Miten joku voi edes sanoa ettei haluaisi omakotitaloa?
Kaikkihan sen haluaa, asunpaikat johtaa vain kompromisseihin
Kommentit (172)
Isännöinti- ja kiinteistöpalvelut omakotitaloon on liian kallis ratkaisu. Oletus on, että vähintään isännöitsijän työt hoitaa talon asukas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti muutettiin kerrostaloon, kun jäätiin kahdestaan. Keskustaan, vaivatonta. Voi matkustella huoletta. Ei tarvitse miettiä onko sillä välin kova pakkanen tai paljon lunta tai kuka leikkaa nurmikon. Aivan ihanaa. En mistään hinnasta muuttaisi omakotitaloon. Kun lapset oli pieniä, niin viihdyttiin, mutta nyt on toiset ajat.
Tämä
Me myös. Espoon talo myytiin ja ostettiin kolmio Helsingistä kävelymatkan päästä niin Hakaniemen hallista kuin kauppatoriltakin. Merinäköalakin on. Nyt voidaan rauhassa olla mökillä tai matkoilla ja kaikki tärkeä on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut kaksikin omakotitaloa ja ei enää ikinä, v*ttu mikä työleiri. Mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän kaipaa palautumista ja joutoaikaa työpäivien jälkeen. Ei huvita leikata nurmikkoa eikä kolata lumia, eikä erityisemmin innosta enää lämmityspuuhat tai talon kunnossapitokaan. Onneksi menivät kaupaksi ja pääsi eroon. Nyt jos ketuttaa talvi, niin pakkaa vaan laukut ja lähtee vaikka viikoiksi ulkomaille ilman huolenhäivää.
Se on just niin paljon työleiri kuin itse tahtoo..
Rapistumaan päässyt omt ei oo mikään ihanne. Ja pihahommatkin pakko hoitaa. Kyllä se työleiri on verrattuna esim. kerrostaloasumiseen, jossa suurin vaiva taitaa olla roskien lajittelu jätekatokseen.
Minulla on kaksi mökkiä mutta ei omakotitaloa. En kaipaa sellaista.
Mäkin kuvittelin joskus nuorena näin. No olen kyllä tullut toisiin aatoksiin. Ei kaikkia kiinnosta pihanhoito ja talosta huolehtiminen. Kerrostaloasuminen on paljon huolettomampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut kaksikin omakotitaloa ja ei enää ikinä, v*ttu mikä työleiri. Mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän kaipaa palautumista ja joutoaikaa työpäivien jälkeen. Ei huvita leikata nurmikkoa eikä kolata lumia, eikä erityisemmin innosta enää lämmityspuuhat tai talon kunnossapitokaan. Onneksi menivät kaupaksi ja pääsi eroon. Nyt jos ketuttaa talvi, niin pakkaa vaan laukut ja lähtee vaikka viikoiksi ulkomaille ilman huolenhäivää.
Se on just niin paljon työleiri kuin itse tahtoo..
Rapistumaan päässyt omt ei oo mikään ihanne. Ja pihahommatkin pakko hoitaa. Kyllä se työleiri on verrattuna esim. kerrostaloasumiseen, jossa suurin vaiva taitaa olla roskien lajittelu jätekatokseen.
Juuri näin. Roskatkin siitä eteenpäin hoitaa jäteyhtiö ja isännöitsijä kilpailuttaa hallituksen valvoessa aika ajoin palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kuvittelin joskus nuorena näin. No olen kyllä tullut toisiin aatoksiin. Ei kaikkia kiinnosta pihanhoito ja talosta huolehtiminen. Kerrostaloasuminen on paljon huolettomampaa.
Kukkaistutuksia varten riittää rivarin muuta neliö "pihaa". Mitään grillijuhlia emme edes halua järjestää.
Mun täydellinen ihanne olisi kerrostaloasunto hyvin korkealla, hienot näkymät ja iso terassiparveke. Tästä haaveilen ison omakotitalon ja ison tontin omistajana.
Lapsuuteni omakotitalossa asuneena en edes haaveile samasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavien omakotitalot ovat kaikki kulahtaneita ja rempan tarpeessa, mutta kenelläkään ei ole varaa remontoida niitä kunnolla. En voisi asua lastulevy-ysäritalossa tai sitä vanhemmassa pirtissä. En kyllä asuisii uudessa keittiö olohuoneessa kerrostalossakaan. Haluan asua kauniissa ja remontoidussa kodissa meren äärellä.
Ei ysärillä enää käytetty lastulevyä:)
Meidän taloon laitettiin ihan kipsilevyä seiniin. Nykyiset asukkaat asuneet siinä meidän jälkeen jo 21v erittäin tyytyväisinä.
Meren äärellä kyllä tuokin
Asun. Pitäisi vain saada muutettua kesäkäyttöön, koska kulut vain kasvaa.
Eli ylläpitosähköön talveksi, pienempi varaaja yms
Ei jaksa enää ostaa puita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua. Tahdon asua vuokralla kerrostalossa kaupungin keskustassa. Omakotitaloasuminen olisi mulle painajainen.
Ja minun pahin painajainen on vuokralla (tai omassa) kerrostalossa ihan missä vaan!
No eikös ole hyvä, että kummallekin löytyy se omanlainen asumismuoto, eikä edes tarvitse kadehtia sitä toista! Voi kadehtia sitten jotain muuta, se kun kuuluu suomalaiseen luonteenlaatuun.
Onhan se, jokainen tyylillään
Me maksimoimme okt taivaan ostamalla vielä toisen etelä-Euroopasta:)
En halua huolehtia lämmityksestä, pihatöistä, jätesysteemeistä yms. Mulla on intressit ihan muualla. Siksi kerrostalo. Nekin voi olla hirveitä, mut nyt on just hyvä. Keskustassa kauniilla paikalla, rempat tehty ja mukavat naapurit. Ihanan huoletonta elämää.
Ei ikinä enää omakotitaloa. Kerrostalossa eläminen on luksusta, palvelijat hoitaa pihahommat ja itse saa vain pysyä sisällä lämpimässä.
Huvittaa kun jotkut täällä puolustelee, ettei omakotitalo ole työleiri.
Kuka talvisin kolaa pihan,että aikuiset pääsee töihin ja lapset kouluun? Kuka haravoi syksyllä lehdet? Entä jätehuolto,kohta on kompostitarkastaja pihassa. Ei omakotitalossa voi vaan istua päivät pitkät tuijottelemassa ikkunasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa kun jotkut täällä puolustelee, ettei omakotitalo ole työleiri.
Kuka talvisin kolaa pihan,että aikuiset pääsee töihin ja lapset kouluun? Kuka haravoi syksyllä lehdet? Entä jätehuolto,kohta on kompostitarkastaja pihassa. Ei omakotitalossa voi vaan istua päivät pitkät tuijottelemassa ikkunasta ulos.
Lumitöihin voit palkata ulkopuolisen tekijän. Lehtiä ei ole pakko haravoida. Kompostia ei ole pakko olla, vaan voit järjestää biojäteastian.
Voihan sitä tehdä sitä taikka tätä, palkata tai olla palkkaamatta. Jotkut nyt vaan ei halua mitään omakotitaloja ja niiden tuomaa vaivaa, ei edes sitä pihatalkjarin palkkaamisen vaivaa. sori siitä
Mitä ihmeellistä siinä on? En halua myöskään matkailuautoa ja 2,5 lasta.
Kerrostalo on vaan helpompi, ei tarvi huolehtia juuri mistään asumiseen liittyvistä asioista tai tietää mitään. Kaikki vähänkin haastavampi on taloyhtiön asia ja menee isännöitsijän tai taloyhtiön hallituksen kautta.
Olisi se aikamoista leveilyä, jos kaikki sinkutkin asuisivat omakotitaloissa.