Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan haluaa vakavampaan suhteeseen pettäjän kanssa?

Vierailija
28.12.2025 |

Tarkoitan nyt näitä suhteita jotka alkaa toisen ollessa vielä naimisissa, ja sitten sen pettäjän kanssa ollaan muuttamassa yhteen ja tekemässä lapsia.

Miten joku kuvittelee että tyyppi joka petti aiempaa kumppania ei muka pettäisi tulevia?

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei petä, koska uutta arvostaa ja rakastaa.

🤣

Vierailija
22/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä juuri. Kyl ero pitää käydå läpi itse. Henkisesti ja muutenkin. Lapset kärsii kun ei tiedä kuka siä nurkissa pyörii milloinkin. Kehen voi luottaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään kuvitella kun veri pyörii alapäässä eikä aivoissa. 

Vierailija
24/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ovat usein todella rikkinäisiä ihmisiä, jotka janoavat huomiota muilta, hyvää tai pahaa. Usein kehuja, arvostusta, ihailua. Pettävältä osapuolelta saa ylistäviä sanoja enemmän kuin vapaalta, joka suhtautuu suhteeseen järkevämmin. Pettäjällä on pelissä koko elämä, hän ottaa ison riskin, ja koska pitkissä suhteissa on välillä tylsiä vaiheita, pettäjä hakee kiksejä ulkopuolisesta suhteesta. Ihailua. Tuo riskinotto ja suhteen huuma on huumetta kolmannelle osapuolelle. Jos pettäjän kumppanin status on korkea, saa kolmas osapuoli myös paremmuuden tunteen.

Henkisesti terve ja ehjä ihminen taas ei tarvitse ulkopuolisen validaatiota omasta kelpoisuudestaan. Ei ihailua, kehuja, ylisanoja.

Vierailija
25/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla tuntemillani pettäjillä ja kolmansilla osapuolilla on melkoinen tukku muitakin epämiellyttäviä piirteitä. Valehtelevat, ovat ilkeitä, manipuloivat muita, vastuuttomia, selkärangattomia. Ihan vähintään on narsistinen ihminen, jos kykenee valehtelemaan kumppanilleen tai alkaa suhteeseen varatun kanssa. Epäempaattisia. Hyvää ihmistä ei tuollaisen teon jälkeen ihmisestä saa. Monella on myös elämänarvot vinksallaan, arvostavat materiaa ja statusta, ulkonäköä, siinä toisessa ihmisessä. 

Moraalikasvatus on yleensä kokonaisvaltainen juttu. Jos moraalikasvatusta ei ole saanut yhdessä niin tuskin toisessakaan. Empatia on sitten vielä asia erkseen: moni pettäjä kyllä tuntee miten ikävältä petetyksi tuleminen tuntuu, mutta kun tekee niin toiselle, ajatukset ovat vain ja ainoastaan omassa hyödyssä ja edussa.

Vierailija
26/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti syyttää ja syyllistää muita aina siitä, mitä on itse tehnyt. 

Vierailija
27/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi jos kaksi pettäjää pariutuu keskenään. Pettäminen ei tunnu todennäköisesti kummastakaan niin pahalta ja ymmärretään toista paremmin jos sattuu pettämään.

Vierailija
28/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä tuntuu olevan niin että veri ja aivot on alhaalla. Sit lykitään ketä sattuu. Ja sanotaan että voi rähmä ku meni väärään reikään liukastuin. 🤣

Vierailija
29/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei petä, koska uutta arvostaa ja rakastaa.

"Mä pystyn muuttamaan sen"
"Sä olet ihan erilainen kuin x/kukaan kenet olen tavannut"
"Sulle en ikinä tekisi sellaista" :D

Vierailija
30/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit ovat usein todella rikkinäisiä ihmisiä, jotka janoavat huomiota muilta, hyvää tai pahaa. Usein kehuja, arvostusta, ihailua. Pettävältä osapuolelta saa ylistäviä sanoja enemmän kuin vapaalta, joka suhtautuu suhteeseen järkevämmin. Pettäjällä on pelissä koko elämä, hän ottaa ison riskin, ja koska pitkissä suhteissa on välillä tylsiä vaiheita, pettäjä hakee kiksejä ulkopuolisesta suhteesta. Ihailua. Tuo riskinotto ja suhteen huuma on huumetta kolmannelle osapuolelle. Jos pettäjän kumppanin status on korkea, saa kolmas osapuoli myös paremmuuden tunteen.

Henkisesti terve ja ehjä ihminen taas ei tarvitse ulkopuolisen validaatiota omasta kelpoisuudestaan. Ei ihailua, kehuja, ylisanoja.

Tuntemani narsisti petti itse ja syytti pettämisestä miestään. Teki myös pôrnoa ja ônlyfansia, myi itseään.  Alkoi alunperin itse salasuhteilemaan toisen seläntakana, jonka jälkeen haukkui 20 tätä petettyä naista hovilleen huøraksi. Nyt käyttäytyy kuin suurmarttyyri, jota vastaan kaikki ovat rikkoneet.

Vierailija
31/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en rakentele mitään pilvilinnoja ainoasta ja oikeasta, jonka kanssa elän onnellisena elämäni loppuun asti. Eikä ero ole  niin traaginen asia. 

Vierailija
32/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka syyttää omista ongelmistaan aina muita on jonkin sortin narsisti. 

Vierailija
33/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä tuntuu olevan niin että veri ja aivot on alhaalla. Sit lykitään ketä sattuu. Ja sanotaan että voi rähmä ku meni väärään reikään liukastuin. 🤣

Hih hih, naisethan ei petä.

Vierailija
34/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka syyttää omista ongelmistaan aina muita on jonkin sortin narsisti. 

Narsistit aiheuttavat jatkuvasti ongelmia muille. Vainoavat, mustamaalaavat ja järjestävät pahoinpitelyjä. Kyllä sellaisesta saa syyttääkin toista toisin kuin jostain henkisestä pettämisestä.

Vierailija
35/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä väitettä että jos pettää yhtä kumppania niin sitten pettää kaikkia seuraavaakin. Se on käsittämätön väite. Ikään kuin  olisi olemassa  jokin alempiarvoinen ihmislaji nimeltä pettäjät, ja nämä pettäjät toimisivat aina ja joka tilanteessa samalla tavalla. Ikään kuin kaikki tilanteet ja parisuhteet olisivat samanlaisia ja ikään kuin se, miten ihminen missäkin parisuhteessa toimii, ei riippuisi siitä parisuhteesta eikä vastapuolesta. Ikään kuin ihminen ei voisi muuttua. 

Olen kohta 70-vuotias. Olen ollut elämäni aikana monessa erilaisessa ja eri pituisessa suhteessa. Petin ensimmäistä miestäni, mutta  sen jälkeen en ikinä ole pettänyt ketään. 

Elin nuorena avioliitossa jossa minua laiminlyöntiin  joka suhteessa. Mieheni  kohteli minua kuin pelkkää ilmaa. Hän ei antanut huomiota, hellyyttä, seksiä, ei halunnut keskustella eikä viettää aikaa kanssani. Hän jätti minut yksin hoitamaan lastamme, lomankin hän vietti kavereittensa kanssa. Olin näkymätön, minua ei ikään kuin ollut hänelle olemassakaan. 

Tapasin sitten työpaikallani miehen joka näki minut, puhui kanssani, jolta sain huomiota sekä ihmisenä että naisena, joka viihtyi kanssani, piti minusta, näki minussa kauniin viehättävän naisen ja mielenkiintoisen ihmisen. Hän ei ollut minun tyyppiäni eikä varsinkaan unelmieni mies,  enkä muussa olosuhteessa olisi ehkä kiinnostunut hänestä. Mutta olin niin alemmuudentuntoinen, hylätty ja onneton, että olin helppo saalis. Aviomieheni oli saanut minut uskomaan omaan arvottomuuteeni. Olin ällistynyt havainnosta että kiinnostan  ylipäänsä ketään. 

Tuli avioero. Se ei johtunut pettämisestä koska en jäänyt kiinni, ja luultavasti mieheni ei olisi välittänyt vaikka olisi tiennytkään asiasta. Hän ilmoitti eräänä päivänä aamukahvilla ettei tämä liitto enää hutsita. 

Sen jälkeen elin kolme vuotta yksikseni kunnes tapasin seuraavan mieheni. Asuimme yhdessä viisi vuotta. Suhde ei ollut ongelmaton, mutta tälle miehelle olin aivan varmasti  olemassa, en ollut näkymätön. Kumpikaan meistä  ei pettänyt toista. Minulla ei ollut edes kiusausta pettää. Suhde loppui lähinnä siihen ettei uusperhemuoto toiminut. 

Sen jälkeen minulla on ollut lukuisia pitempiä ja lyhempiä suhteita. En ole ikinä meinannutkaan pettää. Jos suhde ei toimi eikä se yrityksistä huolimatta muutu paremmaksi, minä yksinkertaisesti eroan. Minulla on ollut myös pitkiä, useamman vuoden pituisia sinkkujaksoja. 

Nuo kerran pettäjä, aina pettäjä - jutut eivät perustu mihinkään, ne ovat tuulestatemmattua huttua. Silloin kun pettämisen taustalla on suhde josta puuttu kaikki läheisyys ja lämpö, niin ei se pettäminen ole sellainen  asia johon vain päätetään ruveta, ja varsinkaan se ei ole kosto. Hähää, sinä olet minulle ikävä joten mikäpäs käyn vieraissa, mitäs siihen sanot! Ei se ainakaan minulla niin mennyt. Sitä vain tapaa jonkun jolta saa sitä mitä ei omalta kumppaniltaan saa. Suhde alkaa pelkkänä ystävyytensä ja jäisikin ystävyydeksi, ellei itsellä olisi niin vahva rakkaudennälkä. 

Vierailija
36/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt, ja sitäkin kummastellut, miksi joissain tilanteissa se petetty osapuoli haluaa vielä pettämisen paljastuttuakin "taistella" puolisostaan ikään kuin palkinto olisi hyväkin.

Vierailija
37/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt 2,5 vuotta seksisuhde varatun miehen kanssa. En huolisi tätä miestä parisuhteeseen koska hän kykenee tällaiseen pitkäaikaiseen pettämiseen. 

Vierailija
38/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on ollut nyt 2,5 vuotta seksisuhde varatun miehen kanssa. En huolisi tätä miestä parisuhteeseen koska hän kykenee tällaiseen pitkäaikaiseen pettämiseen. "

Minä en huolisi kaltaisiasi parisuhteeseen.

Vierailija
39/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt, ja sitäkin kummastellut, miksi joissain tilanteissa se petetty osapuoli haluaa vielä pettämisen paljastuttuakin "taistella" puolisostaan ikään kuin palkinto olisi hyväkin.

Kulissit pitää narsistilla olla kunnossa. Kieltää kaiken ja vakuuttaa, että ovat oikein onnellisia yhdessä. Syy on silloin muissa, jotka pyrkivät rikkomaan heidän liittonsa, saadaan huomio pois vaimon ja miehen pettämisistä.

Vierailija
40/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä seksisuhde varatun miehen kanssa on ollut todella katkera täällä palstalla siitä että mies ei jätä vaimoaan. Eikä ole sietänyt sitä että miehellä on seksiä vaimonsa kanssa.. Ei pysty myöskään hyväksymään että miehellä on seksiä myös muiden kanssa, mutta vaimo tuntuu olevan punainen vaate.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä