Tasan viikko jouluaattoon, paljonko olette saaneet valmiiksi?
Ja mitä on vielä hoitamatta? Itse oon ostanu kaikki lahjat, pari pakettia vielä odotan, joitain ruokia pitää vielä ostaa, siivota kunnolla ja koristella :)
Kommentit (108)
Pienenä lapsilla oli riemu tehdä pipareita. Tehtiin joskus kesälläkin. Nyt Annis pipareita ja kokeeksi. otin Momma. Tytöt koristelevat. On hyviä ja helppoja käytösä ne tuubit. Monia kokeiltu. Viimeinen oli paras, nimeä en muista. Ulkonäön kyllä. Kauniita värejä on monia.
Olen hankkinut lahjat, huomenna yritän saada ne paketoitua. Osa lahjoista on vielä postissa odottamassa noutoa, samalla reissulla voisi viedä pahvit ja muovit kierrätykseen.
Tänään olen pohtinut minne saataisiin kuusi sopimaan, kun ei mahdukaan enää entiselle paikalleen. Yhtä kellarin pikkuikkunaa katselin sillä silmällä, että olispa kiva koristella se jäkälällä, eläinhahmoilla ja tontuilla. Onkohan meillä patterikäyttösiä valoja ajastimella, sopisi hyvin siihen!
Pihalle laitoin yhden kausivalon ja toisen vain heitin minne sattui lentämään.
Joo. Eli ihan hyvin homma hanskassa!
Piparkakut ja piparkakkutalon tein ja koristelin alkukuusta, perinteiset jouluruoat syötiin ystävien kanssa viikko sitten (aattona sitten jotain ihan muuta). Muovikuusessa on nyt kynttilät ja tähti, koristeet laitan aatonaattona. Huomenna pitäisi leipoa tusinan verran saaristolaisleipiä naapureille ja työkavereille vietäväksi. Joulusiivous viikonloppuna, onneksi on niin lämmin, että voi pestä ikkunatkin. Lapseton pariskunta, mutta rakastan joulua.
Vierailija kirjoitti:
Ihania nämä viestit, joissa todistellaan rentoutta, ja luetellaan sata asiaa jotka jo tehty, ja mitä vielä pitää tehdä. 😂
En ole tehnyt mitään, enkä ehkä tee. 🤷🏻 Ei mulla ole ollut vuosiin minkäänlaista joulumieltä, enkä jaksa enää yksin sitä nostattaa. Ehkä joku voisi välillä järjestää joulun minulle?
Useille joulun valmistelu on juuri sitä parasta joulutunnelmaa, koristelu sun muu pieni puuhastelu. Ei sitä pidä pakkopullana, vaan siitä nauttii. Ei ihme jos ei tuu joulumieli, kun et juuri tämmöisiä kivoja jouluun liittyviä juttuja ennen joulua tee. Minusta tämmöinen on rentoa miten itselleni joulu tulee, en siivoa ja puunaa sen kummemmin tai valmista itse jouluruokia, mutta koristelen pikkuhiljaa huusholliani, kuuntelen jouluradiota ja mietin mihin jonkun vanhan koristeen laitan, sitten istun tuntitolkulla ja ihastelen, saan ideoita seuraavan koristeen paikkaan.. kokeilenkin siirtää ne päittäin.. Jne. Tämä on jouluista ja rentoa. Kokeile ellet usko. Yksin minäkin asun, mutta joulu on joulu.
😄
Olen tilannut kaikki laatikot paikallisesta ravintolasta. Kala pitää hakea vielä aatonaattona ja savustaa (mies hoitaa tämän). Me ei syödä kinkkua tms. Lahjat on ostettu ja osa paketoitu. Miehen kanssa paketoidaan, kun lapset nukkuu. Ei olla muutenkaan ostettu mitään lahjakasoja, joten ei ole iso homma. Joulukuun alussa laitettiin muutama koriste ja marraskuussa ulos valoja. Siivous on ihan normaali viikkosiivous, ei mitään kaappien tai kattojen hinkkaamista.
Saunan/pesuhuoneen pesen ihan omasta halusta huomenna illalla viinilasillisen ja hyvän musiikin kera. On sellaista ns. omaa aikaa ja tykkään työviikon päätteeksi.
Ruokia tehty ja osa syötykin. Enimmät pyykit pesty.
Ökyrikkaiden ongelma. Toivottavasti täyttävät roskiksia. Ollapa jälleen kinkunpuolikkaita. Ja konvehtejakin. Niistä lapset tykkää.
Ihan hyviä tortut on vaikka pakastaa. Meidän lapsonen tykkää syödä torttuja ilman mitään täytettä. Niitä just teki pakkaseen. Kun tänään vaan ehti. Toinen haluaa vaan suolaisia Omat ostan Litlistä