Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ikuisesti katkera synnytyssairaalalle

Vierailija
04.01.2026 |

Eivät ottaneet edes kiireellisellä neuvolan lähetteellä ajoissa sisään vaan tönötin puoli tuntia aulassa päivystysjonossa. Ultrasta lähdettiin kiireellä hätäsektioon ja lapsi joutui hengityskoneeseen sekä saatiin jännittää jääkö lapsi eloon. Jäihän hän, mutta loppuiän vamman kanssa. 

Nyt lapsi on taapero ja minulla alkaa mennä voimat ja elämänhalu. En tule mistään kysymään apua kun se johtaa vain johonkin palvelutarpeen arviointiin ja perhetyön tyyppiseen kyttäykseen johon viimeksikin päästiin kun haluttiin antaa "apua". 

V***taa kun joka päivä on taistelua tuon vamman kanssa ja se voi vaikuttaa lapsen koko loppuikään valtavasti eikä voi tässä vaiheessa tietää saako lapsi normaalin elämän vai päätyykö laitokseen. 

Kommentit (243)

Vierailija
1/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi päivähoitoon.

Vierailija
2/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstalla uhriutuminen auttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki apu jota muutenkin tarjotaan on tasoa, että tullaan kotiin antamaan neuvoja. En tee niillä yhtään mitään. Tai aletaan kysellä, että mites ne teidän turvaverkot ja juurta jaksain kartoitetaan lapsen elämää ja tuputetaan lisää neuvoja. Itse vammaa taas voidaan hoitaa vain kunnolla alan ammattilaisten avulla eivätkä hekään voi kaikkeen vastata juuri meidän lapsen kohdalla. 

Se on aina, joka päivä, tätä samaa vääntöä. Olen niin väsynyt ja olen alkanut itkeä joka päivä. Itkeä ja huutaa. 

AP

Vierailija
4/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi päivähoitoon.

Lapsi on päivähoidossa, mutta ei hän siellä koko päivää voi olla joka elämänsä päivä.

AP

Vierailija
5/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mikä vamma? Vaikea olla kauhean empaattinen (jota haet), kun ei tiedä enempää.

Vierailija
6/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla uhriutuminen auttaa!

Mikäs vamma se sulla on?

Vierailija
7/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mikä vamma? Vaikea olla kauhean empaattinen (jota haet), kun ei tiedä enempää.

Keskivaikea kuulon alenema. 

Vierailija
8/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti synnärin resurssit ovat mitä ovat. Et ollut ainoa potilas siellä.

Vierailija
9/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tosissas? Onpas mauton aloitus. 

Vierailija
10/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki apu jota muutenkin tarjotaan on tasoa, että tullaan kotiin antamaan neuvoja. En tee niillä yhtään mitään. Tai aletaan kysellä, että mites ne teidän turvaverkot ja juurta jaksain kartoitetaan lapsen elämää ja tuputetaan lisää neuvoja. Itse vammaa taas voidaan hoitaa vain kunnolla alan ammattilaisten avulla eivätkä hekään voi kaikkeen vastata juuri meidän lapsen kohdalla. 

Se on aina, joka päivä, tätä samaa vääntöä. Olen niin väsynyt ja olen alkanut itkeä joka päivä. Itkeä ja huutaa. 

AP

Tämä on lässytysyhteiskunta. Ei auteta, mutta puhutaan 'myötätuntoisella' äänellä.

Vierailija
11/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tosissas? Onpas mauton aloitus. 

Et taida tietää kuulon alenemasta mitään. 

Vierailija
12/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sait korvauksia hoitovirheestä?

Toisaalta, olisiko se muuttanut asiaa mitenkään, jos olisit päässyt heti ovesta sisään ultraäänen? Se sikiö on voinut vammautua jo kohdussa ollessaan.

Vierailija
13/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia keskustelin itselleni suunnitellun sektion kaikilla kolmella kerralla. 

Ihan kohtuuton tilanne, ap ,järkyttävä kokemus ja tuostahan ne ^yhteiskunnan tukiverkot^ käytännössä tarkoittavat. Hoitovirheestä kannattaa tietenkin tehdä kantelu.

Vierailija
14/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tämä on lässytysyhteiskunta. Ei auteta, mutta puhutaan 'myötätuntoisella' äänellä.

Tämä. Meillä oli vaikea tilanne lapsen kanssa ja auttaminen oli tapaamisissa lässyttämistä ja vääränlaista terapiaa lapselle. Ei mitään sellaista mikä olisi auttanut tilanteeseen. Oikeat aiheet sivuutettiin täysin koska terapiatäti ei halunnut niistä puhua koska aihe oli arka. 
Ap tarvitset itsellesi apua. Omaan jaksamiseesi. 

Vierailija
15/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Itse kun kaipaisin konkreettista apua tämä on uskomattoman ärsyttävää. Jopa se, että sain lapsen pitämään kojeita vaati temppuja joista kuulokeskus ei kertonut. Niille jotka vähättelevät tätä voin sanoa, että mahdollinen kehitysviivästymä ei ole mikään pikkujuttu. Se tässä kummittelee taustalla. Pelko siitä. Ei siinä ole mitään mautonta.

ap

Vierailija
16/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli tuntia päivystysjonossa ei ole mitään ja tarkoittaa vain että siellä oli joku sinua kiireellisempi potilas. Jos ajattelet että hänen olisi pitänyt ehkä kuolla jotta sun vammainen lapsesi olisi saatu maailmaan muutama minuutti aiemmin, olet kyllä ansainnut kohtalosi.

Lapsi oli tullut päivystykseen kiireellisellä lähetteellä neuvolasta, mutta se ohitettiin.

ap

Vierailija
17/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi niistä syistä, joista johtuen monilla jää lapsiluku siihen yhteen.

Vierailija
18/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksen aulassa puoli tuntia tuskin vaikutti asiaan. 

Todennäköisesti siellä on ollut hoitovuorossa jotain akuutimpaa kuin te.

Vierailija
19/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli tuntia päivystysjonossa ei ole mitään ja tarkoittaa vain että siellä oli joku sinua kiireellisempi potilas. Jos ajattelet että hänen olisi pitänyt ehkä kuolla jotta sun vammainen lapsesi olisi saatu maailmaan muutama minuutti aiemmin, olet kyllä ansainnut kohtalosi.

Lapsi oli tullut päivystykseen kiireellisellä lähetteellä neuvolasta, mutta se ohitettiin.

ap

Tai sitten lääkäri oli kiinni jossain muualla. Et edelleenkään ollut välttämättä ainoa kiireellinen potilas.

Vierailija
20/243 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sillä sitten oli?

Kiireellinen ei tarkoita että pääsee aina ensimmäisenä, akuutimmat hätätapaukset ja kiireellisemmät menee edelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan