Mites teillä? Jos nukkusitte hirveää krapulaa pois ja hakemanne työpaikan esimies soittaisi?
Näin kävi. Puhelin soi. Otin kulauksen lasin vettä yöpöydältä ja jäin miettimään, mitä just tapahtui. No joka tapauksessa menen maanantaina haastatteluun. En varsinaisesti odota, että saan paikkaa. Eikä se edes haittaa.
Kommentit (19)
Mullekin on kerran käynyt niin. Soitto rekrytoivalta esimieheltä tuli sunnuntaiaamuna, kun edellinen ilta oli venähtänyt pikkutunneille. Pääsin haastatteluun ja olisin saanut hakemani paikan, mutta päätin jatkaa vanhassa työpaikassa, koska siellä oli avautumassa kiinnostava tehtävä, johon sitten pääsin.
Hirveässä krapulassa ei nukuta. Valvotaan peitonalla peläten kaikkea.
Aikoinaan nykyinen esimieheni soitti kun olin maatakaatavassa krapulassa. Juttelimme ja menimme yhdessä juopottelemaan.
Sain työpaikan.
Krapula ei onneksi tule ilmi puhelussa, jollei sitä erikseen mainosta? Selvänä ja skarppina haastatteluun sitten vaan, tsemppiä!
Heräsin elämäni pahimmassa koistisessa puhelimen pirinään.
Edellinen ilta oli tullut vietettyä eri kapakoissa, juteltua useiden ihmisten kanssa, joten ensimmäinen ajatus oli, joku eilinen tuttu soittaa.
Raakuin nimeni, soittaja esitteli itsensä ja kun mikään kello ei päässä kilahtanut, eli nimi ei ollut tuttu, sanoin suoraan, että nyt on niin paha koistinen, että ollaanko juteltu eilen vai kukas sinä oikein olet.
Vastauksena tuli, olen koulusi xxx uusi rehtori ja pitäisi sopia aika tapaamiseen ennen töiden alkua kesäloman jälkeen.
Homma eteni ja molemmat tapasimme työn merkeissä myöhemmin, mutta ensimmäinen yhteytemme puhelimitse taisi jättää herra rehtorille hieman omalaatuisen kuvan elämästäni, sillä v it tumaisempaa vaalenanpunaista, narsistista byrokraattia en ole elämäni aikana työn merkeissä tavannut.
Ennenpitkää huomasin yhteistyön hänen kanssaan mahdottomaksi ja erosin työstä.
Se on kumma kun jotkut mainostaa, että "kauhee olo yöks yöks" ku itte taas "kärsin" sen olon hiljaa, koska se tila on itse aiheutettua.
Jos et halua kaameaa krapulaa, pidä juominen siinä kunnossa ettet ole sikakunnossa. Mitä enemmän ryyppäät, sitä kauheampi olo. Ok?
Vierailija kirjoitti:
Krapula ei onneksi tule ilmi puhelussa, jollei sitä erikseen mainosta? Selvänä ja skarppina haastatteluun sitten vaan, tsemppiä!
Kyllä minusta ainakin huomaa, että kuppia on kumottu eilen. Ehkä sinusta ei.
Mulla menee puhe ihan puuroksi ja saatan puhua mitä tahansa.
Arkisin en ole krapulassa niin pahasti, etteikö voisi soittaa.
Viikonloppuna en juo itseä niin hirveään krapulaan, ettenkö olisi ihan kondiksessa jo ns. normaalien päivärytmin aikoihin. Jos rekrytointifirmat soittelee viikonloppuisin, se kertoo enemmän heistä. Pieni epätoivo saada vakanssit täytettyä.
Mä laitoin hakemuksen ja päätin vetää hirveät kännit. Kolmen tunnin päästä (olin juonut 8 kaljaa) toimitusjohtaja soitti ja halusi kysellä lisätietoja puhelimessa. Vastailin kysymyksiin ja hän sanoi soittavansa myöhemmin uudelleen. Jatkoin kaljan kittaamusta ja kun olin juonut 14 kaljaa niin hän soitti uudelleen. Vastailin kysymyksiin enää yhdellä sanalla ettei humalatilani paljastu. Lopuksi ilmoitti, että sain paikan.
En vastaisi, antaisin mennä vastaajaan. Minä olen nyt "varattu". Soittaisin takaisin, vaikka iltapäivällä, kun voin paremmin.
Mulle kävi kerran näin. Ja se oli lauantai aamupäivä kun soitettiin ja kysyttiin, että pääsenkö heti haastatteluun. No tottakai. Pikkasen olin jumissa enkä saanut työpaikkaa. Haisin varmaan niin vanhalle viinalle. Ja se työpaikkakin oli eräässä baarissa.
Kerran kävi niin, että kun työhön haastattelija soitti ja olin krapulassa niin vastasin, että no moi, mitäs sulle? Soitan kohta.
En siis nähnyt numeroa ilman silmälaseja ja luulin kaverini soittavan. En saanut työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin hakemuksen ja päätin vetää hirveät kännit. Kolmen tunnin päästä (olin juonut 8 kaljaa) toimitusjohtaja soitti ja halusi kysellä lisätietoja puhelimessa. Vastailin kysymyksiin ja hän sanoi soittavansa myöhemmin uudelleen. Jatkoin kaljan kittaamusta ja kun olin juonut 14 kaljaa niin hän soitti uudelleen. Vastailin kysymyksiin enää yhdellä sanalla ettei humalatilani paljastu. Lopuksi ilmoitti, että sain paikan.
Xd
Entäs seuraavana aamuna? Nolottiko edes?
Vierailija kirjoitti:
En vastaisi, antaisin mennä vastaajaan. Minä olen nyt "varattu". Soittaisin takaisin, vaikka iltapäivällä, kun voin paremmin.
Näin pitäisi toimia, mutta kun hapuilee sitä luuria ja sössii kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xd
Entäs seuraavana aamuna? Nolottiko edes?
Lähinnä jännitti koska muistan, että siinä toisessa puhelussa sain ohjeita kuinka aloitan työt ensimmäisenä päivänä mutta olin unohtanut puolet siitä keskustelusta.
Maria O. kirjoitti:
Aikoinaan nykyinen esimieheni soitti kun olin maatakaatavassa krapulassa. Juttelimme ja menimme yhdessä juopottelemaan.
Sain työpaikan.
Luin etta yöpaikan.
Pyytäisin miestä vastaamaan ja sanomaan, että lähdin lenkille ja jätin puhelimen kotiin.
Ei ole pelkoa tästä, kun en juo enkä pääse haastatteluihin.