Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esim. työttömät ostaa laatikkoruoat eineksinä?

Vierailija
25.12.2025 |

Siis kun juureslaatikon ainekset esim. ei maksa juuri mitään. Eurolla tekee älyttömän ison vuoallisen porkkanalaatikkoa. Niin miksi ihmiset joilla ei ole mitään muuta kuin joutilasta aikaa, ostavat näitä kalliilla eineksinä?

Kommentit (408)

Vierailija
101/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että ostavat tai edes syövät laatikoita? 

Joo, en minä ainakaan ostanu mitään jouluruokaa.

Vierailija
102/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kestää kaupan 350 gramman porkkanalaatikon syöminen ainakin neljä päivää (koska lautasella on muutakin). Ei kiinnosta yhtään tehdä isompaa satsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo einekset on lisäksi älyttömän hintaisia nykyään. Joku kermaperunat maksaa yli 10€/kg. 

Ei mitään järkeä. Perunat on tarjouksesta isoissa säkeissä käytännössä ilmaisia, ja yksi kermapurkki ei paljoa maksa.

Minusta ovat halpoja. Itse syön vain valmiseineksiä, valmiita kahvileipiä, jäätelöä ja suklaata. Ruokalasku noin 250 euroa kuukausi. Halpaa ja vaivatonta. Turha itseään rasittaa jonkin ruoanlaiton ja leipomisen kanssa. Varsinkin kun ei omista tiskikonetta ja kaikki olisi tiskattava käsin. Mieluummin käytän aikani netin selaamiseen ja kirjojen lukemiseen, kuin ruoanlaiton kanssa näpräämiseen.

N. 10€ päivä yhden henkilön ruokiin ei kyllä ole halpaa. Selaat siis nettiä ja luet kirjoja päivät pitkät? Joutavanpäiväistä touhua.

Olipas typerä kommentti. Kenen mielestä on joutavaa ja kenen ei. Jokainen niistä asioista mitä sä teet vapaa-ajalla on myös jonkun mielestä joutavaa touhua eli ei ole olemassa touhua mikä ei olis jonkun mielestä joutavaa.

Vierailija
104/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jälleen erittäin tyhmä kysymys, multa vasta kysymys sulle , miksi olet tyhmä?

Vierailija
105/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uittiako se sulle kuuluu, käyttäjä. 

Vierailija
106/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työtön asuu yksin ja haluaa ostaa pienen määrän. Meillä perhe ja viime vuonna tulin siihen tulokseen että valmiina ostetaan. Tuli tehtyä viimeksi itse ja se määrä oli kyllä liikaa. Ikinä en tee enää itse. Olen työtön mutta en rahaton. Joku vertasi kermaperunoihin niin hinta ihan eri kun vertaa lanttulaatikkoon. Ei ollut sekään tyyppi taloustieteilijä.  Mun tuttu osti yhden 400g. perunalaatikon. Asuu yksin. Tuollaista määrää ei kannata itse valmistaa.

Vierailija
107/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella yksi iso vuoka ja yksi syöjä. Taitaa laatta lentää kun riittää pitemmäksi aikaa syötävää.

Vierailija
108/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä joululaatikoiden itsetekemisessä mitään voita. Aivan sama ostaa. Aikaa säästyy. 

Raaka-aineet maksavat enemmän kuin muutama valmislaatikko. Täällä on työttömien vihaaminen ja kateilu jatkuvaa huvia. Sairasta porukkaa! 

Tämä! 

Ja jospa lähdetään tarkastelemaan missä vähävarainen voi parin joululaatikon oston vastineeksi säästää...

Itse tehden, neuloen tai kirpparien vaatteiden tuunaaminen, kaikenlainen kierrättäminen, roskalavat, "vaihtotalous" vaikka naapurien tai kaverien kanssa, esim. minulta itse poimittuja sieniä tai marjat, joista saan vastineeksi naapurilta esim mökkireissultaan tuomaa kalaa jne.

Pullojen ja tölkkien kerääminen tuo hyvin äkkiä sen kympin, millä ostetaan lanttu- ja porkkanalaatikot.

Sulat ajat kuljetaan fillarilla joukkoliikenteen sijaan. Iso osa ajelee talvellakin.

Joku oikein kiroili saatanaa, työttömille räkyttäessään. Vaikutti mielenterveysongelmaiselta. Surullista, hoitoahan ei meillä tuollaiset enää saa. Pitää ilmeisesti tehdä joku raaka väkivallanteko päästäkseen mielenterveyshoitoon.

Vierailija
109/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömillä ole kuin betonilähiökolhoosin pihan hiekkalaatikko.

Vierailija
110/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen maksalaatikon itse, mutta koska olen ainut joka perheestä kaipaa imellettyä perunalaatikkoa, niin ostan sen valmiina. Ja en kyllä juuri tällä hetkellä ole työtön kylläkään.

Vierailija
111/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työtön leikkaa itse hiuksensa, ei käy leffassa eikä missään maksullisissa tapahtumissa tai risteilyillä,  ei käy baarissa, hakee kierrätyksestä vaatteensa, tekee kotiruokaa, ei juo eikä tupakoi, dyykkaa roskikset, kerää pulloja, käyttää fillaria, ei omista lemmikkieläimiä, ei omista autoa, voi aivan varmasti ostaa pari jouluista eineslaatikkoa.

Vierailija
112/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo einekset on lisäksi älyttömän hintaisia nykyään. Joku kermaperunat maksaa yli 10€/kg. 

Ei mitään järkeä. Perunat on tarjouksesta isoissa säkeissä käytännössä ilmaisia, ja yksi kermapurkki ei paljoa maksa.

Kermaperunoissa ei muutenkaan ole mitään järkeä. Epäterveellistä herkkua, johon köyhän ei kannata tuhlata rahojaan. 

Vierailija
113/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään jouluruokaa vain kaksi päivää, esimerkiksi porkkanalaatikko kuin myös lanttulaatikko on lisuke eli riittää hyvin kaksi pientä rasiaa. 

Minä söin joululaatikoita jo toissa viikonlopun. Nyt aloitin sunnuntaina uuden kierroksen, joka kestää perjantaihin eli kuusi päivää peräkkäin lanttu, porkkana ja maksalaatikkoa. Tunti sitten söin tämän päiväisen annoksen ja hyvin maistui edelleen.

Vierailija
114/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulla on aikaa kytätä toisia?Otan osaa.

Vierailija
115/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule. Olen ihan työssä käyvä ihminen. En todellakaan ala tekemään laatikoita itse. Yksi päivä menee, toinen päivä on jo "onko taas syötävä tätä".  En itse pidän laatikko ruuasta joten miksi tekisin sitä? 

Ei todellakaan tule halvaksi tehdä itse muutamaa ruokalusikallista.

Vierailija
116/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei kiinnosta alkaa itse tekemään enkä  syö paljoa jouluruokaa. Tulen aina ostamaan eineksinä. Mulla on parempaakin käyttöä  ajalle  kuin ruoan valmistus.

On vai? Alahan kertoa mitä on se sinun "parempi ajankäyttö". N. 100% tällaisista tapauksista se tärkeä tekeminen on netin ja Facebookin päämäärätön selailu ja sohvalla makaaminen 

Vierailija
117/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni työtön asuu yksin ja haluaa ostaa pienen määrän. Meillä perhe ja viime vuonna tulin siihen tulokseen että valmiina ostetaan. Tuli tehtyä viimeksi itse ja se määrä oli kyllä liikaa. Ikinä en tee enää itse. Olen työtön mutta en rahaton. Joku vertasi kermaperunoihin niin hinta ihan eri kun vertaa lanttulaatikkoon. Ei ollut sekään tyyppi taloustieteilijä.  Mun tuttu osti yhden 400g. perunalaatikon. Asuu yksin. Tuollaista määrää ei kannata itse valmistaa.

Sinähän se taloustieteilijä olet. Et oo vielä älynnyt että lähes mitä tahansa ruokaa voi pakastaa? Esim. makaronilaatikkoa jos tekee ison satsin niin pari päivää syö tuoreena, ja loput voi pakastaa 1-2 annoksen rasioissa joita on sitten helppo ja mukava nappailla pakastimesta lämmitettäväksi.

Vierailija
118/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työtön leikkaa itse hiuksensa, ei käy leffassa eikä missään maksullisissa tapahtumissa tai risteilyillä,  ei käy baarissa, hakee kierrätyksestä vaatteensa, tekee kotiruokaa, ei juo eikä tupakoi, dyykkaa roskikset, kerää pulloja, käyttää fillaria, ei omista lemmikkieläimiä, ei omista autoa, voi aivan varmasti ostaa pari jouluista eineslaatikkoa.

Tästä toki samaa mieltä. Mutta kun tuollaisia on työttömistä ehkä 0,001%.

Vierailija
119/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin outoja vastauksia ketjussa. Eikö teillä ole pakastinta?

Vierailija
120/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä toki samaa mieltä. Mutta kun tuollaisia on työttömistä ehkä 0,001%.

Meinaatko, että Kelasta saa harkinnanvaraista lisätukea, jos kertoo, että ei ole rahaa, kun ostin eineslaatikot. No ei saa, vaan työtön käyttää rahansa/tukensa haluamallaan tavalla, syö tai ei syö. Jos tili on tyhjä ennen seuraavaa korvauspäivää, niin itse siitä kärsii. 

Ei kuulu kenellekään ostokset, jos mistään ei ylimääräistä veronmaksajien rahaa saa. Ja tuskinpa saa.

Törkeää tämä työttömien syyllistäminen. Jokainen voi olla samassa jonossa milloin vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä