Tipaton Tammikuu 2026
Kuluvaa vuotta on enää muutama päivä jäljellä, ketkä lähtee mukaan tipattoman tammikuun viettoon?
Tilannepäivitykset ja tsemppaukset tähän ketjuun!
Kommentit (127)
Näköjään sitä taas tänne eksyy. Joo, eka viikonloppu onnistui ainakin. Ja ehkä tuo tulevakin menee vielä helposti, mutta yritetään nyt sinnillä kärvistellä mukana. Palkintohan siellä lopussa odottaa kun mielihalut vähenenee, mitä pidempään on juomatta.
Tsemppiä kaikille tutuille ja tuntemattomillekin.
-Jone
Mukana ollaan ja luultavasti tammikuun jälkeen jatkuu. Mietin jos pääsiäiseen ainakin olisi juomatta, mutta katsotaan nyt. Taustalla halu pudottaa painoa.
-Elsi
Eilen oli kyllä vaikeaa, kun on tottunut tissuttelemaan kun alkaa laittaa ruokaa viikonloppuna. Tavoistaan on vaikea luopua, mutta menihän se.
Mannu
Onko liikaa off topic jos tipattomat painonpudottajat voisivat kommentoida myös kuinka laihdutus sujuu? Näemmä useammalla yksi tipattomuuden syy on painon pudotus.
Vierailija kirjoitti:
Onko liikaa off topic jos tipattomat painonpudottajat voisivat kommentoida myös kuinka laihdutus sujuu? Näemmä useammalla yksi tipattomuuden syy on painon pudotus.
Käsikädessähän ne kulkee.
Päivä mennä hujahti ja sujahti, lasissa vettä tai yrttiteetä. Sitä tässä ihmettelen, että kun tämä ei oikeasti ole vaikeaa, niin miten se voi kuitenkin olla niin helv** vaikeaa tammikuun ulkopuolella. Siihen kun keksisi vastauksen. -Tomsku
Erehdyin katsomaan ohjelmaa jossa syödään juustoa ja juodaan viiniä. Oi että kun näytti hyvältä, mutta kun ei saa. Katse jääkaappiin ja inkiväärishotti naamaan. Toimii. Harmi vaan ettei saa juoda kerralla koko pulloa. Sitten arvoin juodako iso lasillinen C-vitamiinia vai elektrolyyttijuomaa. Päädyin viimeksi mainittuun kun jotain on juotava ja 0% tölkit loppu.
Huomenna punnitsen itseni vaikka en halua. Katsotaan sitten kuinka paljon liikakiloja onkaan. Luultavasti moraalisaarnan paikka eli nuhtelen itseäni, ketäpä muutakaan.
Mulla oli viimevuonna tipattomia kuukausia, helmikuu, toukokuu elokuu,lokakuu ja muutenkin niinä kuukausina kun join oli se 1-2 kertaa kuussa. En periaatteessa usko tipattomaan, jos ihminen juo paljon, niin jo helmikuussa varmasti korkki aukeaa kahta kauheammin. En siis pidä tipatonta koska yksi keikka tulossa, mutta muuten saattaa taas mennä samanlain kuin aiempi vuosi.
Viime vuonna pidin tipattoman tammikuun ja lähes koko kevään muutenkin. Nyt en kuitenkaan ajatellut, koska tammi-helmikuussa on pari juhlaa, joissa haluan kilistellä muiden kanssa oikealla samppanjalla. Yritän kuitenkin pitää pääsääntöisesti viikonloput tipattomina, ei ole aina helppoa. Hienot lupaukset ja päätökset unohtuvat usein perjantaina, kun työviikko on ohi ja ketutus kovimmillaan.
Helposti mukana, jos mukana voi olla, vaikkei oikeastaan erityisemmin pidä tipatonta eikä tsemppiä. Helposti menisi useampikin kuukausi. Kokeillaanko montako kk pisimmillään joku jatkaa?
Olenko mä huijari tässä, kun olen lähes absolutisti. Viimeksi nautin puoli lasillista kuohuvaa silloin, kun Suomen lippu nousi Nato-salkoon. Ja sitä ennen vuosi taisi olla 2016. Juu, oli syy jättää pois melkein kokonaan vaikken paljoa käyttänyt aiemminkaan: rintasyöpä, jossa Ki-67 oli tosi tosi korkea, vaikka muut ennustekijät hyvät. Hengissä vielä lähes 10v toteamisesta enkä halua riskeerata millään enkä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Helposti mukana, jos mukana voi olla, vaikkei oikeastaan erityisemmin pidä tipatonta eikä tsemppiä. Helposti menisi useampikin kuukausi. Kokeillaanko montako kk pisimmillään joku jatkaa?
Olenko mä huijari tässä, kun olen lähes absolutisti. Viimeksi nautin puoli lasillista kuohuvaa silloin, kun Suomen lippu nousi Nato-salkoon. Ja sitä ennen vuosi taisi olla 2016. Juu, oli syy jättää pois melkein kokonaan vaikken paljoa käyttänyt aiemminkaan: rintasyöpä, jossa Ki-67 oli tosi tosi korkea, vaikka muut ennustekijät hyvät. Hengissä vielä lähes 10v toteamisesta enkä halua riskeerata millään enkä yhtään.
Tietysti voi olla mukana, olen minäkin vaikka tuli just vuosi alkoholittomuutta täyteen - silti vietän taas tipatonta tammikuuta!
- Try Dry
Kolmas alkoholiton vuosi tulee helmikuussa.
Kiitos Allen Carr.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Allen Carr.
Mitä se siellä kirjassa oikein sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Allen Carr.
Mitä se siellä kirjassa oikein sanoo?
Kertoo siitä miten järjetöntä on juoda alkoholia. Kannattaa tutustua itse.
Hyvin on mennyt toistaiseksi, kun on ollut tekemistä ja vieraita, mutta mitenkäs sitten, kun tylsä arki palaa?
Pitää kai alkaa tehdä iltaisin pitkiä kävelylenkkejä, ettei tule taas juotua vain, kun se on muka helppo ratkaisu kivaan oloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni ensimmäinen päivä vähän huonosti. Tai päivä hyvin mutta illalla sorruin avattuun viinitonkkaan 😞 aamulla oli morkkis mutta päätin, ettei voi mitään ja uusi yritys tänään. Tsemppiä kamssaeläjille!
Mutsi
Ei se mikään tipaton tammikuu ole, jos olet jo 1. päivä vetänyt perseet! Eikö sinulla ole mitään selkärankaa?!
Täällä sorruttiin jo 3.pvä. En oikein edes tiedä miksi, ei ollut ns pakottava tarve ja himo. Nyt uusi koetus. Oon vähän ääripäiden ihminen, eli kaikki muukin on joko tai. Normaalisti toteaisin että no se on menetetty peli sitten, eli juodaan nyt entiseen malliin ja ensi kuussa uusi yritys, mutta onhan tässä suurin osa kuuta jäljellä ja jos täyden kuukauden haluaa pitää, niin voi sen lopun pitää ensi kuussa kun, toivottavasti jatkuisi vielä pidemmälle. Eilenkin avasin mutta join vaan kaksi ja totesin että haistakoot alkoholi.
Oon ennenkin pitänyt kuukausien tipattomia, mutta silloin olin töissä ja mulla oli apuna unilääke ja rauhoittava paniikkihäiriöön.
Unettomuus vaivaa joka on vaikeinta ja nuorena sai tarttumaan pulloon. Nyt olut imovane pitkään käytössä ja ne halutaan pois multa kokonaan jonka myötä menee sit taas normaalihko toimintakyky.
Vierailija kirjoitti:
Päivä mennä hujahti ja sujahti, lasissa vettä tai yrttiteetä. Sitä tässä ihmettelen, että kun tämä ei oikeasti ole vaikeaa, niin miten se voi kuitenkin olla niin helv** vaikeaa tammikuun ulkopuolella. Siihen kun keksisi vastauksen. -Tomsku
Uusien rutiinien opettelu kestää kuulema 21 päivää. Oon itsekin huomannut, että ensimmäinen ja toinen viikonloppu on vaikeimmat kun siihen on tottunut. Sä oot kai vaan päättänyt nyt, että tähän teet näin. Päätä uudestaan ensi kuussa? Mitä sä nyt teet juomisen tilalla?
Alkoholistina en pysty juomaan ollenkaan, joten koko vuosi menee ilman. N43
Olen messissä. 😁 Olin mukana viime vuonna ja tipaton jatkui kesäkuun ensimmäiselle viikonlopulle.
~M~
Minun puoliso juo joka ilta, ei väkeviä, mutta liika on liikaa oluttakin.