Miten joku voi edes sanoa ettei haluaisi omakotitaloa?
Kaikkihan sen haluaa, asunpaikat johtaa vain kompromisseihin
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
No en ikinä muuttaisi omakotitaloon. Helsingin keskusta paras ja toimivin. On puistoja ja merta.
Osittain samaa mieltä. Muuallakin kuin hgissä hyvä.
On kahdenlaisia ihmisjoukkoja: niitä, jotka haluavat asua omassa kotitalossa ja niitä, jotka haluaa asua kennostaloissa.
Kyllähän mä tämän ydinkeskustan 140+ m2 penthousen vaihtaisin kirkuen omakotitaloon. Jos se olisi omalla aidatulla rantatontilla ja 75m omaan käyttöön rauhoitetulla rantaviivalla Katajanokalla. Siitä tyynen puolelta. Vastaavia saisi jostain Itä-Helsingistä tai Suvisaaristosta, mutta ei ne mua kiinnosta. Millään pakilan tai muulla kuivan maan miljoonapalatsilla ei ole mulle mitään arvoa. Kehä kolmosen ulkopuolesta puhumattakaan.
Omakotitalo voisi kiinnostaa siinä vaiheessa, kun olisi varaa ostaa vaikka 12 omakotitaloa. Eli sillä ajatuksella, että omakotitalo ei saisi olla "kaikki munat samassa korissa" tilanne eikä muutenkaan liian suuri osa omaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli sellainen ja pääsin eroon. Kerrostalo sopii minulle.
Mutta miksi ihmeessä haluat asua talossa jossa asuu ventovieraita ennemmin kuin että asuisit omassa?
Oma talo muistuttaa mökkeilyä, aina pitää olla auttamassa jonkun rännin nostamisessa tai milloin mitäkin.
Joskus ei pääse pihaan kun on tulut lunta ja mies ei ole vielä tullut töistä, sitten pitää korkokengissä kulkea joku 15 metriä umpihangessa, että saa seinustalta jonkun lapion tai kolan.
Sitten voi tulla jotain sähkö- tai vesikatkoja pahaan aikaan kun joku laite pettää.
Yksin kotona on joskus pelottavaa, on näkevinään ikkunoiden ulkopuolella jotain varjoja tai hahmoja.
Valtaosa omakotitaloista sijaitsee kaukana kaikesta, joka paikaan mentävä autolla ja varsinkin talvella se on työlästä.
Oli siinä muutakin, tuossa nyt jotain alkuun.
Vierailija kirjoitti:
"Maailmassa monta, on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää, kummastuttaa, palstakulkijaa"
Juuri näin. Veetäkö tästä vatuloi . Asukoot ja tykätlöön kukin kuin lystää... ja niinhän ne tekevätkin. 😝😝😝
Haluan asua isohkon kaupungin keskustassa puiston laidalla ilman pihan hoitovelvollisuuksia. Helppo lähteä matkoillekin. Tilaa on paljon mutta ei tarvitse itse lämmittää eikä huolehtia rempoista. Täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
On kahdenlaisia ihmisjoukkoja: niitä, jotka haluavat asua omassa kotitalossa ja niitä, jotka haluaa asua kennostaloissa.
Juuri näin veetäkö täällä moukat mäiskyttää. 👹👹👹
Helsingissä omakotitalot ovat ihan vieri vieressä ja kun naapuri päästää aamulla koirat ulos, meteli on meidän talossa kovempi kuin missään kerrostalossa, missä olen asunut.
Sitten on näitä "kun on oma niin asutaan kuin pellossa" naapureita, jotka pyöräyttää joka toinen aamu moottorisahan klo 5.30 ja joka toinen aamu ruohonleikkurin klo 6.00, koita siinä sitten tuuletusikkunat raollaan nukkua, ei tule tuollaista meteleiä missään kerrostalossa kämppään.
Ei Suomi missään taantumassa ole kun varmaan puolet palstalaisista on näitä
-En ottais sähköautoa vaikka maksettais
-En ottais omakotitaloa vaikka ilmaiseksi saisin
Jne yms
Asukaa vaikka persreiässä. Teidän oma asia ja valinta.
Ei kiinnosta loputon työleiri. Lapsena asuin kahdessa eri omakotitalossa ja ihan tarpeeksi oon siitä saanut. Jos nainen haluaa omakotitalon, niin saa ite omilla rahoillaan palkata timpurin sinne kun pitää nurkkia nostella.
Vierailija kirjoitti:
No en ikinä muuttaisi omakotitaloon. Helsingin keskusta paras ja toimivin. On puistoja ja merta.
Meitä on moneen junaan. Oma kokemus taas on se, että ei tod. ole paras eikä toimivin, vaikka asuin puiston ja meren vieressä. Myin kämpän ja sillä rahalla tein ison uuden omakotitalon , ja rahaa jäi ylikin, elämäni paras siirto.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua. Tahdon asua vuokralla kerrostalossa kaupungin keskustassa. Omakotitaloasuminen olisi mulle painajainen.
Sama! Asun keskustan kupeessa kivassa asossa rauhallisessa taloyhtiössä. Mua ei saisi mistään hinnasta muuttamaan omakotitaloon. Ei kiinnosta nurmikon leikkuut eikä lumen luonnit. Tämä on niin kätevää ja helppoa.
En haluaisi asua omakotitalossa Suomessa. Vihaan lumitöitä ja mitä teen pihalla joka on puolet vuodesta käyttökelvoton? Voisin asua omakotitalossa jos voisin ympäri vuoden kasvattaa vihanneksia ulkona ja nauttia pihastani.
En todellakaan haluaisi omakotitaloa koska olen masentunut ja uupunut joten se olisi pelkkä riippakivi ja työmaa eikä iloa ja onnellisuutta tuova asia elämässäni. Minulla on kesämökki joten tiedän mistä puhun vaikka kerrostalossa asunkin.
Vierailija kirjoitti:
Asukaa vaikka persreiässä. Teidän oma asia ja valinta.
Juuri näin... 😂😂😂😂
Kokeilin just, ihan helposti pystyn tuottamaan kirjainyhdistelmää "en halua omakotitaloa" vastaavan kokoelman äänteitä. Tuota äänteiden tuottamista kutsutaan myös sanomiseksi.
Kelpaa siinä vaiheessa jos mies maksaa kaiken ja tekee kaiken siihen taloon liittyvät. Myös sen talon siivoamisen mutta kuitenkin se pitää tehdä minun määrittämien siisteys standardin mukaan
Miten tyhmä on ap!