Z76.0Reseptin uusiminen
Miksi tämmöinen pitää kirjata diaknoosiin reseptin uusimisen yhteydessä kanta. fi sivustolle? Uusimisen yhteydessä terveystiedoissa näkyy aina diaknoosit pan ja ahd häiriö ja lista lääkkeistä. Nyt oli ekaa kertaa tälläinen eikä lääkettä tämän reseptin loputtua uusittu, luki vaan reseptin uusimistilassa, että reseptin uusimispyyntö hylätty. Sitä ennen luki että null. Joku muu kuin omalääkäri oli sen kirjoittanut. No laitoin uudestaan pyynnön ja sit omalääkäri hylkäs, eikä mitään tekstiä miksi. Kyseessä opamox joka on ollut 8v käytössä pienellä annoksella
Kommentit (18)
Opamox on karkkia sillä on plasepo vaikutus vain.
Kyseistä lääkettä ei voi uusia käymättä lääkärissä.
Ei tuon ryhmän lääkkeitä uusita ilman lääkärikontaktia. Ja null tarkoittaa tyhjää reseptiä. Ei monia muitakaan lääkkeitä uusita ilman lääkärikontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää on. Nykyhysteriaa.
Miten niin tyhmää? Pitäisikö niitä joskus määrättyjä lääkkeitä uusia ilman hoitokontaktia ja lääkkeen tarpeen arviointia tuosta vaan? Jos sille lääkkeelle on todellinen tarve niin ei pitäisi olla hankalaa sitä asiaa lääkärin kanssa hoitaa. Minullakin on ainakin 3 lääkettä joita ei uusita ilman lääkärikontaktia. Eipä ole yhtään hankalaa eikä varsinkaan hysteriaa kun kyse on kuitenkin lääkkeen käyttäjän terveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on uusittu 8v. 4 kertaa oon joutunu käymää arviossa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla ainakin uusitaan.
Mullakin Opameox uusitaan vuosittain, resepti on 100 tablettia, käytän vuodessa max 10 tablettia. Ei koskaan ole ollut ongelmia uusimisessa psykiatrin vastaanotolla. Hyvä ja vakaa hoitosuhde on kaiken a ja o.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on uusittu 8v. 4 kertaa oon joutunu käymää arviossa
No olisiko nyt sitten sen arvion paikka? Ei esim. omaa unilääkereseptiä uusita tuosta vaan ilman kontaktia. Mikä sinulle on tässä niin hankalaa?
Vierailija kirjoitti:
Mullakin Opameox uusitaan vuosittain, resepti on 100 tablettia, käytän vuodessa max 10 tablettia. Ei koskaan ole ollut ongelmia uusimisessa psykiatrin vastaanotolla. Hyvä ja vakaa hoitosuhde on kaiken a ja o.
Oleellisinta tässä on juurikin se että on hoitokontakti. Miksi se resepti muuten pitää uusia jos käytät vuodessa 10 kpl 100 kpl määrästä? Eihän sinulla silloin ole uudelle reseptille edes tarvetta. Hyvä hoitosuhde näköjään sinulla kun et kerro rehellisesti ettet vielä edes tarvitse uutta reseptiä kun käyttö on niin vähäistä. Minä ainakin uusin reseptit tarpeen mukaan ja myös noudan lääkkeet apteekista jos tarvitsen enkä vain varuiksi. Ei ihme että lääkärien käytännöt kiristyvät ja lääkkeiden omavastuu nousee kun niitä monet hankkii ilman todellista tarvetta.
Kirjauksiin on lääkärin pakko laitta joku diagnoosikoodi ja tuo z76 on kätevä. Sullakin menee lääke jota ei ole tarkoitettu pitkäaikaiskäyttöön eikä aulla taida olla mitään oikeaa diagnoisiakaan sen käyttöön joten jotain oli pakko keksiä.
Jos se resepti on hylätty,ei ne sitä uusi sulle ilman käyntiä enää.
Vierailija kirjoitti:
Kirjauksiin on lääkärin pakko laitta joku diagnoosikoodi ja tuo z76 on kätevä. Sullakin menee lääke jota ei ole tarkoitettu pitkäaikaiskäyttöön eikä aulla taida olla mitään oikeaa diagnoisiakaan sen käyttöön joten jotain oli pakko keksiä.
Sitä voi käyttää pitkäaikasesti jos hyödyt on haittoja suuremmat. On sielä diaknoosit paniikkihäiriö, sos tilanteiden pelko mm
Vierailija kirjoitti:
Olipa todella tyhmä vastaus. Ketipinorko on parempi pitkäaikaiskäyttöön? Ja avauksessa lukee mitkä diaknoosit
Mulla työterveys yksityisellä, siellä ne uusii kaikki mahdolliset reseptit kun sovelluksesta laitan pyynnön. Kerran kokeilin jos terveyskeskus uusisi lihasrelaksanttilääkkeen, bumerangi tuli heti.