Vakuutusyhtiö: Talvitakki pitäisi riisua ajaessa
Ongelmana on, että paksun talvitakin ja mahdollisesti vielä huivien ja muiden asusteiden päällä makaava turvavyö jää auttamatta löysälle. Kolarissa turvavyön ja ihmiskehon välissä ei kuitenkaan saisi olla juurikaan pehmustetta, sillä vyön tulisi lukittua välittömästi ja pitää vyössä istuva ihminen paikoillaan.
Paksun takin kanssa vyö ei tule riittävän tiiviisti kehoa vasten, jolloin matkustaja saattaa liikkua liian pitkälle eteen ennen vyön kiristymistä, Trygin viestintäpäällikkö Christer Kjorsvik sanoo tiedotteessa.
https://www.is.fi/autot/art-2000011718150.html
Miten on?Riisutko?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Turvavyössä on räjähdepanos joka kiristää turvavyön kolarin sattuessa.
Talvitakin päälle kiristynyt turvavyö on väärässä kohdassa ja panos/kolari repii sisuskalut.
Vyön pitäisi kulkea lantion kohdalla, mutta talvitakin kanssa se jää vatsan päälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidemmällä matkalla kyllä, mutta kaupunkiajossa en. Autoa ei saa lain mukaan käyttää lämpikäksi ennen liikkeelle lähtöä, joten en ala itseäni palelluttamaan.
Webasto on keksitty, ja sen käyttäminen on aivan vapaata.
Webasto ei anna käynnistyä kahta kertaa jos et starttaa autoa välissä. Eikä se lähde käyntiin jos akun varaus on liian alhainen tai polttoainetta liian vähän. Eli ei tod ole vapaata käyttöä.
No voi jeesusperkele... Puhuttiin siitä, mitä lain mukaan sai tehdä, herra autistia esittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Kuka hullu istuu sisällä talvitakki päällä?
Minä ainakin olen toppatakki päällä kaupoissa ja ravintoloissa
Ketä käy kaupoissa nykyään kun ruuat tuodaan suoraan kotiin. Ravintolassa aina pikkutakki tai kauluspaita.
Kuka, ei "ketä".
Useat käyvät kaupassa, ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvitakin päälle kiristynyt turvavyö on väärässä kohdassa ja panos/kolari repii sisuskalut.
Vyön pitäisi kulkea lantion kohdalla, mutta talvitakin kanssa se jää vatsan päälle
Niin se jää lihavien suomalaisten kanssa muutenkin. Jos tämä olisi ongelma, suomalaiset räjähtelisivät autokolareissa kuin lepakot tuulivoimaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen vähän ihmiset kiinnittävät huomiota pukeutumiseen autoa ajaessa. Tosiaan ei paksuja takkeja (myöskään matkustajilla), ei puukenkiä, crocseja tms. kenkiä mistä jalka voi luiskahtaa pois eikä mitään liukkaita villahanskoja vaan korkeintaan nahkaiset sormikkaat joilla saa hyvän otteen ratista.
Saako olla muuta materiaalia vai onko ihan pakko olla nahkaa?
Entä jos ajaa metsään samalla kun riisuu sitä talvitakkia ajaessa, korvaako vakuutusyhtiö huonon neuvonsa seuraukset?
Taas yksi iltapäivälehtien höpöjuttu. Vaikka millainen michelinukon takki olisi, niin ei sillä mitään merkitystä turvavyö- ja turvatyynytilanteessa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tosiaan ole koskaan istunut autossa talvitakki päällä, jos uskot tuohon? Minä olen ja saan aivan mainiosti turvavyön lantion kohdalle.
Ei mun talvitakki ole muhkea ja kaulaliinoja en käytä.
Ai kolarin sattuessa sitten tarkastellaan millainen vaatetus oli päällä? Jestas miten vaikeaksi kaikki tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen toppatakki päällä kaupoissa ja ravintoloissa
Ketä käy kaupoissa nykyään kun ruuat tuodaan suoraan kotiin. Ravintolassa aina pikkutakki tai kauluspaita.
Kuka, ei "ketä".
Useat käyvät kaupassa, ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Mie käyn kaupoissa. Tuutko täänkin korjaamaan "minä, ei mie"?
"Kuka kiinnostaa ketä menee toppatakki päällä sisällä. Ketkin tavallaan. Kukaan tuskin haittaa vaikka kesällä menisi toppatakki päällä. "
Olisikohan koulutunnilla opittu paremmin suomea jos ei olisi ollut toppatakki päällä?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ajaa metsään samalla kun riisuu sitä talvitakkia ajaessa, korvaako vakuutusyhtiö huonon neuvonsa seuraukset?
Sehän pitäisi riisua ennen kuin turvavyön laittaa kiinni, ja se pitää laittaa ennen kuin lähtee ajamaan. Mutta ihan sama, minä ajan takki päällä niin kuin olen ajanut jo noin 40 talvea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidemmällä matkalla kyllä, mutta kaupunkiajossa en. Autoa ei saa lain mukaan käyttää lämpikäksi ennen liikkeelle lähtöä, joten en ala itseäni palelluttamaan.
Webasto on keksitty, ja sen käyttäminen on aivan vapaata.
Vieläkö noita savukoneita tosiaan jollain on käytössä?
T. Tesla mies
Vieläkö tesla-kuskeja on?
Eivätkö kaikki olekkaan kuolleet kun ovet ei aukea kolarissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon tuollaiselle vakuutusyhtiölle että haista v**u stanan korvaustenvälttelijä.
Mistä ihmeestä tuohon juttuun joku Tryg on löytynyt? Ei toimi Suomessa, eikä ole niin väliksikään.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen hullu, jolla ei ole esim. autolle lämmintä sisätilaa, tolppapaikkaa jne. Lähtiessä auto on talvella kuin pakastin. Luksusta olisi jo se, että olisi oma autopaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen hullu, jolla ei ole esim. autolle lämmintä sisätilaa, tolppapaikkaa jne. Lähtiessä auto on talvella kuin pakastin. Luksusta olisi jo se, että olisi oma autopaikka.
Laita se auto lämpenemään 10 min ennen kuin lähdet ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikilla sähköauto ja lämmitys lähtee apista päälle. 15min ja autossa 23 astetta.
Ei tarvita mitään toppatakkeja.
No sen aikaa täytyy pitää toppatakkia ja toivoa, ettei tule kolaria.
Haluan nähdä kun vakuutusvirkailija riisuu talvitakin ja huivin sekä muut lämmikkeet pois päältä mennessään autoon 30 asteen pakkasella.
Haluan myös nähdä saman vakuutusvirkailijan lumipenkassa autonsa kanssa ilman talvivaatteita 2 tuntia sen jälkeen kun menetti autonsa hallinnan ja päätyi turvallisesti ilman talvivaatteita lumipenkkaan.
Miksi Ketä käy kaupassa, jos tavarat tuodaan kotiin? Vai eikö Ketä jaksa itse kantaa?