"Skandaali, toteaa Rovaniemen kentälle 48 tunniksi jumiin jäävä ranskalaisperhe" - Ehkä ei kannata lähteä ulkomaanmatkoille, jos
pieni force majeure -viivästys on "skandaali".
Kommentit (528)
Oon koittanu selittää että tilannetta olis voinu kohentaa se että henkilökunta olis suorittanu sen asiakaspalvelun alkeet mutta jostain syystä se on joillekkin vain se että ohjataan ihmiset nukkumaan kentän lattioille. Asiakaspalvelu on joillekin täysin vieras käsite.
Vierailija kirjoitti:
"Olisi tärkeä, että on ruokaa ja juotavaa. Moni ei tiedä, että täällä voi juoda kraanavettä", kertoo vapaaehtoinen, joka ei halua nimeään julki.
Eli kukaan ei ole osannut edes tuon vertaa ranskaa, että olisi voinut kertoa, jotta kraanavettä voi Suomessa juoda. Siellähän on ihan pieniä, mutta oleellisia asioita ollut ihan päin seiniä.
Aika säälittävää ettei tätä tietoa ole kerrottu jo matkan alussa.
Ensin lähdetään arktiselle alueelle ja sitten järkytytään kun siellä on lunta eikä ollenkaan sellaista kuin Pariisissa.
Ei pitäisi lähteä ääriolosuhteisiin seikkailemaan jos ei siedä sitä, että ääriolosuhteet voivat aiheuttaa ongelmia.
Ei kai skandaali ole oikea sana tässä tapauksessa? Taas joku osaamaton toimittaja asialla.
Vierailija kirjoitti:
"Olisi tärkeä, että on ruokaa ja juotavaa. Moni ei tiedä, että täällä voi juoda kraanavettä", kertoo vapaaehtoinen, joka ei halua nimeään julki.
Eli kukaan ei ole osannut edes tuon vertaa ranskaa, että olisi voinut kertoa, jotta kraanavettä voi Suomessa juoda. Siellähän on ihan pieniä, mutta oleellisia asioita ollut ihan päin seiniä.
Eikö mitään vastuuta ole turisteilla itsellään? Kraanaveden juomakelpoisuus on ihan perusteita, joka selvitään kyseisestä maasta ennakkoon jo ennen kuin lähdetään sinne reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Skandaali? Onko myrskykin suomalaisten vika? Tosin jospa siellä on joku lapin ukko tehnyt taikoja ja saanut myrskyn nousemaan ;)
Pikkuisia taikoja tehneet, jotta turistit pysyisivät kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
"kritisoi kovasanaisesti myös Rovaniemen lentoasemaa, joka ei hänen mielestään ollut riittävän varautunut."
Mitä hel*ettiä lentoasema voi tehdä, jos sinne yhtäkkiä jää jumiin suuri määrä lentokoneita matkustajineen? Tilata telttoja armeijalta vai?
Juu. Ja pitäisikö lentoasemaa laajentaa tuhatkertaiseksi sen lyhyen sesongin takia ja pitää loppuvuoden tyhjillään? Samanlaista vinkumista kuin Aki ja Rita Mannisella. Pitäisi tajuta, että matkalla voi tapahtua mitä vaan.
https://yle.fi/a/74-20201651
"Rovaniemen lentoasemalla ruuhka jatkuu sunnuntai-iltana. Vielä kuuden jälkeen illalla osa matkailijoista joutui jonottamaan asemarakennuksen ulkopuolella."
Vierailija kirjoitti:
Oon koittanu selittää että tilannetta olis voinu kohentaa se että henkilökunta olis suorittanu sen asiakaspalvelun alkeet mutta jostain syystä se on joillekkin vain se että ohjataan ihmiset nukkumaan kentän lattioille. Asiakaspalvelu on joillekin täysin vieras käsite.
Mikä olisi tässä tilanteessa ollut parempaa asiakaspalvelua?
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt lopultakin että mitä siihen asiakaspalvelun alkeisiin oikein kuuluu? Minun mielestäni siinä on tärkeintä varmistaa asiakkaalle perustarpeet, eli lämpö, ruoka, juoma ja lepo. Sehän hoitui. Mitä siis puuttui?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan onnellisia että Lappi kelpaa. Hienoa myös Rovaniemelle kun vetää turisteja. Itse opiskelin siellä 1980 luvulla, ei ollut tunkua
Ei sinne Lappiin kannata nyt mennä kun täälä aletaan heti riehumaan jos ruoka palaa poroksi, eikä se kelpaa ja menee hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisihan porukan majoittaa johonkin kouluun , jonka ruokalassa olisi jonkun verran kivempaa istuskella ja sitten wolt kuskit liikkeelle ja myös viiniä tarjolla alon etäpisteesä.
Rovaniemellä vähempi noita wolttikuskeja. Onkohan ollenkaan. Ei nekään siinä lumikaaoksessa pysty ajelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, kuten muutkin normaalit matkaajat, otan tuollaiset asiat itse selville ennen matkaa. Kuten myös sen, millainen ilmasto ja sää kohdemaassa on.
Vierailija kirjoitti:
Ensin lähdetään arktiselle alueelle ja sitten järkytytään kun siellä on lunta eikä ollenkaan sellaista kuin Pariisissa.
Ei pitäisi lähteä ääriolosuhteisiin seikkailemaan jos ei siedä sitä, että ääriolosuhteet voivat aiheuttaa ongelmia.
Joku vuosi sitten oli lehdessä juttua että ranskalaisturisti oli lähtenyt pikkukengissään ja vetolaukku pulkassa lumimyrskyyn tunturiin. Löytyi onneksi nippa nappa ajoissa ja saatiin sieltä elävänä pois, mutta aivan uskomaton suoritus järjettömyydessään.
Vierailija kirjoitti:
Joo eikä sun kannata lähtee ollenkaan ovesta ulos kun voi liukastua. Oot niin kauan kodin vankina kunnes hiekottaja saapuu sun kotiovelle. Pysyttelet vaan sen aikaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Pariisissa on kyllä niitä "ääriolosuhteita" Heh heh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään on säälittävää, että Suomen ylpeys - puhdas juomavesi - ei ole vuosikymmenien aikana ehtinyt edes Ranskaa tavoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt lopultakin että mitä siihen asiakaspalvelun alkeisiin oikein kuuluu? Minun mielestäni siinä on tärkeintä varmistaa asiakkaalle perustarpeet, eli lämpö, ruoka, juoma ja lepo. Sehän hoitui. Mitä siis puuttui?
No se empatia puuttuu mittä ethän sä edes tunne sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisihan porukan majoittaa johonkin kouluun , jonka ruokalassa olisi jonkun verran kivempaa istuskella ja sitten wolt kuskit liikkeelle ja myös viiniä tarjolla alon etäpisteesä.
Rovaniemellä vähempi noita wolttikuskeja. Onkohan ollenkaan. Ei nekään siinä lumikaaoksessa pysty ajelemaan.
Hyvin toimii Wolt Rovaniemellä. On toiminut jo vuodesta 2018.
Tosin nyt sille ei ollut mitään tarvetta, koska matkustajille annettiin ruokaa ja juomaa.
Ollaan onnellisia että Lappi kelpaa. Hienoa myös Rovaniemelle kun vetää turisteja. Itse opiskelin siellä 1980 luvulla, ei ollut tunkua