Miten joku voi edes sanoa ettei haluaisi omakotitaloa?
Kaikkihan sen haluaa, asunpaikat johtaa vain kompromisseihin
Kommentit (65)
En halua omakotitaloa, viihdyn parhaiten rauhallisessa kerrostalossa.
Jos haluaisin asua ok-talossa, asuisin jo tähän ikään (50+) mennessä ok-talossa, mutta kun ei ole ikinä ollut minun unelmani se. Koita nyt vaan uskoa ettei kaikki unelmoi samoista asioista kuin sinä.
Olen asunut riittävästi omakotitalossa ja merkittävin syy, miksi en jaksa enää, ovat naapurit. Valosaaste, meteli, sosiaaliset pakkovehtaamiset "hyvien ja turvallisten suhteiden" vuoksi, juoruamista niistä jotka eivät halua olla mukana joka kulmakunnan touhotuksessa. röyhkeät ja huonotapaiset lapset keskellä ajotietä leikkimässä, oman edun tavoittelu, haisevat grillijuhlat välillä yötä myöten huutaen, uteliaisuus, kyttääminen, usko etteivät kaupungin säännöt ja laki koske omaa pihaa ja käytöstä, luontoa tukahduttavat nypityt pihat, lumen kolaus naapurin puolelle, parkkeeraus liittymän eteen jne.
Jos muuttaa korpeen omakotitaloon se ei sen helpompaa ole, koska aina jostakin puskasta ilmestyy naapuri "turisemaan". tai auto kaartaa pihalle jonkun tekosyyn nojalla.
Jos ainoa keino selvitä on lukita itsensä sisälle ei se ole enää "omakotitaloasumista", koska niin eletään myös kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli sellainen ja pääsin eroon. Kerrostalo sopii minulle.
Mutta miksi ihmeessä haluat asua talossa jossa asuu ventovieraita ennemmin kuin että asuisit omassa?
Ei sillä ole mitään väliä , kun eivät ne ventovieraat siinä omassa asunnossa asu. Lisäksi niihin naapureihin kyllä voi ihan tutustuakin, jolloin eivät enää edes ole mitään ventovieraita. Lapsille löytyy kavereita ihan omasta pihapiiristä, eikä tarvitse huolehtia itse lumitöistä, nurmikonleikkaamisesta tai muistakaan pihatöistä. Jos jokin menee rikki, vaikka wc pönttö alkaa vuotaa, niin eipä huolta: soitto huoltoyhtiöön riittää, ja sieltä tulee joku hoitamaan homman, eikä edes maksa erikseen vaan kuuluu ihan hoitovastikkeeseen. Kerrostalossa asuminen on helppoa ja huoletonta.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomi missään taantumassa ole kun varmaan puolet palstalaisista on näitä
-En ottais sähköautoa vaikka maksettais
-En ottais omakotitaloa vaikka ilmaiseksi saisin
Jne yms
Täyssähköautoa en TODELLAKAAN ottaisi! Tai no, jos tosiaan siitä mulle maksettaisi (reilusti), niin voisin ottaa, mutta muuten en. Ihan riittävästi olen kuullut tuttavapiiristä negatiivisa kokemuksia sähköautoihin liittyen. Hybridin voisin vielä kelpuuttaa, mutta ei ikinä pelkästään sähköllä toimivaa autoa.
Eri elämänvaiheisiin on eri ihanteelliset asumismuodot.
No en halua vaivoikseni omakotitaloa. En halua myöskään isoa pankkilainaa. En varsinkaan jaettua pankkilainaa, joka käytännössä hirttäisi minut kiinni parisuhteeseen, joka voisi osoittautui täysin rammaksi.
Okt on syntiä, siellä poltellaan takkaa ja ajellaan polttomoottorilla, syödään lihaa ja ylikulutetaan!
Pitää asua pienessä mehiläiskennossa, kulkea ratikalla ja juoda mantelimaitoa sekä uskotella vihreän betonin voimaan jollain narkkialueella missä kaikki puut kaadettu kerrostalojen edestä pois.
Tehoneliöt ja naapureiden wc-äänet kunniaan.
Juu, luojan kiitos joillekin kelpaa noi kennot, muuten olisi okt hinnat taivaissa.
En uskaltaisi asua omakotitalossa.
Isot kerrostalopihat lähimetsineen oli ihania lapsille ja lukuisille kavereille.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan helposti. Ei kaikki ole samanlaisia. Onneksi. T. OKT-asuja
Kahden OKTn jälkeen, ei koskaan enää.
Antaa city ihmisten viihtyä omissa slummeissaan ja ankeutua rauhassa.
Ressukat laskee alleen heti kun tulee vähän lunta, ja työkalut ei pysy kädessä yhdelläkään.
Kaupungissa tyhmyys ja osaamattomuus vasta tiivistyy!
Räkänokat ampuu raketteja nyt jo kun ei ole tekemistä ressukoilla.
Vierailija kirjoitti:
En uskaltaisi asua omakotitalossa.
Isot kerrostalopihat lähimetsineen oli ihania lapsille ja lukuisille kavereille.
Kerrostalossa ikkunasta voi seurata jo vanhempien lasten leikkimistäkin, eikä tartte miettiä, mitä siellä Virtasilla puuhataan.
Perin omakotitalon, mutta luojan kiitos sain sen myytyä heti.
Riittävästi kokemusta kaikista asuinmuodoista ja okt on mulle paras. Koirakin tykkää isosta aidatusta pihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli sellainen ja pääsin eroon. Kerrostalo sopii minulle.
Mutta miksi ihmeessä haluat asua talossa jossa asuu ventovieraita ennemmin kuin että asuisit omassa?
Olen eri, mutta asun yksin ja naapurit tuovat mulle turvaa. Tunnen kaikki naapurit ja vaihdetaan aina pari sanaa nähdessä.
Vierailija kirjoitti:
Riittävästi kokemusta kaikista asuinmuodoista ja okt on mulle paras. Koirakin tykkää isosta aidatusta pihasta.
Meidän kerrostalossa on aidattu piha, ja koirani saa olla siinä irti, mutta ei se pihalla viihdy yksinään. Kesällä vietetään vähän aikaa pihalla, mutta muuten vaan lenkkeillään ja sitten kotiin sisälle. Naapurit eivät käytä pihaa laisinkaan.
On ollut kaksikin omakotitaloa ja ei enää ikinä, v*ttu mikä työleiri. Mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän kaipaa palautumista ja joutoaikaa työpäivien jälkeen. Ei huvita leikata nurmikkoa eikä kolata lumia, eikä erityisemmin innosta enää lämmityspuuhat tai talon kunnossapitokaan. Onneksi menivät kaupaksi ja pääsi eroon. Nyt jos ketuttaa talvi, niin pakkaa vaan laukut ja lähtee vaikka viikoiksi ulkomaille ilman huolenhäivää.
Ei kiinnosta asua yksin omakotitalossa. Tykkään, kun kuulen elämää ympärillä kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
On ollut kaksikin omakotitaloa ja ei enää ikinä, v*ttu mikä työleiri. Mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän kaipaa palautumista ja joutoaikaa työpäivien jälkeen. Ei huvita leikata nurmikkoa eikä kolata lumia, eikä erityisemmin innosta enää lämmityspuuhat tai talon kunnossapitokaan. Onneksi menivät kaupaksi ja pääsi eroon. Nyt jos ketuttaa talvi, niin pakkaa vaan laukut ja lähtee vaikka viikoiksi ulkomaille ilman huolenhäivää.
Se on just niin paljon työleiri kuin itse tahtoo..
En halua leikata nurmikkoa enkä haravoida pihaa. En edes viihdy ulkona, joten mitä hittoa sillä isolla pihalla tekisin?
En myöskään tahdo valvoa öitä kuunnellen nirinöitä ja narinoita miettien,onko se kummitus vai murtovaras kun naapureitakaan ei voi syyttää.
Asuin lapsena n. 8 vuotta omakotitalossa ja oli todella kamalaa. Inhoan vieläkin sitä taloa. Omakotitalot ovat usein keskellä ei mitään. Minä haluan päästä kävellen kauppaan ja vaikka kirjastoon, jos yhtäkkiä tekee mieli lähteä. En halua hoitaa pihaa. Äidillä ja isäpuolella oli just n. 30 tuntia sähköt poikki myrskyn jälkeen, itsellä ei koko myrskyn aikana sähköt poikki.