Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi edes sanoa ettei haluaisi omakotitaloa?

Vierailija
29.12.2025 |

Kaikkihan sen haluaa, asunpaikat johtaa vain kompromisseihin

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kiinnosta omakotitalo, ihan liikaa hommia. Tässä rivarissa mulla on omakotitalon tilat (120m2) ja ei tarvi muuta kuin asua ja maksaa vastike. Lumet luodaan, ruohot lwikataan, korjaukset tehdään ja itse voi vaan maata sohvalla.

Vierailija
62/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät asuu kerrostalossa 🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nyt vanhassa kerrostalossa, jossa ei ole riittävästi säilytystilaa ja äänieristys on huono. Sinänsä olen jopa iloinen, että naapurin koiran haukku kuuluu ja alakerran tenavan riehuminen, jotta eivät voi sanoa mitään, kun pyykkikoneeni pesuohjelma venyy yli puolenyön. Toisinaan myös hissin puute harmittaa, jos sattuu rytmihäiriö olemaan pahana ja on kantamuksia.

Olen asunut lapsuuteni maalaistalossa ja omakotitalossa maaseudulla. Se oli silloin ihan OK, mutta en ehkä enää jaksaisi tehdä lumitöitä ja en haluaisi talon olevan kovin kaukana palveluista. Vanhempani asuvat edelleen omakotitalossaan, vaikka eivät enää jaksa sitä hoitaa. Remonttiakaan ei ole tehty ikiaikoihin.

Minulle ihanne olisi tilava kerrostaloasunto, jossa olisi niin hyvä äänieristys, että kehtaisin itse meluta. Tai sitten kerrostalossa olisi harrastetila, jossa saisi meluta. Asunnossa saisi olla kookas lasitettu parveke. Nykyinen sijainti lähellä palveluita on mainio, mutta voisin siirtyä täällä myöhemmin rakennettuun modernimpaan kerrostaloon. Niissä vaan usein asunnon pohjat ovat hölmöjä ja keittiöt surkeita olohuoneen seinälle ahdettuja kauhistuksia.

Vierailija
64/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä omakotitaloa haluaisin? Kerrostalossa on parempi. 

Vierailija
65/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä omakotitalo että kerrostaloasunto keskustassa. Viihdyn paremmin kerrostalossa, okt menee myyntiin kunhan sitä en enää tarvi. 

Vierailija
66/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70%:n haave on okt. Tutkittu fakta.

Kerrostaloon haluaa aidosti vain harva.

Useimmat joutuu niihin köyhyyttään.

Eli okt on ok 😎

Kt ahdas, kallis, meluisa kommuuni.

Vierailija
67/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan puolet vuodesta autossa. Sen jälkeen se toinen puoli on aina, ihan ehdottomasti kerrostalossa. Tasapaino.

Vierailija
68/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavien omakotitalot ovat kaikki kulahtaneita ja rempan tarpeessa, mutta kenelläkään ei ole varaa remontoida niitä kunnolla. En voisi asua lastulevy-ysäritalossa tai sitä vanhemmassa pirtissä. En kyllä asuisii uudessa keittiö olohuoneessa kerrostalossakaan. Haluan asua kauniissa ja remontoidussa kodissa meren äärellä. 

69/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn omakotitalossa keväästä syksyyn.

Tykkään tehdä puutarha töitä ja kasvattaa ruokani itse.

Talvisin on nihkeää koska vihaan kolata pihaa.

Vierailija
70/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea valitus ruohonleikkuusta ja lumitöistä😂

Vierailija
71/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa kaljaa.

Vierailija
72/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut kaksikin omakotitaloa ja ei enää ikinä, v*ttu mikä työleiri. Mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän kaipaa palautumista ja joutoaikaa työpäivien jälkeen. Ei huvita leikata nurmikkoa eikä kolata lumia, eikä erityisemmin innosta enää lämmityspuuhat tai talon kunnossapitokaan. Onneksi menivät kaupaksi ja pääsi eroon. Nyt jos ketuttaa talvi, niin pakkaa vaan laukut ja lähtee vaikka viikoiksi ulkomaille ilman huolenhäivää.

Se on just niin paljon työleiri kuin itse tahtoo..

Ei se ihan noinkaan mene. Ainakin täällä päin omakotitalot ovat aika kalliita. Jos omat rahat menee lainanhoitoon, ei ole varaa teettää omakotitalon ylläpito- ja kunnostustöitä aina muilla. Joutuu itse tekemään tai jos jättää tekemättä, kärsii sitten seurauksista myöhemmin.

Vierailija
73/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkoti oli okt. Jossain vaiheessa miehen kanssa sellainen itsekin hankittiin. Virhe. Talon ja pihan ylläpito vei kaiken ajan ja rahaakin paloi ihan liikaa. Siivoukseen meni jäätävästi aikaa. Poissaollessa talo kerran ryöstettiinkin.  Muutaman vuoden jälkeen myytiin talo, ja palattiin kerrostaloon. Eikä yhtään ylimääräisiä neliöitä!

Vierailija
74/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo olisi pahin painajainen. Mikään ei voita ydinkeskustassa asumista.

Vierailija
75/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei halua. Mulla oli kaupungissa  ja myin pois. En aio ostaa enään uudestaan eli en halua enään edes täältä maalta.

Vierailija
76/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa. Mies ja maksetut palveluntarjoajat hoitaa kaikki hommat eli rentoa tämä on minulle. Rauhastakin tykkään. Kiva koti. Toisaalta kyllä ne koirat täälläkin räksyttää ja mopot pörrää. Eli mikään huopatossutehdas tämä ei ole.

Ei tämä vaan ole kuitenkaan "mua". Haluaisin nähdä ikkunoista jotain elämää. Nyt näkyy vain puita, jotka joskus heiluu. Roskis, jos katsoo oikeasta kulmasta. Kaipaan kaupunkielämää. En mitään älämölöä vaan sellaista elävää kaupunkikulttuuria. Kyllä te fiksut tiedätte. Olen kuin paussilla täällä.

Haaveilen merenrannalla asumisesta. Lomalla otan aina huoneen, joka on korkealla ja mistä näkyy satama. Tympäisee katsoa ikkunasta maan tasalta.

Vierailija
77/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan suurin osa haaveilee okt-asumisesta. Mutta eivät kaikki. En minä ainakaan nuorena sinkkuna olisi halunnut omakotitaloa! Nyt en muuttaisi kerrostaloon, vaikka lapsetkin ovat isoja. Kiva, kun on tilaa majoittaa. Ja tulevaisuudessa, jos saamme vaikka joskus lastenlapsia. Mutta jos jään leskeksi, muutan rivitaloon.

Vierailija
78/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät asuu kerrostalossa 🤮

Kyllä ja katson aamukahvia lämpimässä keittiössä juoden,miten huoltoyhtiö ajaa lumia pihalta samalla,kun omakotitalossa herätään laittamaan takkaan tulia että torppa lämpenisi ja kolaamaan pihaa. 

Vierailija
79/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin myimme omamme ja muutimme kerrostaloon lähemmäs keskustaa. Kerrostaloasunto on noin 100000 euroa kalliimpi ja 80 neliötä pienempi. Ei tarvitse enää palkata siistijää ja tavaraa on pakko laittaa pois, jotta ei tule ahdasta. Vaivattomampaa.

Vierailija
80/87 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70%:n haave on okt. Tutkittu fakta.

Kerrostaloon haluaa aidosti vain harva.

Useimmat joutuu niihin köyhyyttään.

Eli okt on ok 😎

Kt ahdas, kallis, meluisa kommuuni.

Höpöhöpö, trolli. Kerrostalo ei ole mikään kommuuni, naapureita ei koskaan edes näe. Eikä ole ahdaskaan. Vanhoissa kerrostaloissa on todella avarat ja isot huoneet, kun vertaa rivareihin tai johonkin ok-talokopperoihin. Minunkin olohuoneeseeni mahtuisi  3 kaverini olohuonetta. Asuu ok-talossa kamalassa ok-lähiössä, jossa ikkunasta näkee suoraan naapurin ikkunasta sisään. Pihaa noin metri, sekin jotain soraa. Hirveä paikka. Mun ikkunoista näkyy puita.