Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläisille on niin vaikeaa hyväksyä se tosiasia, että he elävät sosiaalituilla?

Vierailija
27.12.2025 |

Eläkkeet eivät ole itse maksettuja, vaan töissäkäyvät ihmiset maksavat ne. Nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet aikaisempien sukupolvien eläkkeet huomattavasti nykyistä alhaisemmilla eläkemaksuilla.

Kommentit (727)

Vierailija
241/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työeläke ei ole sosiaalituki.

T, N42

Kyllä se on.

Jos yksityinen työnantaja on maksanut eläkemaksuja yksityiselle eläkeyhtiölle jonka maksamista eläkemaksuista nyt nautin niin mikä v tun osa siitä on sosiaalitukia?

Koko eläke. Ei ne ole vain sinun rahojasi vaan myös niiden, jotka maksavat nykyisistä palkoistaan eläkemaksuja, vaikka nuorempien eläkeikää nostetaan ja he saavat omat maksamansa eläkerahat "pienemällä kertoimella" kun nykyiset eläkeläiset.

Kirjoitan nyt oikein hitaasti: KELA jakaa sosiaalitukia, ei yksityiset vakuutusyhtiöt.

Vierailija
242/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat koko työelämänsä haukkuneet sosiaalitukia saavia pummeiksi ja juopoiksi. Onhan se vaikea asettua haukkumiensa ihmisten tavoin sosiaalisilla rahoilla eläjäksi.

Varsinkin kun siihen lisätään terveydenhuoltojärjestelmän kuormittaminen normaalin vanhuuden tuoman sairastelun myötä. Koko koronarumbakin syntyi heikompien iäkkäiden suojaamisen tarpeesta. Kyllähän se kaikki rasitus yhteiskunnalle varmasti tiedostetaan, mutta on mukavampi haukkua nuoria pullamössösukupolveksi ja muuksi. 

Muistathan itse olla rasittamatta terveydenhoitoa?Sinäkin haukut sinun mahdollisen koulutuksen ja neuvolat aikanaan maksaneita.

Se maksajana olo on mennyttä sitten kun se on mennyttä. Silloin täytyy osata nöyrästi ottaa apua vastaan. Henkselinpaukuttelut on paukuteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat koko työelämänsä haukkuneet sosiaalitukia saavia pummeiksi ja juopoiksi. Onhan se vaikea asettua haukkumiensa ihmisten tavoin sosiaalisilla rahoilla eläjäksi.

Varsinkin kun siihen lisätään terveydenhuoltojärjestelmän kuormittaminen normaalin vanhuuden tuoman sairastelun myötä. Koko koronarumbakin syntyi heikompien iäkkäiden suojaamisen tarpeesta. Kyllähän se kaikki rasitus yhteiskunnalle varmasti tiedostetaan, mutta on mukavampi haukkua nuoria pullamössösukupolveksi ja muuksi. 

Muistathan itse olla rasittamatta terveydenhoitoa?Sinäkin haukut sinun mahdollisen koulutuksen ja neuvolat aikanaan maksaneita.

Se maksajana olo on mennyttä sitten kun se on mennyttä. Silloin täytyy osata nöyräs

Taitaa tyhjätaskulla argumentit loppua,kyllä sen huomaa.

Vierailija
244/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se maksajana olo on mennyttä sitten kun se on mennyttä. Silloin täytyy osata nöyräs

Sun kaltaiset näitä henkselinpaukuttelijoita ovat."Maksajia".Kuka sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.

Vierailija
245/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tyhmät pennut kuvittelevat elättävänsä meidät eläkeläiset, itse olen työt aloittanut jo 15 vuotiaana, raskaita töitä tehnyt koko elämäni ajan, niin että terveys meni siinä samalla. Turha tulla huutelemaan että maksatte meidän eläkkeitä, pitkän pennin olen eläkemaksuja maksanut. Kiittämätön kakara!!!

Väkisinhän ne maksut on revitty palkasta. Sinä et olisi vapaaehtoisesti maksanut penniäkään. Hyvä että revittiin.

Et sinäkään vapaaehtoisesti maksa,sellaista ulinaa kun nyt kuulee ,ei ole ollut koskaan.HYvä ettäsinäkin joudut maksamaan!

Sinä maksaisit siitä jos naapurilta vietäisiin vähän enemmän. Se ei ole järkevää puhumattakaan viisaudesta.

Vierailija
246/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opiskelijoiden on niin vaikea myöntää se tosiasia, etteivät ole koskaan maksaneet veroja ja kuluttavat niitä hyvin paljon.

Vierailija
247/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuseri kun on niin ei tajua että eläkeläiset ovat tehneet vuosikymmeniä töitä ja maksaneet edeltäjiensä eläkkeitä.ja eläkemaksuja.Kun itse elelee tuilla niin näkee kaikki muutkin tuilla elävinä.

Ei ollut suurilla ikäluokilla paljoa elätettäviä. Oman elatuksenne jätitte sitten lähes täysmääräisenä nuoremmillenne ja alkamaan jo noin 59v. Tämän teidän lomailun kustantamiseksi pitää nyt työskennellä 70 vuotiaaksi ja maksaa korkeita eläkemaksuja. On siinä teillä pitkä jakso elää tuilla muitten piikkiin.

V-50 syntyneiden eläkeikä oli 63.Ei taida googlettaminen olla tuttua.?Saman voi sanoa sinun 70 vuoden höpinästä-se on eläköitymisikä mutta keskimäärin se voi olla aivan muu.

Vierailija
248/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on tämä ongelma perinteisesti ratkaistu ättestupan -järjestelmällä jossa vanhukset on tuupattu jyrkänteeltä alas.

Te luonnossa liikkuvat naiset voisittekin alkaa kartoittaa sopivia maastokohtia tähän tarkoitukseen. Hyvät kulkuyhteydet ovat plussaa vaikkakin kauemmin elävät naiset ovat kevyempiä ja siten helpompia vaikka kantaa jyrkänteen harjalle.

Näin eläkekustannukset oikeudenmukaiseksi. 

Vierailija
249/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa on tämä ongelma perinteisesti ratkaistu ättestupan -järjestelmällä jossa vanhukset on tuupattu jyrkänteeltä alas.

Te luonnossa liikkuvat naiset voisittekin alkaa kartoittaa sopivia maastokohtia tähän tarkoitukseen. Hyvät kulkuyhteydet ovat plussaa vaikkakin kauemmin elävät naiset ovat kevyempiä ja siten helpompia vaikka kantaa jyrkänteen harjalle.

Näin eläkekustannukset oikeudenmukaiseksi. 

Tuo on aika oikeistolainen lähestymistapa.

Vierailija
250/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tässä esimerkki kun ajan kuvaa vielä ihmetellään... Boomereilta jää valtava huonosti hoidettu asuntokanta, asunto on huonosti tuottava sijoitus koska asukkaita ei vain riitä... Kuitenkin aiheutettiin asuntomarkkinan ylikuumeneminen nollakoroilla vaikka ostohalua ja kykyä ei ole eikä asukkaita. 

Miettikääs mitä tapahtuu kun boomereilta jää tyhjiä asuntoja seuraavat 10-15v..."

Mietipä, miksi tänne haalitaan "työvoimapulaa" paikkaamaan intialaisia ja filippiiniläisiä tuetun asumisen piiriin? Jotta ei aiheutuisi pankkikriisiä. Asiaa ei helpota se, että suuri osa Suomen asuntokannasta on reaaliarvoltaan nollaa hipovaa betonikuutiota huonolla sijainnilla. Ei ole yksi tai kaksi taloyhtiötä, jonka korjausvelka on suurempi kuin taloyhtiön yhteenlaskettu asuntojen arvo, erityisesti pk-seudun ja Tampereen ulkopuolella.

Sitäpä juuri. Jonkun pitäisi sitten ostaa ne hoivakodeiksi muutetut krstalot kun aika jättää... Mutta boomerien toimintakyky alentuu oleellisesti seuraavina vuosina, mites tuo muuten ratkaistaan?

T. Edellinen 

Vierailija
251/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta eläkkeelle 5000€/kk eläkkeellä.

Vierailija
252/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tyhmät pennut kuvittelevat elättävänsä meidät eläkeläiset, itse olen työt aloittanut jo 15 vuotiaana, raskaita töitä tehnyt koko elämäni ajan, niin että terveys meni siinä samalla. Turha tulla huutelemaan että maksatte meidän eläkkeitä, pitkän pennin olen eläkemaksuja maksanut. Kiittämätön kakara!!!

Taidat olla provo, kun et ilmaissut yhtään faktaa. 80% eläkkeestäsi maksetaan nykyisten "kakaroiden" tilipussista... Kiittämätön varhaiseläkeläinen

Vierailija
253/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä kiittää omia vanhempia, että tajusivat myös ostaa metsää ja osakkeita aina kun jäi ylimääräistä rahaa, velaksi toki alussa ostivat metsää. Saavat nyt ostettua keskusta-asunnon kasvukeskuksesta kun jäivät eläkkeelle 65 vuotiaina.

Jos olisivat eläneet kuin Boomerit opettaneet, että käyttäkää kaikki raha omaan taloon paskalla sijainnilla, ostakaa mökki paskalla sijainnilla, hillotkaa loput rahat inflaation syötäväksi tilille, niin eipä olisi juuri omaisuutta.

M40

Tämän ketjun paras kommentti. T. Se joka ehdotti tuettua asumista boomerien kerrostaloihin

Vierailija
254/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi opiskelijoiden on niin vaikea myöntää se tosiasia, etteivät ole koskaan maksaneet veroja ja kuluttavat niitä hyvin paljon.

Eikä ole vaikeaa. Eivät nuo korkeakoulut ilmaiseksi pyöri. Ja moni on tehnyt töitä jo ennen opintoja tai opintojen ohella.

Katsopa huvikseen ikääntymisen aiheuttamia kuluja. Eläkkeet, vanhusten pitkäaikaishoiva ja perusterveydenhuolto ja erikoissairaanhoito on sellainen 80 miljardin paukku vuosittain, ja kasvaa koko ajan.

Vertailun vuoksi, opintotukia maksetaan vuosittain sellainen 450-500 miljoonaa. Aivan pikkurahoja koulut ja varhaiskasvatukset tuohon verrattuna. Ja koulutus on investointi tulevaan työikäisee  väestöön toisin kuin vanhusten hoiva. 

Tuossa ennuste pelkästään pitkäaikaisen hoivan budjetin paisumisesta. Suomi ei selviä tästä.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006068404.html

Pelkästään ikääntyneiden hoivamenojen kasvu on suurempi kuluerä kuin työttömät, opiskelijat ja varhaiskasvatus YHTEENSÄ 

Vierailija
255/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts, taisi tuon jälkeen vanhuksilta loppua argumentit :D

Tai sitten tulee tasoa räääh olen tehnyt töitä vuodesta se ja se laiska nuoriso jämpti on-argumentteja kuten tähänkin asti...

Vierailija
256/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten nuorisolle on niin vaikea ymmärtää sanaa vakuutus.  Luulisi jokaisella vuokralla asuvalla olevan kotivakuutus, vaikkei autoa tai kiinteistöjä olisikaan.

Vierailija
257/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuseri kun on niin ei tajua että eläkeläiset ovat tehneet vuosikymmeniä töitä ja maksaneet edeltäjiensä eläkkeitä.ja eläkemaksuja.Kun itse elelee tuilla niin näkee kaikki muutkin tuilla elävinä.

Ongelman ydin ei ole tuo, vaan se että järjestelmää ei ole sopeutettu eliniän ja pienenevien ikäluokkien mukaan. Tuossa se jo aiemmin väännettiin moneen kertaan rautalangasta, vai onko vaikea ymmärtää ero 8% ja 25% välillä?

Vierailija
258/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tällainen nollapostaus saa 9 yläpeukkua... Faktat, tilastot: ei ole

Asenne: vihainen

Uhriutuminen: 170%

Perus boomeripostaus siis.

Vierailija
259/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko luulet ap. maksaneesi? Se on nolla euroa. 

Eiköhän ne ole työnantajien rahoja, joita yritykset lainaavat investointeihin jne. maksettujen palkkojen suhteessa. 

Suomessa työntekijät eivät maksa työeläkkeitä, vaan yritykset. 

Se mikä työntekijån palkasta peritään, on tulonsiirto työnantajalle ja aikoinaan sen uskottiin lisäävän työllistää syyttä. Ja vastaavasti se on työntekijän verotuksessa vähennyksenä, eikä se myöskään kerrytä eläkettä. 

Suomessa pitäisi saada kansalaistaito op iminen aine peruskouluun,. niin pihalla ihmiset ovat omista eläkkeestä ja verotuksesta,

Vierailija
260/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään eläkemenoilla ja vanhusten pyllynpyyhkimisen kustannuksilla laitoksissa maksettaisiin valtion velka pois kahdessa vuodessa. Tai maksettaisiin kelan työttömyysturvaa 12 miljoonalle ihmiselle. 

Siinä teille vähän mittasuhteita, että millainen menoerä ikäihmiset ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme