Lapsesi sanoo, ettei halua lapsia
Yhtenä päivänä vain ilmoittaa, ettei aio koskaan tehdä lapsia. Hänellä ei siis sellaisia ole. Mitä vastaat? Minkä ikäinen lapsesi nyt on?
Kommentit (241)
Ymmärtää häntä. Ei ole mikään pakko.
Aika monet jäävät nykyään ilman lapsia. Ja jos lapsesi on poika/mies, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä.
Se on heidän päätös ja kunnioitan sitä. En kysele tuollaisista keltään nuorilta aikuisilta lapsiltamme.
Lapsi nyt 28, ei halua lapsia. Hänen päätös, hänen elämä. Tottakai se on ok.
Ei lapsia tarvitse haluta, että niitä voi tehdä.
Lapset tekee omat päätöksensä. Mun vanhemmille oma lapsi on ollut paras asia elämässä, samoin minulle. Mutta ymmärrän myös ettei kaikkien luonne sovi vanhemmaksi eivätkä kaikki vain koe halua hankkia lapsia. Mitä siitä pitäisi olla mieltä? Ei ole minun päätös.
Selvä.
Siinä olisi mun vastaus. Tyhmiä kyselet täällä.
Sanon että hyvä, että tietää mitä haluaa. Ja että onneksi Suomessa niitä lapsia ei ole pakko saada. Ja että rakastan häntä.
Ja näin olen sanonutkin.
Molemmat sisarukseni tekivät kumpikin 3 lasta joten vanhemmillani on paljon lapsenlapsia, lapsettomuuteni on heille täysin ok.
Hänen päätöksensä hänen valintansa. Aina voi olla tänään jotain mieltä myöhemmin toista ja sittenkin muuttaa mieltään suuntaan tai toiseen. Kaikki eivät edes voi saada lapsia vaikka haluaisivat. - Hän saa ihan itse päättää ja valita miten tekee; eikä ainakaan "tehdä" lapsia siksi, että se olisi jokin velvollisuus tai välttämätön suoritus.
Uskovainen mies
En oo sanonut vanhemmille, mutta eivätköhän tajua kun ikää on mulla 30+ enkä oo vienyt kotiin edes poikaystäviä koskaan. Onneksi heillä lapsenlapsia kuitenkin sisaruksilta.
Mulla on kolme lasta, kaikki ovat sanoneet etteivät halua lapsia ja se on minulle täysin ok. Nuoria aikuisia kaikki.
Jos itse haluaa jonain päivänä lapsenlapsia, niin pitää tehdä mahdollisimman monta lasta, jolloin toive todennäköisimmin toteutuu. Kukaan ei ole sinulle ap velkaa lapsenlasta eikä kenenkään tarvitse tehdä lasta/lapsia muita miellyttääkseen. Sinulla ei ole mitään oikeutta puuttua sanallakaan siihen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse haluaa jonain päivänä lapsenlapsia, niin pitää tehdä mahdollisimman monta lasta, jolloin toive todennäköisimmin toteutuu. Kukaan ei ole sinulle ap velkaa lapsenlasta eikä kenenkään tarvitse tehdä lasta/lapsia muita miellyttääkseen. Sinulla ei ole mitään oikeutta puuttua sanallakaan siihen asiaan.
Mitä ihmettä sinä minua valistat? Minulla ei ole yhtään lasta eikä tule. T: Ap
Ei lapsia tehdä, vaan saadaan. Kaikki eivät edes saa, vaikka haluaisivat. Mutta kysymykseen, en usko, että kumpikaan lapsistani haluaa itse omia lapsia, enkä sitä heiltä odota, saati kysele. Sehän on jokaisen henkilökohtainen asia. Sitä paitsi tämä maailman tila on sellainen, että surettaa pienten lasten puolesta, millainen tulevaisuus heillä tulee olemaan.
En minä eikä kukaan sisaruksistani ole tehnyt eikä halunnut lapsia. Olemme kaikki 3-kymppisiä. Mieheni sisaruksillakaan ei ole lapsia tullut, vaikka heillä halua olisi. Meidän molempien vanhemmat varmaan toivoisivat lapsenlapsia, mutta ymmärtävät olla utelematta asiasta.
Sen vuoksi teenkin itse monta lasta, että ei haittaa, vaikka kukaan ei haluaisi lapsia. Heillä on silti perhe, eli sisaruksensa.
Vastasin molemmille lapsilleni että ei niitä lapsia pidäkään hankkia jos ei halua. Itse tekevät päätöksensä.
Jokainen saa itse päättää haluaako yrittää tehdä lapsia vai ei. Ei se aikuisen lapsen vanhemmille enää kuulu. Toki jos lapseni 20-vuotiaana julistaisi noin, en ehkä ottaisi asiaa kovin vakavasti, koska se on kovin nuori ikä tehdä tuollaista päätöstä eikä sitä tarvitsekaan siinä iässä tehdä. Mut lapsi saa tietysti sanoa niin enkä ala väittää vastaan, kerron vaan että hän on rakas teki lapsia tai ei, ja että on se hienoa kun on nykyään mahdollista valita.
Asia on minulle ok. Lapseni in 25v eikä halua lapsia.