Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläisille on niin vaikeaa hyväksyä se tosiasia, että he elävät sosiaalituilla?

Vierailija
27.12.2025 |

Eläkkeet eivät ole itse maksettuja, vaan töissäkäyvät ihmiset maksavat ne. Nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet aikaisempien sukupolvien eläkkeet huomattavasti nykyistä alhaisemmilla eläkemaksuilla.

Kommentit (727)

Vierailija
221/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on taas talousnero aloittanut keskustelun. Toivottavasti ei ole kaveri missään johtavassa asemassa, jos on, niin pelkäisin työpaikkani puolesta kyseisessä firmassa 

Pörssitalouteen on hallitus ohjaamassa Suomea. Sosiaalidemokratiaa ajetaaan alas ja jokainen saa pärjätä omillaan.

Vierailija
222/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on taas talousnero aloittanut keskustelun. Toivottavasti ei ole kaveri missään johtavassa asemassa, jos on, niin pelkäisin työpaikkani puolesta kyseisessä firmassa 

Pörssitalouteen on hallitus ohjaamassa Suomea. Sosiaalidemokratiaa ajetaaan alas ja jokainen saa pärjätä omillaan.

Sitten ma tut lähtee kuin leppäkeihäät Suomesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole kyllä lainkaan  politiikasta tai pörssitaloudesta. Ap ei vaan ymmärrä työeläkkeen perusteitakaan.

Vierailija
224/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä kiittää omia vanhempia, että tajusivat myös ostaa metsää ja osakkeita aina kun jäi ylimääräistä rahaa, velaksi toki alussa ostivat metsää. Saavat nyt ostettua keskusta-asunnon kasvukeskuksesta kun jäivät eläkkeelle 65 vuotiaina.

Jos olisivat eläneet kuin Boomerit opettaneet, että käyttäkää kaikki raha omaan taloon paskalla sijainnilla, ostakaa mökki paskalla sijainnilla, hillotkaa loput rahat inflaation syötäväksi tilille, niin eipä olisi juuri omaisuutta.

M40

Vierailija
225/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ovat ahnein sukupolvi mitä on koskaan elänyt.

Alapeukuista selvisi, että tällä on paljon boomereita. No, selittää asenteita ja sitä, että esim. seksi ei toimi.

Kerrotko vielä minkä ikäisiä ovat boomerit, täällä kun siitäkin ollaan montaa mieltä.

ps. seksi sujuu oikein hyvin.

50+ 

Nyt boomereita on jo 70-luvulla syntyneetkin. Parikymmentä vuotta vielä, niin eiköhän kaikki 1900-luvulla syntyneet ole boomereita. Siitä ei tarvitse mennä kuin pari-kolmekymmentä vuotta eteenpäin, niin kaikki tähän mennessä syntyneet on boomereita. 

Vierailija
226/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat koko työelämänsä haukkuneet sosiaalitukia saavia pummeiksi ja juopoiksi. Onhan se vaikea asettua haukkumiensa ihmisten tavoin sosiaalisilla rahoilla eläjäksi.

Luuseri kun on niin ei tajua että eläkeläiset ovat tehneet vuosikymmeniä töitä ja maksaneet edeltäjiensä eläkkeitä.ja eläkemaksuja.Kun itse elelee tuilla niin näkee kaikki muutkin tuilla elävinä.

Vierailija
227/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ovat ahnein sukupolvi mitä on koskaan elänyt.

Alapeukuista selvisi, että tällä on paljon boomereita. No, selittää asenteita ja sitä, että esim. seksi ei toimi.

Kerrotko vielä minkä ikäisiä ovat boomerit, täällä kun siitäkin ollaan montaa mieltä.

ps. seksi sujuu oikein hyvin.

50+ 

Et siis edes tiedä mitä käyttämäsi käsite tarkoittaa? Boomerit on 1946-1964 syntynyt sukupolvi. Nyt siis 61-80 vuotiaat. 

Tuo on jenkkimääritelmä. Ja vaikka tätä määrittelyä käytettäisiin, niin moni boomeri on edelleen työelämässä. 1961-1964 syntyneet eivät ole saavuttaneet edes alinta eläkeikäänsä.

Vierailija
228/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat koko työelämänsä haukkuneet sosiaalitukia saavia pummeiksi ja juopoiksi. Onhan se vaikea asettua haukkumiensa ihmisten tavoin sosiaalisilla rahoilla eläjäksi.

Varsinkin kun siihen lisätään terveydenhuoltojärjestelmän kuormittaminen normaalin vanhuuden tuoman sairastelun myötä. Koko koronarumbakin syntyi heikompien iäkkäiden suojaamisen tarpeesta. Kyllähän se kaikki rasitus yhteiskunnalle varmasti tiedostetaan, mutta on mukavampi haukkua nuoria pullamössösukupolveksi ja muuksi. 

Muistathan itse olla rasittamatta terveydenhoitoa?Sinäkin haukut sinun mahdollisen koulutuksen ja neuvolat aikanaan maksaneita.

Vierailija
229/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tyhmät pennut kuvittelevat elättävänsä meidät eläkeläiset, itse olen työt aloittanut jo 15 vuotiaana, raskaita töitä tehnyt koko elämäni ajan, niin että terveys meni siinä samalla. Turha tulla huutelemaan että maksatte meidän eläkkeitä, pitkän pennin olen eläkemaksuja maksanut. Kiittämätön kakara!!!

Väkisinhän ne maksut on revitty palkasta. Sinä et olisi vapaaehtoisesti maksanut penniäkään. Hyvä että revittiin.

Vierailija
230/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ma tut lähtee kuin leppäkeihäät Suomesta.

Pörssiyrityksillä voi olla toisenlaisia suunnitelmia halvalle työvoimalle.

Vierailija
231/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tyhmät pennut kuvittelevat elättävänsä meidät eläkeläiset, itse olen työt aloittanut jo 15 vuotiaana, raskaita töitä tehnyt koko elämäni ajan, niin että terveys meni siinä samalla. Turha tulla huutelemaan että maksatte meidän eläkkeitä, pitkän pennin olen eläkemaksuja maksanut. Kiittämätön kakara!!!

Niin kuin maksetaankin. Itse et maksanut kuin korkeintaan vuodesta 1993 lähtien. Silti huolimatta että itse et maksanut eläkkeitäsi ja olet meidän elättinä , sait jäädä n 60 v seniorilomalle. Miten voit maksaa omat eläkkeesi jos et ole niitä itse maksanut kysyn vain? Ja kun näin on , niin kuka ne maksaa? Niin me pennut maksetaan. 

Vierailija
232/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkisinhän ne maksut on revitty palkasta. Sinä et olisi vapaaehtoisesti maksanut penniäkään. Hyvä että revittiin.

Et sinäkään vapaaehtoisesti maksa,sellaista ulinaa kun nyt kuulee ,ei ole ollut koskaan.HYvä ettäsinäkin joudut maksamaan!

Vierailija
233/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin maksetaankin. Itse et maksanut kuin korkeintaan vuodesta 1993 lähtien. Silti huolimatta että itse et maksanut eläkkeitäsi ja olet meidän elättinä , sait jäädä n 60 v seniorilomalle. Miten voit maksaa omat eläkkeesi jos et ole niitä itse maksanut kysyn vain? Ja kun näin on , niin kuka ne maksaa? Niin me pennut maksetaan. 

Lopeta jo se pa s kan puhuminen 60-vuotiaana eläkkeelle jäämisestä.ja googleta vaikka eläkeikäeri vuosina.

Vierailija
234/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuseri kun on niin ei tajua että eläkeläiset ovat tehneet vuosikymmeniä töitä ja maksaneet edeltäjiensä eläkkeitä.ja eläkemaksuja.Kun itse elelee tuilla niin näkee kaikki muutkin tuilla elävinä.

Ei ollut suurilla ikäluokilla paljoa elätettäviä. Oman elatuksenne jätitte sitten lähes täysmääräisenä nuoremmillenne ja alkamaan jo noin 59v. Tämän teidän lomailun kustantamiseksi pitää nyt työskennellä 70 vuotiaaksi ja maksaa korkeita eläkemaksuja. On siinä teillä pitkä jakso elää tuilla muitten piikkiin.

Vierailija
235/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole kyllä lainkaan  politiikasta tai pörssitaloudesta. Ap ei vaan ymmärrä työeläkkeen perusteitakaan.

Kyllähän sinä ymmärrä,t ettei pörssissä oleva raha ole käytettävissä ennen kuin se otetaan sieltä pois. Eläkemaksuilla kerrytetty sijoitusvarallisuus on korvattava käytettävissä olevalla varallisuudella mikä saadaan verotuloista.

Vierailija
236/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinäkään vapaaehtoisesti maksa,sellaista ulinaa kun nyt kuulee ,ei ole ollut koskaan.HYvä ettäsinäkin joudut maksamaan!

Ei varmasti eläkekusettaja sukupolvelle maksettaisikaan jos ei olisi pakko. Mutta pakko on kun sellaisen kupuun teitte lapsillenne ja lapsenlapsillenne että on pakko.maksaa teidän vuosikymmenien seniorilomanne.

Vierailija
237/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo se pa s kan puhuminen 60-vuotiaana eläkkeelle jäämisestä.ja googleta vaikka eläkeikäeri vuosina.

Koita sinä  ensin omaan neuvoasi. Suuret ikäluokat elököityivät keskimäärin 59-vuotiaina. On siinä pitkä aika olla muiden elättinä.

Vierailija
238/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sulla ollut vaikea lapsuus kun olet näin katkera.Kyllä,nuoremmat maksaa aivan kuten eläkeläiset maksoivat työelämässä ollessaan.Näin se

vaan menee.Eikä kannata alkaa puhumaan että ei ole maksettumitään kun aika moni on maksanut samat eläkemaksut kuin sinä.Ja valittamatta.

Vierailija
239/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun palkkatulot loppuu niin yhteiskunnan tuet alkaa.

Vierailija
240/727 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut suurilla ikäluokilla paljoa elätettäviä. Oman elatuksenne jätitte sitten lähes täysmääräisenä nuoremmillenne ja alkamaan jo noin 59v. Tämän teidän lomailun kustantamiseksi pitää nyt työskennellä 70 vuotiaaksi ja maksaa korkeita eläkemaksuja. On siinä teillä pitkä jakso elää tuilla muitten piikkiin.

Etkö näe mitään muuta kuin suuria ikäluokkia?Jos et vielä ole kuullut niin heitä on vain pieni osa eläkeläisistä.Me muut  oleme maksaneet samoja eläkemaksuja kuin sinä mutta se ei mene perille ,ei millään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän