Miksi tuoreen äidin pitää vielä kaiken muun lisäksi tukea ja rohkaista isää isyydessä?
Kuka tukee ja rohkaisee äitiä, joka on synnytyksen ja yövalvomisten jälkeen riekaleina?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Vauva miehelle syliin ja mies opettelee ihan siinä missä nainenkin. Itse se isyys tehdään, ei odoteta toisen tekevän sitä puolesta. Jotkut selviävät, jotkut eivät.
Neuvolassa ainakin ohjeistetaan näin.
Ap
Nyt jälkikäteen tämä kuulostaa suorastaan raivostuttavalta mutta meillä kävi aikanaan näin:
Mies oli mustasukkainen kun imetin vauvaa.
Koska naiset eivät näe miehiä vanhempana, vaan omivat lapsen itselleen. Marttyyrimetatyöuhriutumista
Ei kannata tässäkään asiassa passata miestä pilalle. Kannattaa alusta asti vaatia, että mies on tasavertainen vanhempi. Mielummin vaikka leikkiä hiukan tyhmää itse, niin että mies joutuu ottamaan ohjat käsiin.
Kai se on ihan normaalia, että rohkaistaan puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Vauva miehelle syliin ja mies opettelee ihan siinä missä nainenkin. Itse se isyys tehdään, ei odoteta toisen tekevän sitä puolesta. Jotkut selviävät, jotkut eivät.
Ap
Mies yksinkertaisesti saa luvan opetella olemaan isä, ei se vanhemmuus äideiltäkään tule selkäytimestä vaan se on opeteltava. Puolisoiden kuuluu olla toistensa tukena, mutta miehen itse asiassa pitää olla tukena pykälää enemmän koska nainen kuitenkin hoitaa sen synnyttämisen kaikkine sivuvaikutuksineen. Ukon on vain otettava itseään niskasta kiinni ja tehtävä osuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, sitten teistä ollaan taas tekemässä piikoja. Meitä ohjeistettiin neuvolassa juuri tuolla tavalla kuin kirjoitin, 25 v sitten.
Alas nyt rouva hyvä sieltä ristiltä ulisemasta. Olet itse sinne kiivennyt ja lyönyt naulat ranteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset eivät näe miehiä vanhempana, vaan omivat lapsen itselleen. Marttyyrimetatyöuhriutumista
Se ylisuojelevuus on sitä äidinvaistoa, mutta selvä enemmistö naisista kyllä odottaa että mies osallistuu yhtä lailla. Miesitsesäälinen kitinä on viimeinen asia mitä siinä vaiheessa kaivataan.
Olet törkeä. Sinulla ei pitäisi olla lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo ohjeistus meinaa just sitä, että kun isä pitää vauvaa sylissä, vaihtaa vaippaa jne äiti ei siihen puutu, jos äiti alkaa selittämään kuinka isä tekee kaiken väärin niin se ei on arvostelua ei sitä tukemista. Ymmärrätkö.
Vierailija kirjoitti:
Isyys saadaan äidin armosta.
Lopeta rutina. Isyys tulee jo siinä hetkessä kun lapsi alkaa kehittyä kohdussa. Kunnon mies tekee lapsen eteen voitavansa eikä jätä vastuuta äidille tai valita kun on muka rankkaa.
Mua ei ainakaan vaimo rohkaissut mitenkään enkä muutenkaan ole sitä lajia, että menisin itkeskelemään jotain tukea. Ihan itse olen epävarmuuteni käsitellyt ja etsinyt isyyteeni mallin jota en koskaan saanut omalta isältäni.
Isä tukee äitiä, äiti isää ja isovanhemmat molempia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tässäkään asiassa passata miestä pilalle. Kannattaa alusta asti vaatia, että mies on tasavertainen vanhempi. Mielummin vaikka leikkiä hiukan tyhmää itse, niin että mies joutuu ottamaan ohjat käsiin.
Tätä siinä tukemisessa juuri tarkoitetaan. Ei viedä mieheltä mahdollisuutta tasavertaiseen vanhemmuuteen.
En haluaisi olla parisuhteessa, jossa ei rohkaista ja tueta kumppania. Mutta kukin tavallaan.
Itse olet miehesi valinnut, vai oliko aloitus taas jonkun kissanaisfeministimiesvihaajan kyhäelmä?