Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaisitko tehdä esim. Subway-tilauksen englanniksi? Tai jokin muu ravintola jossa täytyy luetella itse paljon aineksia?

Vierailija
20.12.2025 |

Tuli mieleen kun eilen tuli itsellä vastaava tilanne ja selvisin, huhhuh :)

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiksi, englanniksi, saksaksi ja italiaksi suomen lisäksi.

Mikä ongelma?

Vierailija
62/93 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yht äkkiä pitää heittää joku "kaura rouhesiemenleipä vähän paahdettuna" niin voi siinä hetkeksi tulla sellaine öööh eiku öööh eiku....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, asun Englannissa.

Vierailija
64/93 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, asun Englannissa.

Asu vaan. Me asutaankin Amerikassa.

Tai ainakin melkein...

Vierailija
65/93 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että en tiedä puhutaanko Subissa englannin eglantia vai amerikanmurteella ?

Etelä vai pohjois murteella vai ihan irlanilaisittain.

Noloa jos puhuu väärin. Kuullostaa vielä ihan junttisuomalaisen puheelta.

Vierailija
66/93 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidelissä puhuu henkilökunta vain saksaa. Ikeassa ruotsia. Subissa englantia.

Ihan luonnollista.

Kannattaa osata kieliä.

Vierailija
67/93 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa Suomea, en asioi paikoissa missä englantia

Ethän sinäkään osaa suomea. 😂😂

Vierailija
68/93 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika idiootti saa olla, jos ei osaa tilata englanniksi. Suomessa en ala tilaamaan muilla kielillä kuin suomeksi, mutta on se nyt kumma jos ei osaa sanoa että Can I have some pickles, cucumber, sweet pepper/bell pepper, lettuce, tomato, salt and the milder Southwest dressing, please. 

Vierailija
69/93 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Olen keittiötöissä ja meillä on työkielenä englanti.

Lisäksi aina voi osotella ja sönkätä, jos ei muista. 😉

N53

Vierailija
70/93 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Nylyään Subissa on kahta eri Southwestiä. Toinen on mieto ja toinen todella tulinen. 

Vierailija
71/93 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, minä olen kyllä super-surkea englannissa, mutta ei tulisi mieleenkään että jäisin ilman sämpylääni. Eihän siinä nyt tarvitse paljon muuta sanoa kuin sämpylän nimi (lukee seinällä) ja sen jälkeen vastailla yes tai no...

Vierailija
72/93 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yht äkkiä pitää heittää joku "kaura rouhesiemenleipä vähän paahdettuna" niin voi siinä hetkeksi tulla sellaine öööh eiku öööh eiku....

No ne leipien nimet lukee sun naamas edessä, kun oot tekemässä tilausta. Eli luet sen siitä. Sun ei tarvitse sano "vähän paahdettuna" vaan sanot että "put it to owen, short time"

Vierailija
73/93 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa puhun aina ruotsia henkilökunnan kanssa.

On kiva kun osaa kieliä.

Vierailija
74/93 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika idiootti saa olla, jos ei osaa tilata englanniksi. Suomessa en ala tilaamaan muilla kielillä kuin suomeksi, mutta on se nyt kumma jos ei osaa sanoa että Can I have some pickles, cucumber, sweet pepper/bell pepper, lettuce, tomato, salt and the milder Southwest dressing, please. 

En mä muista kuin kurkun ja tomaatin. Mutta onneks osaan kommunikoida muuten, niin osoittelen niitä mitä haluan "that one" tyylillä.

Vierailija
75/93 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hey motherfucker, one chicken teryaki please"

"Cheese-oregano"

"Yes"

"Pepperjack"

"Everything except corn and tomatoes"

"Garlic mayo please"

"Just the sub, thank you. I'll eat here"

"Thank you asshole"

Olipa vaikeaa. 

Vierailija
76/93 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, miksi en osaisi? Kai nyt kaikki suomessa englantia sen verran osaa. Katson sarjat ja leffat ilman tekstejä. Tietenkin olen halunnut oppia englannin kunnolla. 3kpl teinejäni osaa englantia useammin paremmin kuin suomea 😄

Vierailija
77/93 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siitä selviytyy vaikka ei tietäisikään kaikkea. Australiassa työskennellessäni kävin heidän subwayssaan ja halusin paprikaa täytteeksi. Sanoin paprica, sen jälkeen pepper ja sitten kysyin myyjältä, että no perkule mikä tuo punainen ja vihreä vihannes oikein on jos ei nuo kaksi, vastaus oli capcisum.

Älä panikoi ja kommunikoi sillä mitä osaat, en tunne ainakaan vielä yhtäkään joka olisi tilanteeseen kuollut.

Oikeasti ulkomailla olen vastaavasti tilannut Chipotle ketjun burritoravintolassa, se oli herkkua ja saisi tulla Suomeenkin! ap

Eikö Kauniaisissa ole jo tuo? 

Vierailija
78/93 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuiko tuo Suomessa? Täällä puhun vain suomea. Asiakaspalvelijan duuni on ymmärtää minua, ei päinvastoin. Ulkomailla tilaan yleensä englanniksi, ellen sattumalta ole maassa jossa ruotsi tai ranska toimivat.

Vierailija
79/93 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, miksi en osaisi? Kai nyt kaikki suomessa englantia sen verran osaa. Katson sarjat ja leffat ilman tekstejä. Tietenkin olen halunnut oppia englannin kunnolla. 3kpl teinejäni osaa englantia useammin paremmin kuin suomea 😄

Asutteko Suomessa? Noloa, jos et ole kyennyt lapsillesi kunnolla opettamaan maan pääkieltä.

Vierailija
80/93 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai millä kielellä tahansa pärjää kun osoittaa sormella mitä haluaa. Englanniksi kyllä osaan, mutta muut kielet ei taivu, joten ulkomailla olen turvautunut osoitteluun.