ja lapsi joutui hengityskoneeseen sekä saatiin jännittää jääkö lapsi eloon. Jäihän hän, mutta loppuiän vamman kanssa.
Nyt lapsi on taapero ja minulla alkaa mennä voimat ja elämänhalu. En tule mistään kysymään apua kun se johtaa vain johonkin palvelutarpeen arviointiin ja perhetyön tyyppiseen kyttäykseen johon viimeksikin päästiin kun haluttiin antaa "apua".
V***taa kun joka päivä on taistelua tuon vamman kanssa ja se voi vaikuttaa lapsen koko loppuikään valtavasti eikä voi tässä vaiheessa tietää saako lapsi normaalin elämän vai päätyykö laitokseen.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeäisit. Oletko koskaan nähnyt miten pahasti vammautuneita moni muu keskonen on? Olet todella etuoikeutettu ja nyt voit ottaa sen kultalusikan perseestäsi. Moni saa vakavia vammoja ja viettää kuukausia hengityskoneessa ja teholla ja jäävät pyörätuolipotilaiksi. Kuulovaivoja tulee meistä melkein kaikille viimeistään vanhana, osalla jo nuorempana. Nykytekniikka tekee kuulovammoista melko pieniä murheita. Sinulla ei mielestäni ole mitään oikeutta valittaa. Et ole mikään reppana, olet vain marttyyri.
Ei lapsi ollut keskonen vaan yliaikainen ja oli hyvin lähellä kuolla. Älä kommentoi jos et ymmärrä mistään mitään. Mene vaikka katsomaan jotain Huvila ja huussi-ohjelmaa.
ap
Niin on ollut moni muukin keskonen tai yliaikainen ja varmaan aika moni muukin
No lapsi ei osaa kävellä tai syödä itse enkä tiedä vielä oppiiko hän niitä asioita. Ei voida tietää sitä kuten ei yhtään mitään muutakaan vielä tässä vaiheessa. Samanikäisistä suurin osa oppii jo tässä iässä nämä asiat...En voi tietää oppiiko hän näitä asioita normaalisti... alatko pikku hiljaa käsittää? Haloo?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiireellinen lähete ja puoli tuntia tarvitsi vain odottaa, kuulostaa minun mielestäni oikein hoidetulta.
Hidastuneet sydänäänet vaatii kyllä akuuttia hoitamista. Kuulostaa sinusta oikein hoidetulta? Millähän mandaatilla täällä näkemyksiäsi jaat?
Ei pidä lukea tätä ketjua kun et siedä lainkaan muiden mielipiteitä ja näkemyksiä. Tämähän ei ole kuulonaleneman asiantuntijat-palsta.
Ap. Nykyaikana kuulolaitteita kehitetään jatkuvasti eikä lapsesi ole kuitenkaan täysin kuuro. On hyvin mahdollista, että ongelmaa voidaan korjata implantilla tai paremmilla kuulokojeilla. Puheterapiat ja toimintaterapiat on keksitty. Anteeksi, mutta minustakin vaikutat melko dramaattiselta.
Siskoni sai cp-vamman synnytyksessä aiheutuneesta hapenpuutteesta. Kukaan ei uhriutunut ja nykyään sisko on täysin normaali akateemisesti koulutettu veronmaksaja.
Minä synnyin keuhkot lytyssä ja sydänvikaisena eikä ole tarvetta syytellä sairaalaa.
Molemmat olimme aidosti hengenvaarassa ja minun sydämeni pysähtyikin vauvana. Ei jääty draamailemaan tai harmittamaan eikä ketään syyttelemään. Meistä tuli täysin terveitä.
Eiköhän sinunkin lapsestasi tule jos et hänelle siirrä asennevammaasi.
Vierailija kirjoitti:
Sen perusteella mitä kerrot tilanteesta ja omasta voinnistasi olen vahvasti sitä mieltä, että sinun pitäisi antaa lapsesi hoitoon muualle. Ainakin väliaikaisesti ennenkuin ehtii sattua mitään peruuttamatonta.
Ei siitä ole montaa vuotta kun Tampereella joku äiti heitti lapsensa sillalta
Alatko aapee jo käsittää, että tämän palstan lukijat ja kommentoijat eivät voi asialle mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeäisit. Oletko koskaan nähnyt miten pahasti vammautuneita moni muu keskonen on? Olet todella etuoikeutettu ja nyt voit ottaa sen kultalusikan perseestäsi. Moni saa vakavia vammoja ja viettää kuukausia hengityskoneessa ja teholla ja jäävät pyörätuolipotilaiksi. Kuulovaivoja tulee meistä melkein kaikille viimeistään vanhana, osalla jo nuorempana. Nykytekniikka tekee kuulovammoista melko pieniä murheita. Sinulla ei mielestäni ole mitään oikeutta valittaa. Et ole mikään reppana, olet vain marttyyri.
Ei lapsi ollut keskonen vaan yliaikainen ja oli hyvin lähellä kuolla. Älä kommentoi jos et ymmärrä mistään mitään. Mene vaikka katsomaan jotain Huvila ja huussi-ohjelmaa.
ap
Kirjoitustyylin perusteella ei ole varmaan sen sarjan katsojakuntaa, tykkää p
Ja trollin saamien peukkujen perusteella voi vain ihmetellä, että onko siellä joku trolliporukka nyt hereillä? Maalittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki apu jota muutenkin tarjotaan on tasoa, että tullaan kotiin antamaan neuvoja. En tee niillä yhtään mitään. Tai aletaan kysellä, että mites ne teidän turvaverkot ja juurta jaksain kartoitetaan lapsen elämää ja tuputetaan lisää neuvoja. Itse vammaa taas voidaan hoitaa vain kunnolla alan ammattilaisten avulla eivätkä hekään voi kaikkeen vastata juuri meidän lapsen kohdalla.
Se on aina, joka päivä, tätä samaa vääntöä. Olen niin väsynyt ja olen alkanut itkeä joka päivä. Itkeä ja huutaa.
AP
Tämä on lässytysyhteiskunta. Ei auteta, mutta puhutaan 'myötätuntoisella' äänellä.
Tämä - lässytysyhteiskunta - on muuten ihan totta. Oman läheiseni asioita hoitaessani olen huomannut, että jos asiaani sisältyy pienikin pyyntö, kukaan kenen kanssa juuri puhun ei tiedä asiaan mitään ratkaisua, vaan hänen on yhdistettävä seuraavalle rouvalle, jolla on sama ongelma kuin edelliselläkin. Puhelua siirretään henkilöltä toiselle. He kaikki haluavat puhua minuuttitolkulla vaikka eivät tiedä mitään saati että heillä olisi antaa joku kunnon vastaus. Epäilen vahvasti, että tämä on kunnissa sovittu väsytystystekniikka. Yksityisellä puolella ei ole aikaa hukata tämän tyyliseen asiainhoitoon, mutta siellä asiakas maksaakin omalla rahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiireellinen lähete ja puoli tuntia tarvitsi vain odottaa, kuulostaa minun mielestäni oikein hoidetulta.
Hidastuneet sydänäänet vaatii kyllä akuuttia hoitamista. Kuulostaa sinusta oikein hoidetulta? Millähän mandaatilla täällä näkemyksiäsi jaat?
Ei pidä lukea tätä ketjua kun et siedä lainkaan muiden mielipiteitä ja näkemyksiä. Tämähän ei ole kuulonaleneman asiantuntijat-palsta.
Miksi sitten sellaista esität?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti synnärin resurssit ovat mitä ovat. Et ollut ainoa potilas siellä.
Orpolla on tähänkin keinot. Vähennetään synnytyssairaaloita 💩.
Vierailija kirjoitti:
Alatko aapee jo käsittää, että tämän palstan lukijat ja kommentoijat eivät voi asialle mitään?
Hän varmaan käsittää, että tämä on keskustelupalsta. Onko niin, että kaikki aiheet ovat tälle palstalle vääriä?
EI ap
Kyllähän kuulonalenema voi vaikuttaa kehitykseen ja puheeseen paljonkin, turha vähätellä. Helposti aiheuttaa myös käytöshäiriöitä ja kiukuttelua, miettikääpä itse miltä tuntuisi jos vanhemmat tulisivat jankkaamaan jotain ja suuttuisivat kun et kuule heitä. :D Kuulokojeiden käyttö voi myös olla hankalaa. Niistäkin lähtee usein epämiellyttäviä ääniä jotka voivat aiheuttaa itsessään lapselle raivareita. Minä kyllä ymmärrän ap:n tuskan.
Puhumaan oppiminen vaatisi jonkinlaista kuuloa lapsena. On outoa verrata aikuisen tai vanhuksen kuulovammaa pienen lapsen kuulonalenemaan, moni kuuro aikuinen voi ulkomuistista vielä puhua ja oppii helpommin lukemaan huulilta. Aloittajan lapsi on myös sen verran pieni, etten ihmettele, jos on vielä synnytystraumat aktiivisesti päällä.
Hae apua myös itsellesi. Kuulostat masentuneelta ja uupuneelta.
Onko ap yksinhuoltaja? Ei ole tainnut kertoa lapsen isän suhtautumista, kun jää vähän sellainen käsitys että ap itse on avun tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sait korvauksia hoitovirheestä?
Toisaalta, olisiko se muuttanut asiaa mitenkään, jos olisit päässyt heti ovesta sisään ultraäänen? Se sikiö on voinut vammautua jo kohdussa ollessaan.
Mulla oli jokin vähäoireinen raskausmyrkytys ja lapsi monta päivää yliajalla. Synnäriltä oli muuten saatu käynnistysaika seuraavan kahden päivän päästä tästä. Ilman buukattua neuvolakäyntiä lapsi olisi kuollut kohtuun. On ollut ihan paskaa kun en ole voinut edes käsitellä tätä kunnolla missään kun asiat päätyvät Kantaan.
ap
Aah, okei. Eli se sun lapsi oli vammautunut jo kohdussa. Puoli tuntia ei olisi muuttanut tilannetta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Nykyaikana kuulolaitteita kehitetään jatkuvasti eikä lapsesi ole kuitenkaan täysin kuuro. On hyvin mahdollista, että ongelmaa voidaan korjata implantilla tai paremmilla kuulokojeilla. Puheterapiat ja toimintaterapiat on keksitty. Anteeksi, mutta minustakin vaikutat melko dramaattiselta.
Siskoni sai cp-vamman synnytyksessä aiheutuneesta hapenpuutteesta. Kukaan ei uhriutunut ja nykyään sisko on täysin normaali akateemisesti koulutettu veronmaksaja.
Minä synnyin keuhkot lytyssä ja sydänvikaisena eikä ole tarvetta syytellä sairaalaa.
Molemmat olimme aidosti hengenvaarassa ja minun sydämeni pysähtyikin vauvana. Ei jääty draamailemaan tai harmittamaan eikä ketään syyttelemään. Meistä tuli täysin terveitä.
Siitä huolimatta voi myös käydä huonosti. Usein menee kuukausiakin ilman kojeita kun lapsella on epäsopivat korvakappaleet, niitä joudutaan valamaan uusia ja seuraavat eivät sovikaan ja taas viivästyy käyttö tai lapsi repii niitä muuten vain pois...nyt hän tönöttää olohuoneessa talvilakki päässä kun en saa kojeita muuten pysymään lapsella. Eikä Kuulokeskuskaan osaa auttaa edes näiden lakkien kanssa vaan neuvotaan lähinnä, että niitä kojeita pitää pitää päässä mahdollisimman paljon. Miten?! Väkisinkö? Pakottamallako?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohdassa olen esittänyt jotain asiantuntijaa? Toi on eka kommentti jonka kirjoitin. Siis toi kommentti, jota sä lainasit. Mitäpä jos pitäisit suusi soukemmalla ja lopetat ruikuttamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän varmaan käsittää, että tämä on keskustelupalsta. Onko niin, että kaikki aiheet ovat tälle palstalle vääriä?
EI ap
Aapee soittaa poskeaan ja lyttää kommentteja. Tällöin palsta on väärä. Oikea osoite on lanttulekurin vastaanotto aapeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä huolimatta voi myös käydä huonosti. Usein
No oletko kokeillut esimerkiksi kiinnittää niitä johonkin pantaan? Kyllä niitä oppii pitämään kun totuttaa. Alkuun on taistelua kyllä joo mutta eiköhän muutamassa vuodessa ala jo tottua. Ne saa pysymään myös esimerkiksi ihan sinitarralla tai laittamalla bandanan päähän. Helpompi on tietysti valittaa ja itkeä netissä tuntemattomille kuin edes yrittää mitään tosissaan.
Siitä huolimatta voi myös käydä huonosti. Usein menee kuukausiakin ilman kojeita kun lapsella on epäsopivat korvakappaleet, niitä joudutaan valamaan uusia ja seuraavat eivät sovikaan ja taas viivästyy käyttö tai lapsi repii niitä muuten vain pois...nyt hän tönöttää olohuoneessa talvilakki päässä kun en saa kojeita muuten pysymään lapsella. Eikä Kuulokeskuskaan osaa auttaa edes näiden lakkien kanssa vaan neuvotaan lähinnä, että niitä kojeita pitää pitää päässä mahdollisimman paljon. Miten?! Väkisinkö? Pakottamallako?
Kyllä, väkisin ja pakottamalla. Sinä olet lapsen vanhempi, joten lapsi tekee mitä sinä määräät, vaikka se kitinä sinusta tuntuisikin ikävältä. Noin nuori lapsi ei tiedä mikä on omaksi parhaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohdassa olen esittänyt jotain asiantuntijaa? Toi on eka kommentti jonka kirjoitin. Siis toi kommentti, jota sä lainasit. Mitäpä jos pitäisit suusi
Huii, nyt muuttuu tyyli jo astetta aggressivisemmaksi😲
Kirjoitustyylin perusteella ei ole varmaan sen sarjan katsojakuntaa, tykkää provota ja trollata🙂