Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen syöksykierre on ja tulee olemaan rumaa katseltavaa

Vierailija
12.08.2024 |

Suunta ei välttämättä ole enää käännettävissä. Ydinongelmana kaiken myrkyttävä lannistava ja sysimusta ilmapiiri yhteiskunnassa. Hitaasti, mutta varmasti pikkuhiljaa pohjaan. Syöksykierre pääsee kunnolla vauhtiin, kun nuoret, jotka eivät enää pysty näkemään tulevaisuuttansa täällä, jättävät Suomen massoittain. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulvatonta miten eri tavoilla sitä voi katsoa tätä samaa maailmaa. Minä taas uskon, että Suomella on hyvä tulevaisuus edessään.

Vierailija
2/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon hallitus tuhoo suomen 4 vuodessa. Onneksi olen nostanut rahani jo pankista kotiin säästöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Suomeenkin tulossa vielä Balkanin maiden meininki, jossa sadat tuhannet joutuvat pendelöimään kodin ja vauraammassa maassa sijaitsevan työpaikan väliä viikoittain/kuukausittain? 

Vierailija
4/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on juurikin näin. Olen huomannut sen jo omista nuorista, he kyseenalaistavat oravanpyörän. Ja ymmärrän sen aivan hyvin! He ovat katselleet kuinka me korkeasti koulutetut vanhemmat raadamme töissä, maksamme silti niin korkeat verot, ettei mihinkään ylimääräiseen ole varaa, yritämme siinä sivussa kasvattaa uusia kunnollisia veronmaksajia, ja itse uuvumme. Nuoret eivät enää lähde tähän samaan hullunmyllyyn. Kaikki tulee muuttumaan perusteellisesti. Viisaimmat opiskelee täällä hyvän tutkinnon ja sitten sanoo heipat.

Vierailija
5/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpon hallitus tuhoo suomen 4 vuodessa. Onneksi olen nostanut rahani jo pankista kotiin säästöön.

Kyllä se tuhottiin jo monta hallitusta sitten. Nykyinen yrittää tekohengittää maan taloutta ja saa vihat siitä päälleen.

Vierailija
6/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentti linkola sanoi ettei ole kommunisti vaan pitää tälläistä lukuihin perustuvaa menestystä mielenvikaisena. 

Vierailija
7/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulvatonta miten eri tavoilla sitä voi katsoa tätä samaa maailmaa. Minä taas uskon, että Suomella on hyvä tulevaisuus edessään.

Perusteluja et sitten osannut kuitenkaan kirjoittaa? 

Vierailija
8/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin kuin Venäjällä väki pakenee?

Yhtäänhän se ei synkistä, että iigorit tekee koko ajan tällaisia aloituksia, iigori.

Vierailija
9/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin sen jo viime hallituskaudella: Suomi on ohi. 

Vierailija
10/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä automaattisesti ole.

Jos jatketaan uusvalheilla niin vajoamme ihan samalla tavalla mutaan kuin mitä briteissä nähdään. Terveydenhuollon uskottavuus on yksi huolenaihe. Syntyvyys toinen. Asumisen hinta kolmas.

Kyllä täytyy haluta tervehdyttää näitä ilmiöitä mutta kuka haluaa ja ketä hyödyttää pahoinvointi, hajottaminen, kieltäminen, esittäminen?

Se ei nimittäin kanna että vain osalla pyyhkii kivasti. Miten vaikea tätä on ymmärtää.

Vierailija
11/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset nuoret aikuiset ovat fiksuja ja koulutettuja. Koulutetut nuoret eivät luule rahan kasvavan puussa. He eivät luule taikaseinän olevan totta. Nuoret koulutetut aikuiset ovat kielitaitoisia, sosiaalisia sekä osaavat käyttää rahaa. Tietävät ja ymmärtävät ettei velkaa voi ottaa enempää kuin pystyy takasin maksamaan. Ei nuoret aikuiset ole tyhmiä, osaamattomia tai edes välinpitämättömiä. Nuorten ymmärrystä, tietoja ja taitoja ei pitäisi aliarvioida. 

Vierailija
12/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin sen jo viime hallituskaudella: Suomi on ohi. 

Kirjoitin jo vuonna 2018, ettei ilmaispalvelujen kysynnällä ei ole ylärajaa. Aina löytyy uusia tarpeita ja tarvitsijoita sellaisille palveluille, joita käyttäjän ei tarvitse maksaa. Jos tämän kehityksen annetaan jatkua, nettosaajien määrä kasvaa ja nettomaksajien määrä vähenee. Samalla myös nettosaajien voima suhteessa nettomaksajiin kasvaa ja sen tuloksena kehitys jatkuu, kunnes päädytään siihen, että maksajien maksukyky ja halu romahtaa ja sen tuloksena myös talous romahtaa.

Nykyistä hallitusta syyttävät löysivät politiikan koronan, sodan jatkumoksi ettei tarvitse kohdata sitä omaa elämää?

Vierailija
13/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on juurikin näin. Olen huomannut sen jo omista nuorista, he kyseenalaistavat oravanpyörän. Ja ymmärrän sen aivan hyvin! He ovat katselleet kuinka me korkeasti koulutetut vanhemmat raadamme töissä, maksamme silti niin korkeat verot, ettei mihinkään ylimääräiseen ole varaa, yritämme siinä sivussa kasvattaa uusia kunnollisia veronmaksajia, ja itse uuvumme. Nuoret eivät enää lähde tähän samaan hullunmyllyyn. Kaikki tulee muuttumaan perusteellisesti. Viisaimmat opiskelee täällä hyvän tutkinnon ja sitten sanoo heipat.

Voihan sitä sanoa heipat, mutta turha luulla ettei siihen oravanpyörään törmää muuallakin maailmassa. Lisäksi ilmastonmuutos tekee jossain vaiheessa monesta jo valmiiksi kuumasta paikasta asuinkelvottoman. Sen jälkeen niitä paremman, tai edes siedettävän, paikan etsijöitä riittää. Raadannan ja materian perässä jouksemisen voikin kyseenalaistaa; vähemmälläkin

pärjää. 

Vierailija
14/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusteluja et sitten osannut kuitenkaan kirjoittaa? 

Vaikeatahan niitä on tyhjästä keksiä.

Vierailija
15/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta ei menisi ihan synkistelyksi, voisivatko kaikki tilanteesta valittavat kirjoittajat listata seuraavaksi viisi tärkeintä asiaa, jotka he ovat omalta osaltaan tänä vuonna tehneet tilanteen parantamiseksi.

Vierailija
16/16 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnat järjestävät matalalla kynnyksellä ma muille tulkit alta aikayksikön valtion piikkiin kun asioivat missä vaan viranomaisessa. Maksaa varmaan ihan älyttömästi. Onko muualla Euroopassa yhtä sekopäinen systeemi käytössä?