Vakuutusyhtiö: Talvitakki pitäisi riisua ajaessa
Ongelmana on, että paksun talvitakin ja mahdollisesti vielä huivien ja muiden asusteiden päällä makaava turvavyö jää auttamatta löysälle. Kolarissa turvavyön ja ihmiskehon välissä ei kuitenkaan saisi olla juurikaan pehmustetta, sillä vyön tulisi lukittua välittömästi ja pitää vyössä istuva ihminen paikoillaan.
Paksun takin kanssa vyö ei tule riittävän tiiviisti kehoa vasten, jolloin matkustaja saattaa liikkua liian pitkälle eteen ennen vyön kiristymistä, Trygin viestintäpäällikkö Christer Kjorsvik sanoo tiedotteessa.
https://www.is.fi/autot/art-2000011718150.html
Miten on?Riisutko?
Kommentit (329)
Ainakin uusissa autoissa on kyllä turvavyönkiristimet jotka kolarissa nykäisevät pienellä räjähdyspanoksella löysät pois turvavöistä.
Kuuluu joukkoon jos lataat jotain känny/auto vahdit vieressä ettei syty tuleen, samoin pyykinpesukonetta ja astianpesukonetta tulee vahtia vieressä ettei tule vesivahinkoa tai kone syty tuleen muuten vakuutus ei korvaa.
Mercedes-benz esitteli SRS järjestelmän 1981, mikä sisältää esim. turvavöiden esikiristimet. Nykyään tämä järjestelmä on käytännössä jokaisessa autossa. Katso vaikka ratista ja ympäri autoa kiin lukee SRS siellä sun täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Kuka hullu istuu sisällä talvitakki päällä?
Minä ainakin olen toppatakki päällä kaupoissa ja ravintoloissa
Ketä käy kaupoissa nykyään kun ruuat tuodaan suoraan kotiin. Ravintolassa aina pikkutakki tai kauluspaita.
Käy varmaan muutkin kuin ketä.
Mulla on 2010-luvun VW Golf, joka on täysi jääkaappi talvella. Sitä ei saa lämmityspistokkeeseen, siinä ei ole webastoa, sille ei ole autokatosta eikä muutakaan suojaa. Se ei lämpiä tyhjäkäynnilläkään vaan vaatii noin vartin ajon, että lämpöä ylipäätään alkaa pukata.
Ei, en todellakaan riisu talvivarusteita sitä käyttäessäni.
Kuka helvetti palelee autossa ilman takkia. Ainiin suurin osa suomalaisista autoilijoista on älykääpiöitä. Joten toki kaikki ajaa ilman takkia ja sen takia sairastuvat flunssaan tai keuhkokuumeeseen. Ja sitten ihmetellään miten voi olla koko ajan kipeänä.
Minun mielestäni pitäisi myös saada
-Kypäränkäyttöpakko kotona ja työpaikoilla.
-Kävelykaiteet pakollisiksi joka paikkaan.
Nämä uudistukset voitaisiin maksaa maahanmuutosta saatavan tuottavuuden nousun kautta saatavista julkisista varoista.
"Eli koto tyyny mukaan ,ja penkille. Perseen lämmitin täysille ja ajoon
Ei koskaan istuta jäätyneelle penkille"
Tyyny penkillä nimenomaan eristää sinut siitä penkinlämittimen lämmöstä ja hukkaa sen tehon.