Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö mennä väkisin vain töihin huulta purren? -masennus ja uupumus

Vierailija
13.04.2025 |

Yksinkertaisesti minulla ei ole varaa elää ilman työtä. Joka puolelta tulee päätöksiä että hylätty, hylätty, saamari hylätty. Milloin mikäkin syy mistä en edes ymmärrä yhtään mitään tai sitten koko homma kaatuu lääkärin virheeseen kun sekoilee päivämäärissä tai ihan mitä vain muuta vastaavaa. 

Olen useamman kerran elämässäni masentunut, painanut töitä todella paljon, pitkiä päiviä, olen todella ahkera ja tunnollinen. Tiedän että olen hyvä työntekijä. Kuitenkin päässä alkaa jossain vaiheessa heittämään ja masennus sekä uupumus voi olla sitä tasoa etten käy suihkussa, en kaupassa, en pysty töihin, en jaksa muuta kuin nukkua tai oikeastaan en edes halua elämältä yhtään mitään ja mietin itsaria jatkuvasti. 

Tämäkin on kuitenkin todella väsyttävää kun en tiedä edes saanko mistään rahaa ja milloin, jatkuvasti saa toimittaa lausuntoja ja rampata lääkärillä, psykiatrilla, kertoa uudestaan, täsmentää, täyttää lomakkeita, elää epävarmuudessa saanko nyt jotain etuutta vai en ja jos en niin miten pärjään seuraavan kuun ja maksan vuokran. 

Mietin että onko vain pakko mennä ja tehdä, vaikka helvetti hampaat irvessä ja sitten jos taas kaadun niin ihan sama sitten en v**** jaksa tätä elämää!! Teki niin tai näin niin en tiedä yhtään mikä on oikea päätös ja olenko ikuisesti surkea paska. En halua olla masentunut, haluan sen ikuisesti pois minusta. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallittua on elellä rauhassa työmarkkinatuella ja muilla tuillakin. Kukaan ei töihin pakota eikä töiden saaminenkaan ole mikään pakko. Perustuki on riittävä jos ei hölmöile rahankäytön kanssa ja on velaton.

Vierailija
2/14 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis kuntoutustukea/eläkettä hakenut? Kyllä masennus siihen ihan pätevä diagnoosi on, varsinkin jos on vaikea-asteinen. Itse uuvuin aikanaan töissä, nyt ollut muutaman vuoden kuntoutustuella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Elämä on tärkeämpää kuin työ. Pienennä kuluja. Muuta pienempään, ennen kaikkea: pyydä apua. Älä luovuta. Vaikka elämästä ei tullut sellaista kuin toivoit, siitä voi silti tulla hyvää. 

Voimia!

Vierailija
4/14 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis kuntoutustukea/eläkettä hakenut? Kyllä masennus siihen ihan pätevä diagnoosi on, varsinkin jos on vaikea-asteinen. Itse uuvuin aikanaan töissä, nyt ollut muutaman vuoden kuntoutustuella.

No sieltä tuli jo päätös että hylätty. Menen hakemaan uutta lausuntoa ja oikeastaan se kaatui vaan siihen että lääkäri teki yhden mokan ja nyt sitten homma meni sekavaksi joiden syitä en jaksa nyt eritellä. No on muitakin hakemuksia tässä meneillään ja olen ihan sekaisin jo että mistä haen mitäkin. Kai saan työttömyysrahaa ens kuussa sen 800€ jne. En oikein tiedä, pää on ihan sekaisin. Täytyy taas soittaa huomenna että mitä nyt haen. Ja jos Keva ei loppuen lopuksi anna hyväksyttyä päätöstä kuntoutustuesta niin ehkä saan työttömyyskassasta rahaa? En tiedä. -ap 

Vierailija
5/14 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko. Elämä on tärkeämpää kuin työ. Pienennä kuluja. Muuta pienempään, ennen kaikkea: pyydä apua. Älä luovuta. Vaikka elämästä ei tullut sellaista kuin toivoit, siitä voi silti tulla hyvää. 

Voimia!

Elämä on parasta joka sekunti vaikka mielikuvia vasten tarkasteltuna se ei olisi sitä mitä on vaatinut mielikuvissa. Nykyhetken huoraaminen tulevaisuutta varten on vain uusi ansa. Nyt on nyt ja se on nautittava tuoreena juuri nyt. Menneitä maitoja ei pidä itkeä kun Jumala sadettaa maitoa päälle joka sekunti.

Vierailija
6/14 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia!

Kiitos. Ymmärrän mutta en oikein tiedä enää mitä tässä elämässä pitäisi tehdä. Olen aika kunnianhimoinen ja haluaisin niin kovasti tehdä töitä mutta en tiedä sitten. Kun ei voi luottaa itseensä ja omaan jaksamiseen. -ap

Vierailija
7/14 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tilannettasi sen paremmin, mutta kommentoit että mitä haet seuraavaksi niin yleensä vaihtoehdot on ensiksi työttömyyskassa jos sellaiseen kuuluu sitten jos lääkäriltä saa lausunnon haetaan sairaspäivärahaa, sitä saa vuoden verran jonka jälkeen voi hakea työkyvyttömyyseläkettä. Jos menee hylkyyn seuraavaksi haetaan työkyvyttömänä työmarkkinatukea.

Vierailija
8/14 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa oletkin saamassa kuntoutustukea.

Vierailija
9/14 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hae ainakin tt-tuki. Jos tarvii asumistuki niin se. Ja katso erikseen mitä haluat tai jaksat, vai harrastelua toistaiseksi. Joskus oma projekti voi olla työ myöhemmin. Muillakin on usein tulevia vaivoja ja hankala tilanne.

Vierailija
10/14 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mjaa, ei ole mikään tae että kuntoutustukea heruu vaikka olisi kuinka vaikea-asteinen masennus. Tiedän monta tapausta jotka joutuvat roikkumaan Kelan päivärahoilla koska eivät saa millään kuntoutustukea mutta eivät kykene töihinkään.

Vierailija
11/14 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä on vain stressiä. Olen vähän stressaantunut kun en tiedä oikein milloin menen töihin ja tunnen samaan aikaan syyllisyyttä etten siellä ole ja toisaalta tiedän, että en kuitenkaan ole kykenevä. Sitten stressaan näitä talousasioita. En edes kehtaa läheisille kertoa tilanteestani kun kaikki ei vaan ymmärrä mitä on kun masennus iskee ja vihaan koko sanaa ja sairautta enkä haluaisi olla tässä tilanteessa. Onneksi käyn terapiassa ja voin siellä vuodattaa ja on tosi paljon auttanut muutenkin elämääni. Kuitenkin olen tässä elämänvaiheessa hyvin ahdistunut nimenomaan epätietoisuudesta elämäni suhteen kun ei ole mitään jäänyt jäljelle. Tiedän etten ole ainoa ja tiedän että asiat järjestyvät aina jotenkin mutta oli vain pakko avautua. -ap 

Vierailija
12/14 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin moneen paikkaan vain haetaan sijaistajia, että voi itse valita keikat.

Vierailija
13/14 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kirjoittaa paperille ne suurimmat stressin aiheuttajat, ottaa lappu mukaan lääkärikäynnille, että muistaa puhua ne siellä. Se on tärkeää, että osaavat auttaa juuri niissä asioissa.

Vierailija
14/14 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

💗