Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esim. työttömät ostaa laatikkoruoat eineksinä?

Vierailija
25.12.2025 |

Siis kun juureslaatikon ainekset esim. ei maksa juuri mitään. Eurolla tekee älyttömän ison vuoallisen porkkanalaatikkoa. Niin miksi ihmiset joilla ei ole mitään muuta kuin joutilasta aikaa, ostavat näitä kalliilla eineksinä?

Kommentit (408)

Vierailija
121/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömillä ole kuin betonilähiökolhoosin pihan hiekkalaatikko.

Ja sinulla ja kissallasi yhteinen hiekkalaatikko.

Vierailija
122/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni työtön asuu yksin ja haluaa ostaa pienen määrän. Meillä perhe ja viime vuonna tulin siihen tulokseen että valmiina ostetaan. Tuli tehtyä viimeksi itse ja se määrä oli kyllä liikaa. Ikinä en tee enää itse. Olen työtön mutta en rahaton. Joku vertasi kermaperunoihin niin hinta ihan eri kun vertaa lanttulaatikkoon. Ei ollut sekään tyyppi taloustieteilijä.  Mun tuttu osti yhden 400g. perunalaatikon. Asuu yksin. Tuollaista määrää ei kannata itse valmistaa.

Sinähän se taloustieteilijä olet. Et oo vielä älynnyt että lähes mitä tahansa ruokaa voi pakastaa? Esim. makaronilaatikkoa jos tekee ison satsin niin pari päivää syö tuoreena, ja loput voi pakastaa 1-2 annoksen rasioissa joita on sitten helppo ja mukava nappailla pakastimesta lämmitettäväksi.

Moni ruoka on järkevää tehdä isoina annoksina ja pakastaa. Mutta se ruoka pitää myös syödä sieltä pakastimesta. Makaronilaatikko on kelpo ruoka sellaisenaan ja tulee varmasti syötyä pois pakastimesta. Tuleeko ne joululaatikot taas syötyä pakastimesta joulun jälkeen sellaisenaan? Tuskin. Säästöä syntyy vain silloin kun ne isot pakastetut annokset syödään pois eikä kipata vuoden kuluttua roskiin tilaa viemästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset ja halvat eineslihapullat ovat niin hyvänmakuinen ateria, että niitä voisi syödä vaikka joka päivä. Nykyään taitaa olla vaikea alle 1,5e:n päästä, mutta 1,8e:lla alkaa olemaan mahdollista ja tämä parhaimmillaan vain kerran päivässä...

Vierailija
124/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni työtön asuu yksin ja haluaa ostaa pienen määrän. Meillä perhe ja viime vuonna tulin siihen tulokseen että valmiina ostetaan. Tuli tehtyä viimeksi itse ja se määrä oli kyllä liikaa. Ikinä en tee enää itse. Olen työtön mutta en rahaton. Joku vertasi kermaperunoihin niin hinta ihan eri kun vertaa lanttulaatikkoon. Ei ollut sekään tyyppi taloustieteilijä.  Mun tuttu osti yhden 400g. perunalaatikon. Asuu yksin. Tuollaista määrää ei kannata itse valmistaa.

Sinähän se taloustieteilijä olet. Et oo vielä älynnyt että lähes mitä tahansa ruokaa voi pakastaa? Esim. makaronilaatikkoa jos tekee ison satsin niin pari päivää syö tuoreena, ja loput voi pakastaa 1-2 annoksen rasioissa joita on sitten helppo ja mukava nappailla pakastimesta lämmitettäväksi.

Moni ruoka on järkevää tehdä i

Missasit nyt pointin. Sama laiskuus jatkuu tietenkin kautta linjan näillä valmisruokien ostajilla. Eli esim. ne makaronilaatikotkin ostetaan kalliilla eineksinä, vaikka aikaa olisi tehdä itsekin. Pätee myös kaikkiin muihinkin ruokiin. Eihän edes aloittaja puhunut mistään jouluruoista, vaan laatikkoruoista. Mutta sama periaate pätee kaikkiin ruokiin.

Vierailija
125/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska laatikot ovat todella halpoja valmiinakin, ja valmistus vaatii sekä aikaa, taitoa, työvälineitä että sähköä. Pienen määrän valmistus ei kannata.

Richplainaus. 

Totta! Pitää olla jo tosi isolle porukalle, jos laatikot itse tehtyinä tulisi halvemmiksi.

Vierailija
126/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä AP, et edes kasvata niitä juureksia ja perunoita itse?!?

Ai miten niin en kasvata? Aika lailla näihin päiviin asti riittänyt viime kesän sato omalta kasvimaalta. Lopputalvi pitää tosin ostaa.

Ap

Ja voin kirnuat omista lehmistä, kermakin on omaa. Saitko suolan eroteltua merivedestä?

Vierailija
127/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska laatikot ovat todella halpoja valmiinakin, ja valmistus vaatii sekä aikaa, taitoa, työvälineitä että sähköä. Pienen määrän valmistus ei kannata.

Richplainaus.

Nimenomaan ei ole halpoja. Valmistus ei myöskään vaadi mitään taitoa, ihan alkeellinen ruoanlaitto-osaaminen riittää. Vai mitä vaikeaa on esim. perunoiden kuorimisessa ja niiden viipaloinnissa? Onko veitsi + leikkuulauta kovinkin erikoinen työväline? Paljonko Suomessa on talouksia joissa ei ole sähköä?

Miksi pitäisi valmistaa vain pieni määrä? Tekee täyden vuoan ja siitä syö monta päivää.

Kun pitäisi eka ostaa leikkuulauta ja veitsi niin maksaa liikaa . Ja sit kun ei osaa ja ruoka menee pilalle ja kaikki se raha hukkaan?

Vierailija
128/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Richplainaus. 

Totta! Pitää olla jo tosi isolle porukalle, jos laatikot itse tehtyinä tulisi halvemmiksi.

Pitipä ihan tarkistaa, kun tämmöistä mutua täällä moni heitellyt.  Prismassa Saarioisten valmis perunalaatikko n. 8€/kg. 

Perunat samasta kaupasta maksaisi max. 1€/kg. Halvin ruokakerma siihen kaveriksi jotain 0,60€ purkki. Mausteet maksaa ehkä yhden sentin. Sanotaan sähkön hinta uunittamiselle vaikka reilusti yläkanttiin 1€. Eli vuoassa paistaa helposti esim. 2kg satsin perunalaatikkoa alle 4€. Osa pakastimeen, osan syö heti ja seuraavana päivänä. Miten tässä tarvittiin tosi iso porukka että olisi kannattavaa?

Vierailija
129/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan oikeasti mitään einesmakaronilaatikoita syö?

Vierailija
130/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei kiinnosta alkaa itse tekemään enkä  syö paljoa jouluruokaa. Tulen aina ostamaan eineksinä. Mulla on parempaakin käyttöä  ajalle  kuin ruoan valmistus.

On vai? Alahan kertoa mitä on se sinun "parempi ajankäyttö". N. 100% tällaisista tapauksista se tärkeä tekeminen on netin ja Facebookin päämäärätön selailu ja sohvalla makaaminen 

Mitä helvettiä sinulle toisten ajankäyttö kuuluu? Millä mittarilla laitat joululaatikoiden valmistuksen listan kärkeen? Taidat itse viettää päiväsi netissä, kun täälläkin kommentoit.

Vierailija
131/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei kiinnosta alkaa itse tekemään enkä  syö paljoa jouluruokaa. Tulen aina ostamaan eineksinä. Mulla on parempaakin käyttöä  ajalle  kuin ruoan valmistus.

On vai? Alahan kertoa mitä on se sinun "parempi ajankäyttö". N. 100% tällaisista tapauksista se tärkeä tekeminen on netin ja Facebookin päämäärätön selailu ja sohvalla makaaminen 

Mitä helvettiä sinulle toisten ajankäyttö kuuluu? Millä mittarilla laitat joululaatikoiden valmistuksen listan kärkeen? Taidat itse viettää päiväsi netissä, kun täälläkin kommentoit.

Ensin sanot että toisten ajankäyttö ei kuulu muille, mutta sitten heti perään tivaat tietoja kyseisen henkilön ajankäytöstä. Äly hoi 

Vierailija
132/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Richplainaus. 

Pitipä ihan tarkistaa, kun tämmöistä mutua täällä moni heitellyt.  Prismassa Saarioisten valmis perunalaatikko n. 8€/kg. 

Perunat samasta kaupasta maksaisi max. 1€/kg. Halvin ruokakerma siihen kaveriksi jotain 0,60€ purkki. Mausteet maksaa ehkä yhden sentin. Sanotaan sähkön hinta uunittamiselle vaikka reilusti yläkanttiin 1€. Eli vuoassa paistaa helposti esim. 2kg satsin perunalaatikkoa alle 4€. Osa pakastimeen, osan syö heti ja seuraavana päivänä. Miten tässä tarvittiin tosi iso porukka e

Ei perunalaatikkoa tarvita kiloa vaan se 350- 400 g laatikko, koska tarkoitus on syödä muutakin. Ei tuollaisia pieniä määriä kannata alkaa tekemään, jos ne pakastimestakaan ei tee myöhemmin kauppaansa. 

Vierailija
133/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko sitten tehdä sellaisia ruokia mitkä tekee kauppansa? Ei hyvänen aika näitä vänkääjiä.

Vierailija
134/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka ei nyt ymmärrä (ei halua ymmärtää) aloituksen pointtia. Että miksi ne joilla on kaikkien eniten aikaa eivät tee ruokiaan itse, vaan ostavat teollisesti tehtyjä valmisruokia älyttömään hintaan ja sitten kaiken aikaa valittavat kun ei tuet riitä mihinkään.

Vierailija
135/408 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset ei toimi. Mutta mikä järki ja säästö on tehdä kilo lanttulaatikkoa jos sitä ei aio syödä kun kerran vuodessa 200g? 

Vierailija
136/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka ei nyt ymmärrä (ei halua ymmärtää) aloituksen pointtia. Että miksi ne joilla on kaikkien eniten aikaa eivät tee ruokiaan itse, vaan ostavat teollisesti tehtyjä valmisruokia älyttömään hintaan ja sitten kaiken aikaa valittavat kun ei tuet riitä mihinkään.

Ai kun ostaa valmiin 400 g joululaatikon kerran vuodessa? Vuoden muina aikoina mä teen itse ruoat.

Vierailija
137/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun ostaa valmiin 400 g joululaatikon kerran vuodessa? Vuoden muina aikoina mä teen itse ruoat.

Tuleeko yllätyksenä että sinä et ole sama kuin kaikki muut maailman ihmiset?

Vierailija
138/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo einekset on lisäksi älyttömän hintaisia nykyään. Joku kermaperunat maksaa yli 10€/kg. 

Ei mitään järkeä. Perunat on tarjouksesta isoissa säkeissä käytännössä ilmaisia, ja yksi kermapurkki ei paljoa maksa.

Totta turiset, aivan järjetontä ostaa tiettyjä eineksiä kun kotona tekemällä saa samalla rahalla monin kertaisen määrän...

Vierailija
139/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eurolla kyllä tehdä.porkkanalaatikkoa.

"Niin, ap:lle tiedoksi: 1,5 kg luomuporkkanaa hinta 2,70 euroa, laktoositon kerma 1,30 euroa, riisiä n. 50 sentin edestä, kananmuna noin 60 senttiä. Foliovuoka noin 80 senttiä. Lieden käyttö ensin keittämiseen ja sitten uuni, menee siinä sähköäkin muutamia senttejä. On sulla tylsä elämä, jos ainoa ilosi on mollata työttömiä. Ymmärrätköhän edes raukka, että työttömät ei edes kuulu kaikki samaan katogoriaan??? Annetaan ihmisten olla rauhassa. Minä laitoin itse bataatti-porkkanalaatikot, ja tuli

kolmelle lootalle hintaa yhteensä ainakin 12 euroa. 

Vierailija
140/408 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eurolla kyllä tehdä.porkkanalaatikkoa.

"Niin, ap:lle tiedoksi: 1,5 kg luomuporkkanaa hinta 2,70 euroa, laktoositon kerma 1,30 euroa, riisiä n. 50 sentin edestä, kananmuna noin 60 senttiä. Foliovuoka noin 80 senttiä. Lieden käyttö ensin keittämiseen ja sitten uuni, menee siinä sähköäkin muutamia senttejä. On sulla tylsä elämä, jos ainoa ilosi on mollata työttömiä. Ymmärrätköhän edes raukka, että työttömät ei edes kuulu kaikki samaan katogoriaan??? Annetaan ihmisten olla rauhassa. Minä laitoin itse bataatti-porkkanalaatikot, ja tuli

kolmelle lootalle hintaa yhteensä ainakin 12 euroa. 

Kuka käskee ostaa jostain lähikaupasta kaikkein kalleimpia mahdollisia tuotteita? Porkkanoita ostin viimeksi tarjouksesta 0,29€/kg ison satsin. Prismassa Kotimaista ruokakerma jotain 0,60€, en muista tarkkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä