Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton Tammikuu 2026

Vierailija
27.12.2025 |

Kuluvaa vuotta on enää muutama päivä jäljellä, ketkä lähtee mukaan  tipattoman tammikuun viettoon?

Tilannepäivitykset ja tsemppaukset tähän ketjuun!

Kommentit (226)

Vierailija
221/226 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tässä on oltu ns. Pavlovin koira- tilassa, eli ehdollistuttu siihen että palkinto tai lohtu lähes mihin tahansa on aina automaattisesti ollut illan punaviini. Fyysistä riippuvuutta ei liene, mutta se psyykkinen riippuvuus tai ainakin syvään iskostunut tapa. Toisaalta lohdullista on, että tuon tavan rikkominen nyt tammikuussa on ollut todella helppoa. Muutama mieliteko on ollut näiden viikkojen aikana, ja nekin nopeasti ohitettavissa. Kuten jo aiemminkin mainitsin, niin pistää pohtimaan mikä tässä oikeasti on niin vaikeaa. Ja silti se on. Tekisi kovin mieli jatkaa helmikuulle, mutta kun ja mutta kun. Katsotaan. Päivä 23, perjantai. -Tomsku

Vierailija
222/226 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Viikonloppu edessä ja vaikka tähän asti on ollut superhelppoa, niin nyt on mketittävää... mulla olis illalla juhlat ihmisten kanssa, joita näen todella harvoin. Tässä pohtinut kovasti, että vedänkö holittomilla illan läpi, vai lähdenkö mukaan kippistelemään kuohuvalla ja jatkan sitten taas tipatonta sinne hiihtolomaan normisti...  En ole ajatellut alkoholia kokonaan lopettaa muutenkaan, vaan haluan lopettaa sen 'automaattisen' perjantai-lauantai viinittelyn kotona. Tosiaan viime keväänä homma jatkui kivasti, niin että aina oli holittomia vkonloppuja, kun ei ollut kummempaa ohjelmaa. Mutta se kesä....

Mua kiinnostaisi kuulla teiltä kokemuksia, jotka olette kokonaan lopettaneet, niin miten ystäväporukoitten kanssa kaikki juhlat ja mökkiviikonloput ym nykyisin menee? Kutsutaanko mukaan samaan tahtiin? Onko ulkopuolinen olo, jos illat venyy pikkutunneille ja itse istuu vichylasi kädessä, toisten kippistellessä skumpalla ja viinillä? 

Mun ystäväpiirissä käydään paljon yhteisillä reissuilla, teatteriviikonlopuilla, risteilyillä, mökkeilemässä jne ja kyllä niihin aina kuuluu hyvä ruoka ja juoma mukaan.  En usko, että ketään haittaisi, jos joskus noissa olis mukana holittomana, mutta vaikea sanoa, jos kokonaan lopettaisi. Ja toisaalta, en edes halua lopettaa kokonaan. Mutta joo, saa nähdä mitä päätän tän illan juhlien kanssa...

-Ope-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/226 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka,

Viikonloppu edessä ja vaikka tähän asti on ollut superhelppoa, niin nyt on mketittävää... mulla olis illalla juhlat ihmisten kanssa, joita näen todella harvoin. Tässä pohtinut kovasti, että vedänkö holittomilla illan läpi, vai lähdenkö mukaan kippistelemään kuohuvalla ja jatkan sitten taas tipatonta sinne hiihtolomaan normisti...  En ole ajatellut alkoholia kokonaan lopettaa muutenkaan, vaan haluan lopettaa sen 'automaattisen' perjantai-lauantai viinittelyn kotona. Tosiaan viime keväänä homma jatkui kivasti, niin että aina oli holittomia vkonloppuja, kun ei ollut kummempaa ohjelmaa. Mutta se kesä....

Mua kiinnostaisi kuulla teiltä kokemuksia, jotka olette kokonaan lopettaneet, niin miten ystäväporukoitten kanssa kaikki juhlat ja mökkiviikonloput ym nykyisin menee? Kutsutaanko mukaan samaan tahtiin? Onko ulkopuolinen olo, jos illat venyy pikkutunneille ja itse istuu vichylasi kädessä, toisten kippistellessä skumpalla

En ole itse kokenut luopuvani mistään. Samaan tahtiin on kutsuttu menoihin kuin ennenkin, ja löytyyhän omasta lasistani myös kuohuvaa tai siideriä/olutta, mutta vain alkoholittomana. 

Ei siis tarvitse istua vichylasi kädessä, ellei juuri sitä sillä hetkellä halua juoda. Niin paljon on nykyään alkoholittomia vaihtohtoja, että jokaiselle varmasti löytyy jotakin. 

Vierailija
224/226 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä mä noita holittomia olen juonut. Ja viime vuosina joskus ihan ottanutkin välillä vaikka en mitään tipatonta tai muuta ole ollut viettämässä, esim kesällä saunajuomana. Ja monia oikein hyviäkin on löytynyt.

Mutta ei se silti sama 'juhlafiilis' nouse, jos on joku erikoistilaisuus... Vichystä tykkään tosi paljon, joten usein myös siksi sitä. 

Hyvä kuulla, ettei kutsut ole loppuneet, täytynee itsekin enemmän lähteä nollalinjalla juhliin. Nyt kyllä kun mietin, niin olin ainakin viisi kertaa viime vuonna juhlimassa holittomilla, joten onhan sitä tullut tehtyäkin... ja on se aina kiva olo yöllä, kun ajelee kotiin ja tietää, että seuraavana päivänä on ihan skarppina!

SILTI, en ole vielä varma miten teen illan suhteen...

Vierailija
225/226 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuu on valunut eteenpäin ilman alkoholia helpommin kuin aikaisemmin. En tiedä miksi näin. Tiesittehän, että intensiivisen halu tehdä jotain, esim. Juoda alkoholia kestää noin 10-15 minuuttia, jos sen kestää, halu alkaa laimentua. Lopetin tupakanpolton tällä metodilla jo 20 vuotta sitten ( nuorena).

T. Mari

Vierailija
226/226 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli juttua tuosta 60pv, että vaikutukset alkavat toden teolla näkymään sen jälkeen. Mitenköhän jos välissä juo alkoholia esim yhtenä päivänä? Vesittääkö koko homman, kuten paastossa vaikka käy?

Mutsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi