Missä se pk-seudun liikennettä hankaloittava 30-40cm lumikaaos on
Kommentit (13)
Onhan tässä vielä päivää paljon jäljellä. Yleensä nää ajotetaan iltapäiväruuhka-aikaan. Kohta voi alkaa kunnon lumityyki laulamaan!
n. 10 senttiä tämän hetken ennusteen mukaan voisi tulla
Se on klikkiotsikoissa, kuten tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan oli vain ennustus, että PAHIMMILLAAN.
Ei tarkoita niin tapahtuu.
Ja kyllä Stadissa on enemmän kuin milli lunta
Kyllä sitä hyvin varmana tarjoiltiin ja meteorologit julisti että jääkää etätöihin. :D
Pitääkö aina kitistä. Jos sataa, kauheaa! Jos ei sada, kauheaa!
Ei nuo sade ennusteet ole talvisin kovinkaan luotettavia. Viikossa tilanne muuttui ihan täysin ja nyt lunta sataakin vain muutama sentti.
Ja samoin kävi lämpötila ennusteiden kanssa joulun aikaan ennustettiin erittäin lauhaa tammikuuta ja nyt tänään mittari näyttää -29, Lapissa vielä tätäkin kylmempää.
Hyvin on ap luettu taas uutisoinnit, jaksoitko kahta sanaa pidemmälle lukea? Lumisadealue on tulossa, palataan huomenna asiaan ja totta kai on alueellisia eroja siinä kuinka paljon lunta tulee ja itse ainakin olen tyytyväinen jos tänne ei tule noin paljoa.
Miksi talvikeli hankaloittaa liikennettä? Tänäänkin ajelin Espoossa ja siellä on kaikenlaisia teiden tukkoja Kioillaan ja Corolloillaan nysväämässä. Pysykää kotona jos ei taidot riitä ajaa normaalissa talvikelissä. Siellä on muitakin ihmisiä joiden on tarve päästä etenemään. Työaikana. Liikenne ei ole oikea paikka mennä pelkäämään
Olo on petetty!
Olin jo varautunut riemuitsemaan nelikollani pitkin kyliä, samalla kun taas etuvetoisilla pitsa-autoilla ajelevat olisivat olleet jumissa joka risteyksessä.
Pari vuotta sitten, kun oli hyviä lumisateita viikonloppuna, mm. Leppävaaran uimahallin parkkipaikat oli ainoastaan meidän nelikkokuskien käytössä. Ah sitä iloa, kun kippoineen yrittivät ahtaa siihen kapealle auratulle segmentille. Useampi sieltä yritti auraamattomalla parkkipaikallekin, mutta jumissahan ne siellä oli kaikki. Kaivamassa ja työntämässä toisiaan pois.
Onneksi on uudet Continentalin kitkarenkaat sähköbemarin alla. Ei haittaa lumihiutaleet, antaa tulla vaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on uudet Continentalin kitkarenkaat sähköbemarin alla. Ei haittaa lumihiutaleet, antaa tulla vaan.
Paitsi kun sen kevyen pakkaslumen alla onkin liippantunut jäätynyt kohta ja se aliohjautuva möhkäle on hyvällä tuurillla liikenteenjakakassa, tai lyhtypylväässä. Huonolla tuurissa jonkun nastoilla paikalleen pysähtyneen kuskin takaluukussa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä jo eilen oli hupia, kun on yksi sähköbemari halusi Vihdintiellä aina vetää valoissa vasemmalle. Sitten hirveä sutiminen, että pääsi liikkeelle. Suoralla sitten ylinopeutta ohitse, että pääsi taas toistamaan saman shown seuraavissa liikennevaloissa.
Minä olin sillä sähköisellä nelikko A6 eTronilla ajanut, jolla nastat. Saattoi lähteä tasaisella vedolla, jättää bemarin sutimaan ja silti malttaa ajella sitä kuuttakymppiä - koska ei ollut tarveta yrittää epätoivoisesti näyttää. Epätoivo - sitä se meinaan oli.
Tuohan oli vain ennustus, että PAHIMMILLAAN.
Ei tarkoita niin tapahtuu.
Ja kyllä Stadissa on enemmän kuin milli lunta