Tipaton Tammikuu 2026
Kuluvaa vuotta on enää muutama päivä jäljellä, ketkä lähtee mukaan tipattoman tammikuun viettoon?
Tilannepäivitykset ja tsemppaukset tähän ketjuun!
Kommentit (226)
Eilen katkesi, mutta ei se niin tarkkaa ole. Nyt kuitenkin loppuun asti tipattomalla.
Vierailija kirjoitti:
Eilen katkesi, mutta ei se niin tarkkaa ole. Nyt kuitenkin loppuun asti tipattomalla.
Tämäkin on ihan hyvä asenne, että vaikka retkahti, niin pääsee takaisin ruotuun ja jatkamaan tipatonta, eikä ruoski itseään liikaa tuon vuoksi.
Mutsi
Moikka,
täällä ihan hyvin mennyt, on niin hirveesti töitä ja vapaalla ohjelmaa, ettei ole ehtinyt oikein edes ajattelemaan koko tipatonta. Kotona pientä pintaremppaa, niin siihen menee viikonloputkin oikein sujuvasti.
Tsemppiä kaikille viikonloppuun!
-ope-
Täällä myös yksi villasukkainen teenjuoja😁 Jotenkin vaan tuntuu illat tylsemmältä ilman punaviinin nostattamaa pikkuhiprakkaa. Onkohan mitään toivetta, että alkaisi ajatella eri tavalla?
Sinna
Tipaton tammi- tai mikään muukaan kuukausi ei ole ongelma muille kuin heille joilla on ongelmallinen suhde alkoholiin.
Tipaton linja pysyi, vaikka kamppailin eilisen ajatuksen kanssa, että joisin yhden. En juonut. Mennään nyt ainakin tämä kuukausi loppuun asti.
-Elsi
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi villasukkainen teenjuoja😁 Jotenkin vaan tuntuu illat tylsemmältä ilman punaviinin nostattamaa pikkuhiprakkaa. Onkohan mitään toivetta, että alkaisi ajatella eri tavalla?
Sinna
Nimenomaan on. Koko ajattelutapaa täytyy muuttaa alkoholin suhteen. Muuten se on jatkossakin juuri tuollaista keikkumista. Kun on päässyt eroon aineen fyysisestä riippuvuudesta (=alkoholi on kokonaan poistunut kehosta), on sen jälkeen selätettävä sen psyykkinen riippuvuus. Se on se haastavampi osuus, kun joka puolelta meille toitotetaan miten normaalia ryyppääminen on. Sitten kun tajuaa, että sinua on kusetettu ja koko ajan kusetetaan tässä asiassa, niin toivoa raitistumisen on.
Vierailija kirjoitti:
Tipaton tammi- tai mikään muukaan kuukausi ei ole ongelma muille kuin heille joilla on ongelmallinen suhde alkoholiin.
Just näin. Juomatta voi olla muinakin kuukaisina jos siltä tuntuu. Itse olin juomatta elo-/syys- ja lokakuun.
Kohta tulee täyteen vuosi tipattomana
Vierailija kirjoitti:
Tänään ollut sen verran raskas työpäivä, että harkitsen tosissaan oluen korkkaamista illalla. Okei, tipaton menisi pilalle, mutta ei mun ollut tarkoitus täysin absolutistiksi ryhtyäkään. Jokin pistää silti vastaan, moraali?
-Elsi
Haittaakse? Ihan itun sama koko diipadaa tipaton tammikuu. Juomatta kun voi olla silloin kun itse tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Se on alkoholistille tasan kaksi mahdollisuutta, raittius tai kuolema. Siksi kokonaan ilman jo vuosia, mulla ei onnistu kohtuukäyttö.
En ole alkoholisti enkä myöskään raitis. Ei kumpaankaan ääripäähän tarvitse mennä. Joillakin se onnistuu joillakin ei.
Just join puol litraa Tapsaa ja.suunta käy kohti Alkoa. Nyt lauantaiksi 0.7 sopii hyvin mielialaa kohottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulee täyteen vuosi tipattomana
Ja sen kyllä huomaa.
Täytyy sanoa, että fiilis on hyvä! Aamulla heräsin taas ajatuksella miten ihanaa on kun ei ole krapulaa! Mies koisii koska ilta meni tissutellessa. Illalla sanoin kyllä, että on tämä tipaton melko tylsää perjantai-iltana. Nyt taas mietin miten mahtavaa on! Tänään saa tehtyä vaikka mitä, koska ei väsytä eikä särje pää, jee!
En usko että täysin raittiiksi rupean mutta nyt kaikki peukut pystyyn, että onnistuu se vähentäminen myös tammikuun jälkeen.
Tsempit kaikille!
Mutsi
Ja Elsille peukut, kun pidit pintasi eilen 👍👍👍
Mutsi
Kiitos ja tsemppiä myös loppukuukauteen kaikille!
-Elsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään ollut sen verran raskas työpäivä, että harkitsen tosissaan oluen korkkaamista illalla. Okei, tipaton menisi pilalle, mutta ei mun ollut tarkoitus täysin absolutistiksi ryhtyäkään. Jokin pistää silti vastaan, moraali?
-Elsi
Haittaakse? Ihan itun sama koko diipadaa tipaton tammikuu. Juomatta kun voi olla silloin kun itse tykkää.
Ei se ole ihan sama, kun on itselleen luvannut olla tipattomalla tammikuun.
Vierailija kirjoitti:
-Elsi
Mulla oli eilen ihan illalla ihan sama, oli jotenkin ihan super stressaava päivä ja pinna kireällä illalla. Hetken paiskoessani ruokaostoksia autoon kävi mielessä, että ai että nyt kyllä maistuisi korkata viinipullo himassa, että ei tähän muu auta :D Mutta en edes vakavasti harkinnut, ajatus meni sinne mistä tulikin, onneksi. Illalla sit sauna ja leffoja, oikein kivasti meni.
Oura valittaa, että valmiutaso on vain 66 / 100 eilisen päivän jälkeen, yleensä saan tällaisia lukemia vain jos oon tosiaan vetänyt sen vinkkupullon ja päälle edellisenä iltana eli yllättävän vähän tää tipaton vaikuttaa lopulta kroppaan.
Mulla oli kanssa tänä aamuna vähän krapulaa muistuttava olo, vaikka söin vaan pari karkkia kun jotain teki mieli. Ei tosiaan kovin kummoinen vaikutus ole olotilaan.
-Elsi
Olette säälittäviä ihmisparkojen ja luovuttaneita luusereita koko porukka. Hiiteen tipattomat ja kaksin käsin viinaa kurkusta kumotaan.